جمعه 18 بهمن 1398 - 22:36

باد و برف و باران در غالب مناطق کشور

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اعلام کرد که از بعد از ظهر امروز (جمعه) با ورود سامانه بارشی به کشور در برخی نقاط شمال غرب، غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف آغاز می‌شود.

به گزارش بویرنیوز، صادق ضیائیان در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها در روز جمعه روند افزایشی نسبی دما در غالب مناطق کشور و وزش باد شدید در سواحل خزر، اردبیل، برخی نقاط شمال غرب و غرب پیش بینی می‌شود. از بعدازظهر جمعه با ورود سامانه بارشی به کشور در برخی نقاط شمال غرب، غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف آغاز می‌شود.

به گفته وی، روز شنبه (۱۹ بهمن) با گسترش و تقویت سامانه بارشی این شرایط در مناطق شمال غرب، غرب، برخی نقاط جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و سواحل غربی خزر ادامه خواهد داشت.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی همچنین اعلام کرد: در روز یکشنبه (۲۰ بهمن) علاوه بر مناطق ذکر شده در روز قبل در سواحل مرکزی و شرقی خزر بارش رخ خواهد داد. همچنین روز دوشنبه (۲۱ بهمن) در بخش‌های از شمال غرب، غرب، سواحل شمالی، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی، زاگرس مرکزی، شمال شرق و شرق بارش برف و باران و وزش باد شدید و در جنوب شرق رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان با بیان این که روز سه شنبه نیز در سواحل خزر، شمال شرق، شرق و نواحی مرکزی کشور بارش برف و در جنوب شرق رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود، گفت: از روز یکشنبه تا سه‌شنبه در غالب مناطق کشور کاهش دمای ۸ تا ۱۵ درجه پیش‌بینی می‌شود. همچنین از اواخر وقت روز شنبه تا روز دوشنبه دریای خزر به سبب وزش باد شدید مواج و طوفانی است و به سبب کاهش شدید دما بارش برف در استان‌های ساحلی خزر رخ خواهد داد.

وی تصریح کرد: از روز شنبه تا سه شنبه وزش باد شدید در غالب مناطق کشور پیش بینی می‌شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت هوای پایتخت طی دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران فردا (شنبه، ۱۹ بهمن) کمی ابری به تدریج افزایش ابر و وزش باد گاهی رگبار باران و وزش باد شدید با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و روز یکشنبه نیمه ابری تا ابری و وزش باد گاهی بارش باران و برف و وزش باد شدید با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=316552
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما