سه شنبه 15 بهمن 1398 - 14:16

چرا سفر وزیر نیرو به خوزستان مهم است؟

یادداشت مخاطب بویر نیوز:

امروز وزیر نیرو و رئیس مجلس شورای اسلامی برای بهره برداری از ۲۵۰۰ میلیارد تومان پروژه بزرگ آب و برق راهی خوزستان شدند.

دکتر اردکانیان را بی تردید باید پر کار ترین وزیر نیرو در ایران دانست، در دوره مدیریت او از خشک ترین سالها تا ترترین سالهای کشور در ۵۰ سال اخیر را تجربه کردیم.

سیل سال گذشته در خوزستان را همه به یاد داریم، تبلیغات سیستم های خبری دنیا را نیز به خاطر داریم، وقتی همه از شکستن سد ها می گفتند و احتمال نابودی کامل بخش هایی از استان را در پی شکستن سدها پیش بینی کرده بودند اما در واقعیت اتفاقات طور دیگری رخ داد، مدیریت هوشمندانه شرایط و سرکشی مداوم شخص وزیر و دستورات به موقع برای تخلیه ظرفیت پشت سدها و پایش لحظه ای وضعیت استحکام سدها اجازه بروز حادثه بزرگ انسانی را نداد.

اگرچه با توجه به حجم بارش ها و ورودی آب به استان برخی شرایط غیر طبیعی اجتناب ناپذیر بود اما در نهایت مدیریت خوب مانع از بروز فاجعه انسانی شد.

وزیر نیرو امروز میهمان خوزستانی های خونگرم است، او گله مندی و انتظارات مردم را می‌داند و یکی از دلایل حضورش هم شنیدن مطالبات به حق مردم این استان است.

دکتر اردکانیان دست خالی نیست، بهره برداری از ۲۵۰۰ میلیارد تومان پروژه بزرگ آب و برق و سد، هدیه او به مردم نجیب این خطه پر مهر است.

این حجم از پروژه در شرایطی که همه میدانیم دولت از نظر اقتصادی در مضیقه و فشار است بسیار قابل توجه است، از طرفی این حجم از پروژه جدای از میلیاردها تومان پروژه است که در سالهای اخیر توسط شرکت های آب و برق در این استان در اختیار مردم قرار گرفته است.

خدمت به مردم نجیب این خطه غرور آفرین به همین جا ختم نمی‌شود، وزیر نیرو می رود تا به مردم این استان بگوید وزارت نیرو فراتر از توان برای آبادانی و توسعه کشور در حال کار است، او بهتر از هر کسی درد را می داند و درمان را هم به خوبی می شناسد، منکر واقعیت وجودی برخی مشکلات در حوزه آب و فاضلاب بودن کتمان حقیقت است اما در آنسوی ماجرا ندیدن تلاش های وزارت نیرو برای عبور از مشکلات بی انصافی است.

پروژه هایی که امروز به بهره برداری میرسند بیانگر شناسایی هوشمندانه مشکلات است، آبرسانی روستایی، توسعه خطوط برق و اصلاح شبکه های آبرسانی هدیه وزارت نیرو در این استان خواهد بود.

آنچه محرز است اینکه سفر امروز را باید به فال نیک گرفت، همراه شدن رئیس مجلس در این سفر هم بسیار با معنا است، قرار گرفتن دو قوه مهم مجریه و مقننه ره آوردهای این سفر را برای مردم ملموس تر میکند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=316506
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما