سه شنبه 15 بهمن 1398 - 9:56

انتقاد رئیس اتاق بازرگانی یاسوج از نظام برنامه ریزی و بودجه در حضور نوبخت

کهگیلویه‌وبویراحمد از تولید ناخالص داخلی سهمی ندارد.

بویرنیوز، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی یاسوج: سهم کهگیلویه و بویراحمد از تولید ناخالص داخلی بدون نفت ناچیز است.

🔸جبارکیانی‌پور پیش از ظهر امروز در نشست شورای برنامه ریزی، توسعه و اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد با حضور *محمدباقر نوبخت* معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: امروز عدالت و توسعه متوازن در کشور یک اولویت باید باشد.

🔸وی با بیان اینکه اینکه استانی همچون کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ظرفیت‌های کم نظیر در بخش‌های مختلف تاکنون نتوانسته نقش خاصی در توسعه و آبادانی کشور ایفا کند جای سوال است، عنوان کرد: ارتقای شاخص‌های اقتصادی و توسعه متوازن در دستور کار دولت قرار گیرد.

🔸کیانی‌پور ابراز کرد: نظام بودجه و برنامه ریزی باید بر اساس ظرفیت و پتانسیل این استان باشد و البته با وجود تلاش‌های صادقانه دولت هنوز این دیار از واژه محرومیت و نداری رنج می‌برد که انتظار می‌رود متولیان و برنامه ریزان توسعه در این زمینه تدبیری کنند.

🔸رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی یاسوج ادامه داد: این استان به دلیل عقب‌ماندگی و محرومیت تاریخی در شرایط فعلی توان رقابت ندارد که انتظار می‌رود سرمایه گذاران به صورت جدی حمایت شوند.

🔸کیانی‌پور خواستار حمایت ویژه از سرمایه گذاری در دو حوزه صنعت و کشاوری در بودجه شد و افزود: یکی از کمک‌های ویژه دولت به این استان می‌تواند تاسیس مناطق آزاد تجاری باشد.

🔸وی با تاکید بر اینکه این استان ظرفیت به مراتب بهتر و بیشتر از اسکاندیناوی و سوئیس دارد، خاطرنشان کرد: مسئولان و متولیان امر در استفاده این استان از ظرفیت‌های قانون بودجه شامل تبصره 18 و 19 و همچنین بند «و» تبصره 5 نگاه ویژه داشته باشند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=316498
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما