چاپ این برگه

دکتر نوبخت: هرجا با قوم لر همراه بودم صداقت و زیرکی آنها را تحسین کردم

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های عمرانی پرداخت شده که آثارش در پایان هفته ها در سفر وزرا به استان‌ها و افتتاح طرح‌ها مشهود است.

به گزارش”بویرنیوز”، معاون رئیس جمهور در ابتدای سفر به یاسوج در خصوص سهم مالیات در بودجه سال آینده گفت: با توجه به شرایط اقتصادی حدود ۱۷۵ هزار میلیارد تومان برای مالیات در نظر گرفته‌ایم که نظر به عملکرد ۱۴۰ هزار میلیارد تومانی این بخش در بودجه امسال، این سهم معقول است.

نوبخت در خصوص ظرفیت صادرات یک میلیون بشکه در روز گفت:  با توجه به در نظر گرفتن قیمت ۵۰ دلاری نفت در بودجه سال آینده و قیمت بیش از ۶۰ دلاری نفت رقم درنظر گرفته شده در بودجه واقع‌ بینانه است.

وی در خصوص دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی برای اصلاح قانون بودجه هم گفت: موضوع در چهار محور و در قالب ۶۵ طرح آماده و تقدیم شورای عالی هماهنگی اقتصادی شد که تاکنون در ۱۵ مصوبه مدون شده که در صورت تصویب شورای عالی هماهنگی اقتصادی زمینه اجرا آن فراهم می شود.

نوبخت گفت: بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های عمرانی پرداخت شده که آثارش در پایان هفته ها در سفر وزرا به استان‌ها و افتتاح طرح‌ها مشهود است.

وی ادامه داد: پرداخت های به موقع پاداش بازنشستگی و حقوق کارکنان دولت نشان از این دارد که دشمنان ما با تحریم اقتصادی گرچه شرایط را سخت کرده اند اما مانع رکود کار نشده اند.

نوبخت در نشست شورای برنامه ریزی استان نیز گفت: نماینده دولت را تحسین می کنم که آنچه که استان نیاز داشت را مطرح کردند، استان را به خوبی معرفی کردند از نماینده استان نیز قدردان هستم مثل همیشه به خوبی مواردی که نیاز بود را در خصوص استان بیان کردند.

وی تاکید کرد: هرجا با قوم لر همراه  بودم صداقت و زیرکی آنها را تحسین کردم.

معاون رئیس جمهور گفت: برای احداث دو هزار واحد مسکونی در استان تفاهم نامه انجام شده است این هدیه دولت بتواند اجرایی شود در خیلی از استان ها در کمتر از یک سال افتتاح شد که امیدوارم این واحدها را کمتر از یک سال به بهره برداری برسانیم، دو هزار واحد برای استان در نظر گرفتیم که به درخواست استاتدار به ۳ هزار و ۵۰۰ واحد افزایش می دهیم.

نوبخت با اشاره به تاکید بر روی زیرساخت ها گفت: دهدشت را از این بن بست خارج خواهیم کرد ۲۵۰ میلیارد تومان با این قول که تا دهه فجر سال بعد مورد بهره برداری قرار بگیرد این رقم را خواهیم سپرد که جاده پاتاوه دهدشت افتتاح شود گرچه بخشی از مسیر گچساران به بهبهان جزو پروژه های این سفر است و باید ادامه پیدا کند و جزو اولویت های کار باشد.

وی در ارتباط با سدهای استان نیز گفت:این ها جزو برنامه هایی است که باید روی آنها متمرکز شویم و هر کدام که امکان باشد در دهه فجر سال بعد افتتاح شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه گفت: دومین سال یک تحریم سخت را پشت سر می گذاریم، این تحریم بی سابقه است تحریم های گذشته نفت در برابر غذا بود، مطلع باشید این بی رحمان حتی برای غذاو دارو هم اجازه نمی دهد ملت ما نفت صادر کند، نفت در برابر غذا برای حالتی که در عراق رخ داد و در لیبی انجام شد.

نوبخت ادامه داد: داروهای بیماران خاص را از ما دریغ کرده اند، فکر کرده اند با تحریم های اقتصادی ما را فلج می کنند ما از نظر نظامی قدرتمند هستیم به هیچ کشوری حمله نمی کنیم، مدافع حق هستیم و این قدرت باعث می شود کسی فکر نکند از نظر نظامی می تواند چیزی به ما بگوید، فکر کردند با این تحریم ها و محدود کردن منابع نفتی ما فلج می شویم.

وی افزود: با بیان اینکه با محدود کردن منابع نفتی بخشی از درآمدهای نفت در بودجه تقلیل پیدا کرد  اما ظرف ده ماهه اول سال تا اول بهمن براساس گزارشات خزانه از آنچه وصول شد  منابع ما ۱۱۷ درصد پارسال بود و ما توانستیم از ظرفیت‌ها استفاده کنیم، تمامی پرداخت پرسنل در  ۱۰ ماهه ۳۴ درصد بیشتر از سال قبل بود و به صندوق بازنشستگی ۱۳۲ درصد پارسال هزینه دادیم.

نوبخت گفت: دشمن تلاش می‌کند تا نتوانیم کار عمرانی و اجرایی انجام دهیم، در ۱۰ماهه امسال ۴۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد به طرح‌های عمرانی تخصیص داده شد که ۴۰ هزار میلیارد پرداخت شده است.

وی بیان کرد: سیل به ما ۲۱ هزار میلیارد خسارت وارد کرد که ۱۸ هزار میلیارد پرداحت شد که ۱۱ هزار میلیارد از خزانه بود و مابقی توسط سیستم بانکی پرداخت شد.

نوبخت گفت:  با همه این شرایط می‌پذیریم سختی‌هایی وحود دارد و تورم از دست ما رفت ، در حال حاضر تورم نزولی شده و به ۸ دهم درصد تقلیل پیدا کرد، بیش از ۸۴۳ هزار فرصت شغلی فقط در پاییز امسال نسبت به پاییز سال قبل ایجاد شد و اشتغال افزایش پیدا کرد.

نوبخت با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ دزصد منابع استان نفت است، گفت: از این چالش یک فرصت ساختیم آزادراه تهران شمال که کمتر از یک ماه دیگر افتتاح می‌شود بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه شده است و ۶۲ کیلومتر راه در البرز ایجاد کردیم و ۳۲ کیلومتد ازاد راه و ۵ استان همدان، کرمانشاه، آدربایجان غربی به شبکه سراسری ریلی وصل شدند.

نوبخت خاطرنشان کرد: با سرعت بندر چابهار را به زاهدان متصل می کنیم و ۷۰۰ کیلومتر راه‌آهن جدید ایجاد می‌شود.