دوشنبه 14 بهمن 1398 - 11:16

در سفر نوبخت؛ اختصاص ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای احداث راه‌آهن یاسوج_اقلید

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال جاری یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به حوزه ریلی استان اختصاص داده شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حسین کلانتری در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و اقتصاد مقاومتی که با حضور نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد به ظرفیت‌های استان اشاره کرد و گفت: گردشگری طبیعی یکی از ظرفیت‌های استان است و در تولید محصولاتی مثل سیب، ماهیان سردآبی و گیاهان دارویی دارای جایگاه و رتبه هستیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظرفیت نیروی انسانی به جایگاه دانشگاه یاسوج اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین آمار  سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یک هزار و ۴۷۶ پروژه در استان وجود دارد که یک هزار و ۴۱۰ میلیارد اعتبار به این پروژه‌ها اختصاص داده شد.

وی عمق محرومیت استان را در توپوگرافی منطقه دانست و افزود: در همین دهه فجر ۳۸۴ طرح و پروژه افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود که ۸۰ درصد به بهره‌برداری می‌رسند که بالغ بر هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها هزینه شده و اشتغال خوبی هم به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به راه‌اندازی مجدد فرودگاه یاسوج با همکاری سازمان برنامه و بودجه گفت: یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به پروژه راه‌آهن استان اختصاص داده شده است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد پروژه پاتاوه_دهدشت را اولویت استان دانست که در سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد.

کلانتری بیان کرد: در بافت فرسوده گچساران کارهای بی‌نظیری صورت گرفته است در مسکن مهر کارهای خوبی انجام شده ضمن اینکه خواستار افزایش واحدهای استان در طرح ملی اقدام مسکن هستیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=316489
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما