چاپ این برگه

داغ یک پروژه بر پیشانی شهر یاسوج

سه سال پیش قرار بود موسسه کوثر مجتمع بزرگ تفریحی تجاری و رفاهی در یاسوج احداث کند اما این مکان پس از سه سال به پارکینگ تبدیل شد.

داغ یک پروژه بر پیشانی شهر یاسوج/موسسه اقتصادی کوثر اراده‌ای در پروژه تامین اجتماعی نداشت

به گزارش بویرنیوز،  ۶ مرداد ماه سال ۹۵ بود که استاندار اسبق کهگیلویه و بویراحمد در نشستی که با گروه سرمایه‌گذاری عمران و ساختمان معین گستر وابسته به سازمان اقتصادی کوثر داشت از ساخت بزرگترین مجتمع تفریحی، تجاری و رفاهی در زمین تامین اجتماعی خیابان فردوسی یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد خبر داد که با مشارکت موسسه اقتصادی کوثر پروژه‌ای با هدف ایجاد اشتغال برای ۳ هزار نفر احداث شود.

اما از آن زمان تاکنون که بیش از ۳ سال می‌گذرد از طرح بزرگی که قرار بود در مساحت ۲۰ هزار متر مربع و زیربنای ۸۵ هزار متر مربع در ۶ طبقه و کمتر از سه سال احداث شود جز سازه‌های نارنجی خبری روح و روان این مردم را به ریخته و تنها در حد خاکبرداری بوده چیزی نمانده است.

سال ۹۵ قرار بود سازمان اقتصادی کوثر با ۳۰۰ میلیارد تومان دو سالن سینما، رستوران و پارکینگ احداث کند و از یک زمین بکر در مرکز شهر یاسوج گلستانی بسازد که هم شغل ایجاد می‌کند و هم وضعیت یاسوج را دگرگون کند.

یادم می آید در همان نشست  از مدیرعامل گروه سرمایه گذاران عمران و ساختمان معین کوثر وابسته به سازمان اقتصادی کوثر به عنوان خبرنگار فارس در این زمینه سوال پرسیدم  و از عزم این سازمان برای به نتیجه رسیدن این پروژه خبر داده شدند.

اما حالا احداث بزرگترین مجتمع، تفریحی ، تجاری و رفاهی در مرکز کهگیلویه و بویراحمد داغی بر پیشانی مرکز استان شده و چیزی به جزء اعصاب خرد  مردم و زشت شدن چهره شهری چیزی به همراه نداشته است.

بعد از گذشت این همه سال حالا باید قید داشتن مرکز تفریحی و  رفاهی و اشتغال این بخش را زد چرا که به گفته عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هیچ عزم و اراده در  پروژه تامین اجتماعی توسط موسسه کوثر و تامین اجتماعی نبود.

وی عنوان کرد: به همین دلیل پروژه را در اختیار شهرداری قرار دادیم تا به عنوان پارکینگ استفاده کند و مردم هم بیش از اندازه معطل آن نشوند.

اما کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص به دیدار هفته گذشته خود با رئیس سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: تامین اجتماعی آمادگی خود برای سرمایه‌گذاری یک پروژه بزرگ در استان کهگیلویه و بویراحمد را اعلام کرده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در این دیدار اشاره شد که تامین اجتماعی زمینی برای سرمایه‌گذاری در اختیار قرار دهد و بخش خصوصی استان هم پای کار بیاید تا با مشارکت تامین اجتماعی پروژه بزرگی در استان احداث شود.فارس