جمعه 11 بهمن 1398 - 11:44

جزئیات سامانه بارشی جدید در کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: امروز (۱۱بهمن) در اکثر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود و به‌تدریج سامانه بارشی از شمال غرب کشور وارد ایران می‌شود.

بویرنیوز، صادق ضیائیان اظهار کرد: امروز (۱۱بهمن) در اکثر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود و به‌تدریج سامانه بارشی از شمال غرب کشور وارد و سبب بارش برف و باران در آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و بارش پراکنده در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در نوار غربی کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه طی روز شنبه (١٢بهمن) سامانه بارشی در نیمه غربی کشور فعال خواهد بود، گفت: در دامنه‌های زاگرس در محدوده غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شمال کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، کردستان، کرمانشاه و جنوب آذربایجان غربی بارش باران شدت دارد و در استان خوزستان، شمال استان بوشهر، شمال خلیج فارس، جنوب ایلام و کهگیلویه و بویراحمد رگبار و رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

ضیائیان ادامه داد: در این روز در استان‌های واقع در سواحل شمالی کشور بارش و وزش باد و کاهش نسبی دما رخ می‌دهد و دریای خزر مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: طی روز یکشنبه (۱۳ بهمن) نیز در محدوده شمال شرق و شرق سواحل دریای خزر و دامنه‌های البرز شرقی واقع در سمنان بارش برف و باران و در شرق و جنوب شرق بارش پراکنده و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود همچنین در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های البرز، تهران و سمنان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره وضعیت جوی کشور طی روز دوشنبه (۱۴ بهمن) نیز گفت: طی روز دوشنبه در جنوب شرق و شرق کشور بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد و این سامانه به‌تدریج از کشور خارج می‌شود. روز سه‌شنبه (۱۵بهمن) نیز در اغلب مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود و در شمال غرب بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.

به گفته ضیاییان طی بعد از ظهر روزهای دوشنبه و سه شنبه (۱۴ و ۱۵ بهمن) برای غرب سواحل دریای خزر و اردبیل وزش باد جنوبی و افزایش نسبی دما پیش‌بینی شده است.

وی درباره وضعیت هوایی پایتخت نیز گفت: آسمان تهران طی روز شنبه (١٢بهمن) ابری همراه با مه رقیق و در بعضی ساعات وزش باد و گاهی بارانی خواهد بود. دمای هوا در این روز در گرمترین و سردترین زمان به ۱۱ و ۱ درجه سانتیگراد می‌رسد. روز یکشنبه (١٣بهمن) نیز آسمان پایتخت قسمتی ابری به‌تدریج همراه با وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۷ و صفر درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=316435
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما