چاپ این برگه

احتمالا مجلس آینده یک دست اصولگرا می شود

نایب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس تاکید کرد: به نظر می رسد اصولگرایان تند در مجلس آینده زیاد خواهند بود و مجلس یازدهم تندتر از مجلس نهم باشد. شدت تندروی در مجلس یازدهم زیاد خواهد بود و نتیجه خوبی حاصل نمی شود.
حواشی مجلس » نمایندگان مجلس

به گزارش بويرنيوز؛ غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده رشت و نایب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی درگفت و گو با پارسینه، در خصوص ترکیب سیاسی مجلس یازدهم، ‌گفت: حدس و گمان ها حکایت از این دارد که مجلس آینده یک دست اصولگرا می شود. اما من حتی با مجلس یک دست اصلاح طلب هم مخالفم.

او ادامه داد: مجلس یک دست برای کشور بد است و هیچ کس از یک دست بودن هیچ مجلسی نباید خوشحال باشد. همه باید سعی کنند که تضارب افکار در مجلس وجود داشته باشد. گروه ها و جناح های سیاسی مختلف باید در مجلس حضور داشته باشند و اینکه خوف از اعتراض همدیگر دارند باعث می شود که خیلی اتفاقات نیفتد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد: مجلس یک دست و مجلس یک دست هوادار دولت در هر دولتی خطا است.

جعفرزاده در پاسخ به این پرسش که مجلس آینده شبیه کدامیک از مجالس قبل خواهد بود، اعلام کرد: به نظر می رسد اصولگرایان تند در مجلس آینده زیاد خواهند بود و مجلس یازدهم تندتر از مجلس نهم خواهد بود. شدت تندروی در مجلس یازدهم زیاد خواهد بود و نتیجه خوبی حاصل نمی شود.

او با اشاره به رد صلاحیت های صورت گرفته از سوی شورای نگهبان، گفت: در حال حاضر دوستان اصلاح طلب و جریان اعتدال در مظان بند عدم التزام قرار دارند. من در خصوص ملتزم بودن برخی از افراد در جناح مقابل خیلی حرف دارم اما چون این افراد شعار می دهند این تصور را بوجود می آورد که این افراد ملتزم هستند. این موضوع باعث می شود که بخش عظیمی از این گروه پذیرفته شود و جناح مقابل یعنی اصلاح طلبان و اعتدالیون تایید نشوند. در صورتیکه خدایی ناکرده اینطور نیست که اصلاح طلبان و اعتدالیون افراد ولایتمدار نیستند بلکه هزینه کننده از ولایت نیستند.

این نماینده مجلس، تاکیدکرد: قصدی برای مهندسی انتخابات وجود ندارد اما نتیجه به نظر من به نحوی می شود که یک گروه می توانند به مجلس راه یابند.