چهارشنبه 2 بهمن 1398 - 13:39

بیانیه انتخاباتی شورای اصلاحات کهگیلویه و بویراحمد/عواقب دلسردی از جمهوریت نظام به متوجه آمران و عاملان آن است

بویرنیوز– شورای اصلاحات کهگیلویه و بویراحمد در بیانیه ای خطاب به مردم استان نوشتند:

بسم اللّه الرحمن الرحیم

مردم شریف استان کهگیلویه و بویر احمد

طلیعه ی « بهمن » يادآور قیام شکوهمند و غرور آفرین ملتی است که به پشتوانه ی وحدت و بهره مندی از نقش بی بدیل رهبری فرزانه و با تأسی از کلام الهی در آیه ی شریفه ی تحولی و اصلاحی : «اِنَّ اللّهَ لا يُغَيِرُ ما بِقومٍ حَتّیَ يُغَيِرِوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ» علیه رژیم مستبدی که مشارکت و حضور مردم در حاکمیت را برنمی تابید، شوریدند.

ملت انقلابی ، آرمانخواه و مطالبه گر ایران پس از پیروزی با شرکت در همه پرسی ، به نظامی « آری» گفتند که « جمهوریّت » و « اسلامیّت » دو رکن اساسی و جدایی ناپذیر آن بود . پس از آن نیز با حضور پررنگ در انتخابات ریاست جمهوری ، انتخابات مجلس و شوراها ، مکرراً بر حق قانونی خود مبنی بر حضور و مشارکت در مقدرّات کشور تأکید کردند .

اینک ، اما بعد از چهل و اندی سال ،شاهد رویکردی خاص از سوی بخشی از سیاست گذاران در جهت کمرنگ کردن و احیانأ حذف مشارکت مردمی در حاکمیت هستیم . رویکردی که گویا « حق انتخاب شدن » و « انتخاب کردن » را به عنوان حق مسلم شهروندان به رسمیت نمی شناسد !

در همین راستا « شورای نگهبان قانون اساسی » با نگاهی جهت دار ، اقدام به ردّ صلاحیّت بیش از ۹۰٪ کاندیداهای اصلاحطلب در سراسر کشور نموده است !
بر همین اساس در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز اکثر کاندیداهای اصلاحطلب که از شایسته ترین و پاکدست ترین فرزندان استان بوده و در صورت ورود به مجلس می توانستند نماینده تمام عیاری از اندیشه اصلاحطلبی باشند ، با اِعمال نظارت استصوابی از گردونه رقابت حذف گردیده اند.

ناگفته پیداست مجلسی برآمده از چنین شرایطی نابرابر و معیوب ، دیگر خانه ی ملت نیست، بلکه تنها خانه ی گروهی خاص و جناح خاصی از ملت است.

مجلس غیرمتکثر، غیر متنوع ، یکدست و تکصدا نه تنها در رأس امور نیست که در ذیل امور است!

«نظارت استصوابی » خلاف اصول ششم،نهم،و پنجاه و ششم قانون اساسی و اقدام شورای نگهبان در ردّصلاحیّت گسترده و معنادار کاندیداهای یک جناح خاص سیاسی ، حاصلی جز دلسردی ، بی اعتمادی ، کاهش مشارکت عمومی و تشکیل مجلسی غیرمردمی، تشریفاتی و ناکارآمد نخواهد داشت.

لذا شورای اصلاحات استان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اصل ایران برای همه ایرانیان ، اصرار بر تشکیل مجلسی با پشتوانه مردمی که آن هم فقط با حضور دیدگاهها و سلیقه های مختلف ، محقق می شود ، همگام و همصدا با شورای سیاستگذاری اصلاحطلبان کشور خواهان تجدیدنظر شورای نگهبان در بررسی صلاحیّتها و ایجاد شرایطی عادلانه جهت رقابت واقعی در انتخابات برای اکثریت مردم است.

چنانچه شرایط حضور اصلاحطلبان در انتخابات پیش رو فراهم نشود ، عواقب دلسردی مردم از مترقی ترین اصل نظام که همان « جمهوریّت» است ، متوجه آمران و عاملان آن خواهد بود.

والسلام

شورای اصلاحات استان کهگیلویه و بویراحمد

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=316170
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. اصلاح طلب گفت:

    مانظام رادوست داریم در انتخابات هم شرک می کنیم

  2. ناشناس گفت:

    احسنت

دیدگاه شما