سه شنبه 1 بهمن 1398 - 9:29

چند نکته در باب کلاهبرداري يک زن از جوانان جویای کار در کهگيلويه و بويراحمد

گروه سياسي– روز گذشته پليس کهگيلويه و بويراحمد در خبري از دستگيري زني خبر داد که به بهانه ارتباط با يکي از مسئولان دولتي در استان جوانان جوياي کار را سر کيسه کرده بود و از اين راه 500 ميليون توماني هم به جيب زده بود.

به گزارش بويرنيوز، اين خبر بيش از آنکه يک خبر ساده باشد چند نکته درون خود دارد:

قطعاً بيکاري عديده جوانان تحصيل کرده را بايد مهم ترين منشأ اين رخداد دانست، کهگيلويه و بويراحمد جزو استان هايي است که جوانان تحصيل کرده زيادي دارد و از آن طرف هيچگونه صنعت و فعاليت اقتصادي ارزشمندي هم درون آن نيست، همين عامل دليلي مي شود تا کلاهبرداران به خود اين جسارت را بدهند که به اين شرايط بعنوان منبع کسب سود نگاه بکنند.

در سالهاي اخير استخدام هاي غير مجاز و رابطه بازي ها آنقدر توسط مسئولان  استان رواج پيدا کرده که جوانان باور کرده اند براي استخدام بايد به جايي وصل باشند و به اصطلاح پارتي داشته باشند، اقدام زن کلاهبردار در معرفي خود بعنوان فاميل يکي از مقامات دولتي کهگيلويه و بويراحمد به خوبي گوياي اين مساله هست که جوانان اين استان پذيرفته اند با داشتن رابطه و آشنا در ادارات مي توانند به نحوي وارد سازمان ها شوند، چرايي اين مساله را همانطور که گفتيم بايد در شرايط منطقه اي و رابطه بازي ها در استخدام هاي غير مجاز که خبرهاي آن منتشر شد جست و جو کرد.

موضوع بعد به عمق فاجعه بيکاري در استان مربوط است، جوانان اين استان آنقدر گرفتار بيکاري و مسائل پيراموني آن شده اند که حاضرند از هر راه قانوني و غير قانوني و حتي هزينه بودجه زيادي خود را به يک شغل برسانند، اين زنگ خطري در استان است، حالا بايد فارغ از اثرات سوء اجتماعي و اقتصادي بيکاري جوانان استان شاهد بروز کلاهبرداري هاي جديد در اين زمينه هم باشيم!

به گزارش بويرنيوز، قطعا بيکاري امروز استان معلول يک يا دو سال نيست که انتظار حل آن در مدت کوتاهي را داشت، اما انتظار مي رود هم دولت و هم مسئولان با نگاهي ويژه تر به کهگيلويه و بويراحمد نگاه کنند، در اين استان صنايع و واحدهاي فعال اقتصادي و توليدي بسيار کم است همانها هم که هستند هيچ شرايط مناسبي براي کارگران و کارمندان ندارند.

از طرفي اگرچه ما 25 درصد نفت و گاز را در اين استان داريم اما بعلت نبود صنايع تبديلي و پتروشيمي آنهم سودش در جيب ديگر استان هاست.

اي کاش نمايندگاه به جاي بازديد هاي کم سود و دخالت هاي بيجا در انتصابات با مطالبه گري چندين و چند باره براي توسعه متوازن استان تلاش مي کردند، نقش مديران هم در اين عقب ماندگي کم نيست، مديراني که نتوانسته اند نگاه هاي ملي را متوجه محروميت ها و نيازمندي هاي اين استان بکنند قطعاً‌در بروز شرايط امروز مقصرند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=316125
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    احسنت گوگوش شنوا نماینده های که هیچ کاری انجام نداده اندفقط برای غزل ونصب هافعال هستندومهره چینیهای خودشان

دیدگاه شما