چاپ این برگه

هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به کاهش دما و برف و کولاک هشدار داد

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به کاهش محسوس دما و برف و کولاک در این استان هشدار داد.

به گزارش بویرنیوز،«رضا کاکاوند» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: سامانه بارشی از بامداد چهارشنبه با بارش برف، باران و کولاک شدید، کاهش دما و محدودیت دید وارد جو استان خواهد شد.

وی اظهارکرد: اوج فعالیت این سامانه در چهارشنبه بوده و بارش‌هایی به شکل برف و کولاک در مناطق سردسیری و کوهستانی را به همراه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: همچنین برای مناطق گرمسیری بارش باران پیش بینی شده است.

کاکاوند تصریح کرد: این سامانه تا صبح پنجشنبه در جو استان فعال خواهد بود.

وی اخلال در تردد جاده‌ای به ویژه جاده‌های کوهستانی، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها، یخبندان و کاهش دید را از جمله موارد ایجادی بر اثر بارش‌ها دانست و ادامه داد: مردم از تردد غیر ضرور در جاده‌ها خودداری کرده و رانندگان با رعایت موارد، ایمنی، نسبت به تجهیز خودرو برای تردد در مسیرهای برفگیر و کوهستانی اقدام کنند.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: توصیه می شود که در این مدت از ترددهای غیر ضروری در سطح استان پرهیز شود، در غیر این صورت در رانندگی احتیاط کنید و تجهیزات ایمنی لازم هنگام عبور از جاده های کوهستانی و برف گیر را همراه داشته باشید.

کاکاوند بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته شهر لیکک با ۱۴.۴ درجه گرم‌ترین و شهر سی سخت با منفی ۳.۴ درجه سردترین نقاط استان بوده اند.