دوشنبه 19 فروردین 1392 - 7:45

خبر نوه امام (ره) درباره حضور خاتمي در انتخابات / نام مشايي فيلتر و رفع فيلتر شد / مراجع از دولت دل‌آزرده هستند / به من رای ندهید سایه شوم روی سر شماست! / صفحه احمدی‌نژاد فیلتر شد

به گزارش بویرنیوز به نقل از باشگاه،
*کیهان:

العربيه فارسي يا عبري؟!

مجري شبكه العربيه وابسته به رژيم سعودي، يك شبكه تازه تأسيس از سوي برخي سلطنت طلبان فراري را «العربيه فارسي» توصيف كرد.
«منتهي الرمحي» مجري برنامه «بانو راما» در العربيه در وبسايت خود و در مطلبي تحت عنوان «العربيه فارسي» نوشت: شبكه العربيه فارسي افتتاح شد.

اين شبكه كه بخشي از تلويزيون العربيه به شمار مي رود در تاريخ 01/مارس 2013 با كمك فعال سياسي عليرضا نوري زاده افتتاح گرديد. نام اين شبكه ايران فردا و مديريت آن را علي رضا نوري زاده از فعالان سياسي اپوزيسيون و همكار ديرينه ما در شبكه العربيه بر عهده دارد. وي مي افزايد: شبكه ايران فردا از زيرمجموعه هاي شبكه العربيه به شمار مي رود و بودجه اين شبكه نيز از طريق العربيه تامين مي شود. شبكه ايران فردا به درخواست فارسي زبانان به خصوص ايرانيان دوست دار العربيه افتتاح شده است(!)

پيش از اين نيز گزارش هاي متعددي درباره وابستگي شبكه ياد شده به استخبارات سعودي و تأمين مالي آن از اين طريق منتشر شده بود. اين شبكه ماهواره اي در پايتخت انگليس راه اندازي شد و برخي اخراجي هاي صداي آمريكا از اين طريق ارتزاق مي كنند.

به گزارش بالاترين، پيش از اين شهرام همايون مدير شبكه كانال يك و دوست و همكار سابق عليرضا نوري زاده در برنامه هاي مختلف از روابط عليرضا نوري زاده با عربستان پرده برداشته بود. اما عليرضا نوري زاده در برنامه اي كه از شبكه ايران فردا پخش مي شد در واكنش به صحبت هاي شهرام همايون اعلام كرد در اپوزيسيون خارج نشين شبكه اي وجود ندارد كه وابسته به كشور و دولتي نباشد. شبكه ها يا در ابتدا و يا در وسط هاي راه وابسته به كشور و دولت هاي خارجي شده اند و «ايران فردا» نيز از اين امر مستثني نيست.

عليرضا نوري زاده از وليعهد سعودي تشكر كرده و او را در تمام لحظات به عنوان رفيق و برادر خوب و مشفق و ناصح ياد كرده بود.
گفتني است شبكه سعودي العربيه در ميان مردم عرب زبان خاورميانه به عنوان شبكه العبريه شناخته مي شود و در جريان جنايات رژيم صهيونيستي عليه لبنان و غزه به حدي از اين رژيم جانبداري كرد كه هدايايي را نيز از صهيونيست ها دريافت كرد.

نوشابه بازكن هاي حرفه اي در يك سايت شخصي

مديحه نويسي هاي دست اندركاران و گردانندگان سايت شخصي هاشمي ادامه دارد.
يكي از نويسندگان سايت ياد شده با اشاره به ديدار اسفند گذشته برخي نمايندگان ادوار سابق مجلس با هاشمي كه در آن هاشمي گفت «شفاف مي گويم كه نامزد انتخابات نمي شوم»، مي نويسد: نمايندگان ادوار مجلس به مهماني پدر مجلس[!] در جمهوري اسلامي آمده اند…

جالب ترين حرف آنها كه چهره هاي اصولگرا و اصلاح طلب هستند، تاكيد بر يك نكته است كه «امروز بايد تاييديه آمدن حاج آقا را بگيريم». دلم مي خواهد بلند شوم و بلندگويي به دست بگيرم و گلايه بكنم. گلايه از اينكه چرا بايد فقط در بن بست ها دنبال آقاي هاشمي بياييم. آخر نقش آقاي هاشمي در توليد اين بن بست ها چه بوده كه حالا بايد دوباره بن بست شكني بكند؟ آخر چرا از گذشته ها درس نمي گيريم؟ چرا به دنبال «هاشمي سازي» نيستيم و فقط «هاشمي» مي خواهيم. تا كي بايد افراط بكاريم و دشواري بسازيم بعد هم بگوييم آقاي هاشمي بيا و راهگشايي كن.

نويسنده مي افرايد: مگر ظرفيت و تحمل يك نفر چقدر است تا دوباره بيايد و اسب اقتصاد و سياست كشور را زين كند. مگر در سازندگي اين كار را نكرد؟ مگر اسب اقتصاد را زين نكرد؟ مگر اسب سياست را زين نكرد؟ مگر دشمني خيلي ها را به جان نخريد تا بهترين انتخابات را در سال 76 برگزار كند؟ واقعا چه كرديم با آن راهگشايي تاريخي. چرا اعتدال را برنتابيدند و ره به افراط بردند تا باني «اشتباه 84» شوند؟ آيا بهتر آن نيست قبل از گير افتادن در بن بست افراط ها، راه خود را از جاده فراخ اعتدال جدا نكنيم؟

وي درباره پاسخ هاشمي به گروه ديداركننده مي نويسد: آقاي هاشمي مي گويند شفاف بگويم؟ همه با اشتياق مي گويند بله! يك لحظه هيجان زيادي در مجلس ايجاد مي شود. آقاي هاشمي كه گفتند: «شفاف مي گويم من نمي آيم» اخم ها در هم مي رود. مجلس به پايان مي رسد. يكي از ميهمانان برخلاف عرف معمول بلندگو را روشن مي كند و مي گويد «آقاي هاشمي!

شما حق نيامدن نداريد. شما متعلق به خودتان نيستيد! همه ما و همه ملت از شما سهمي دارند. «آيت الله در آن شلوغي لبخند تلخي مي زند و مي رود. اين جمله آخر مرا به فكر فرو برد. با خودم تكرار مي كنم. «همه ملت از هاشمي سهم دارند» حرف مهمي است. صادقانه است و باورپذير. بايد ديد آيت الله در مواجهه با اين سؤال چه خواهند كرد؟

يادآور مي شود پيش از اين برخي اعضاي خانواده هاشمي در مصاحبه هايي گفته اند كه براي نامزدي هاشمي بايد نهضت درخواست و مطالبه عمومي از وي به راه بيفتد و ظاهرا ديدارهاي چند نفره مذكور در راستاي همان نهضت! است.

سونامي نامزدها تحليل آبكي راديو فردا را با خود برد

يك اصلاح طلب فراري و همكار فعلي راديو فردا در آمريكا تحليل قبلي خود درباره فضاي انتخاباتي ايران را پس گرفت.اكبر گنجي در وبسايت راديو فردا مي نويسد: مقاله قبلي من در دي ماه 91 به دنبال اين پرسش بود كه چرا پنج ماه مانده به انتخابات حتي يك كانديدا وجود ندارد.

اما اينك با تعداد زيادي كانديدا از جمله علي اكبر ولايتي، محمدباقر قاليباف، غلامعلي حدادعادل، محمدرضا باهنر، منوچهر متكي، يحيي آل اسحاق، محمدحسن ابوترابي فرد، مصطفي پورمحمدي، علي فلاحيان، محمدسعيدي كيا، عليرضا زاكاني، محسن رضايي، حسن سبحاني، مهدي چمران، كواكبيان، عارف، روحاني، شريعتمداري و… كانديداهاي احتمالي (باقري لنكراني، سعيد جليلي، جهانگيري، نجفي و…) مواجهيم. يعني پرسش فرق كرده مبني بر اينكه چرا اين همه كانديداي رياست جمهوري وجود دارد؟

وي با بيان اينكه «آيت الله خامنه اي به دنبال برگزاري انتخاباتي با حداكثر مشاركت مردم است و انتخابات را مظهر حماسه سياسي و اقتدار نظام اسلامي مي داند» نوشت: هدف او حضور اكثريت واجدين شرايط در پاي صندوق هاست.

وي با قطعي فرض كردن رد صلاحيت كساني چون خاتمي و مشايي و… در صورت نامزدي، افزايش تعداد نامزدها را به نفع جمهوري اسلامي ارزيابي كرد و نوشت: قطعا تعدادي از داوطلبان رد صلاحيت خواهند شد و تعدادي هم به نفع ديگران كنار مي روند.
وي در عين حال تصريح كرده كه اغلب نامزدها درصددند از رهبري استفسار كنند اما تاكنون كمترين اشارتي از سوي آيت الله خامنه اي دراين باره مشاهده نشده است.

هاينونن: غرب اگر قادر به مهار نيست با ايران معامله كند

معاون سابق آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت راهبرد مذاكره با ايران نيازمند تغيير است.
اولي هاينونن در مصاحبه با شبكه زد.دي.اف آلمان و درباره چشم انداز دستيابي به توافق بين ايران و گروه 1+5 در مذاكرات هسته اي، گفت: كشورهاي غربي اگر قادر به متوقف كردن ايران نيستند بايد با اين كشور وارد معامله شوند و با دادن يك پيشنهاد جديد كه جذابيت اقتصادي زيادي داشته باشد آنها را راضي كنند.معاون پيشين امور پادمان هاي آژانس درباره مذاكرات غرب با ايران در آلماتي گفت: به نظرم راهبرد مذاكرات هسته اي نيازمند تغيير است و بايد به روش ديگري پيگيري شود.

خبرنگار اين شبكه با اشاره به اظهارات باراك اوباما مبني بر اينكه ايران يكسال تا قابليت ساخت بمب اتم فاصله دارد، از هاينونن پرسيد آيا مي توان تا آن زمان صبر كرد كه وي در پاسخ گفت: اين موضوع بسته به اين است كه خط قرمز شما كجا تعيين شده باشد. برخي حتي غني سازي 20 درصدي ايران را نيز نمي پذيرند و اين مرحله را خط قرمز مي دانند عده اي هم معتقدند كه خط قرمز براي ايران زماني است كه اين كشور به حد كافي سانتريفيوژ براي توليد اورانيوم با درصد غني سازي بالا در اختيار داشته باشد.

هاينونن ادامه داد: گروه سومي هم هستند كه بر اين باورند ايران اورانيوم غني سازي شده با درصد بالا در اختيار دارد اما به زمان نياز دارد تا آن را تبديل به سلاح اتمي كند، در نتيجه بايد ببينيم منظور از فرصت و خط قرمز براي آنها چه مرحله اي است.

اين مقام سابق آژانس در پاسخ به اين سوال كه ايران چه زماني به حد كافي پلوتونيوم مورد نياز براي ساخت بمب اتمي[!؟] را در اختيار خواهد داشت، گفت: اين مرحله به زمان زيادي نياز دارد و به فرض راه اندازي رآكتور آب سنگين اراك تا سال 2014، براي اينكه بتواند اولين محموله پلوتونيوم خود را بدست آورد بيش از يكسال ديگر زمان نياز دارد و نزديك ترين زمان براي اين كشور اواخر سال 2015 خواهد بود.

مجمع روحانيون زير كدام چتر ايستاده است؟!

عضو مركزيت مجمع روحانيون به جاي پاسخ به ابهامات موجود در كارنامه برخي سران جبهه اصلاحات مدعي شد اين جريان تكليف خود را در انتخابات نمي داند و هنوز به سؤال آنها پاسخ داده نشده است.
عبدالواحد موسوي لاري وزير كشور دولت اصلاحات در مصاحبه با روزنامه اجاره اي آرمان روابط عمومي و در پاسخ اين پرسش كه «چه خبر از اصلاح طلبان و انتخابات؟» گفته است: تا اين لحظه تصميمي اتخاذ نشده است كه من يكي از تصميم گيران آن باشم. مقدم بر من، بزرگاني هستند كه نماد جريان اصلاح طلبي هستند. آنچه من اطلاع دارم اين است كه به سؤال اصلي كه اصلاح طلبان دارند، پاسخي داده نشده است.

وي مي گويد: در پاسخ اين پرسش كه «چه سؤالي؟» سؤال اين بود كه آيا بالاخره دست اندركاران انتخابات، در نظر دارند انتخابات رقابتي كه همه جريان هاي معتقد به نظام و علاقه مند به فعاليت در ذيل قانون اساسي در آن حضور داشته باشند را برگزار كنند. اين سؤال اصلاح طلبان تاكنون پاسخي نداشته و نتوانسته اند از مراجع رسمي پاسخي دريافت كنند. از برخي علائم و نشانه ها از جانب جريان رقيب چنين استنباط مي شود كه هنوز فضا براي همه گروه ها در حد انتظار آنها مهيا نيست تا بتوانند كانديدا داشته باشند.

او همچنين گفته است: وقتي جرياني اعلام مي كند ما زير چتر قانون اساسي و در چارچوب ميثاق بين مردم و حاكميت فعاليت مي كنيم، طبيعي است در مقابل حاكميت نيستند. مگر مي شود جرياني تابلوي حضور در متن حاكميت را در دست داشته باشد و فعاليت زير چتر قانون اساسي كه شاخص ترين چارچوب حاكميت است را داشته باشد، آن وقت به آنها بگويند شما با حاكميت مشكل داريد؟ اين مجموعه هيچ وقت نگفتند ما با ساختار نظام و قانون اساسي مشكل داريم و كاركرد و عملكرد اين جريان نيز ساختار شكنانه نبوده و نيست.

وي در بخش ديگري از اين مصاحبه با بيان اينكه «آقاي هاشمي و اصلاح طلبان به يك نقطه مشترك رسيده اند»، مي افزايد: سران اصلاحات نظرشان در مورد آقاي هاشمي مثبت است. آقاي هاشمي به عنوان يك چهره سابقه دار و ريشه دار در نظام و انقلاب شناخته مي شود. او در بحران ها به نظام خدمت مي كند بنابراين حضورشان مي تواند براي عبور از مرحله افراطي گري موثر باشد. تا آنجا كه من مي دانم آقاي هاشمي داعيه كانديداتوري ندارد. طبيعي است كه اگر آقاي هاشمي اعلام آمادگي و اعلام حضور كند، جريان اصلاح طلبي با آقاي هاشمي با نگاهي متفاوت از گذشته برخورد خواهد كرد. ولي فكر نمي كنم آقاي هاشمي به عنوان كانديدا به صحنه بيايد.

بخش اول اظهارات اين عضو مجمع روحانيون نوعي مغالطه به روش فرار به جلو و تحريف و تغيير صورت مسئله است به اين معنا كه سران جريان متبوع آقاي موسوي لاري به عنوان نقش آفرينان اصلي قانون شكني، آشوبگري و فتنه سال 88 متهمان اصلي اين جنايت و خيانت بزرگ هستند و ضمن اينكه آنها بايد پاسخگوي اين خيانت خود باشند، ديگر اعضاي جريان ياد شده بايد از اين طيف اعلان برائت كنند اما شجاعت و حريت اين كار را ندارند.

بنابراين، سؤال موجود اين نيست كه تكليف نظام و مسئولان نظارتي انتخابات با فتنه گران و قانون شكنان و حاميان گروهك هاي ساختارشكن در انتخابات چيست بلكه سؤال درست اين خواهد بود كه آيا اصلاح طلبان حاضرند حساب خود را با فتنه گران و گروهك ها جدا كرده و ضمن اعلام مرزبندي و برائت از آنان، برادري خود را با نظام و انقلاب در عمل ثابت كنند يا خير؟

ادعاي اين كه ما جريان معتقد به نظام و علاقه مند به فعاليت ذيل قانون اساسي هستيم منطقاً نمي تواند نسبتي جز «تناقض» با فتنه سال 88 كه تا مرز هتاكي به امام حسين(ع)، امام و رهبري، قانون اساسي و جمهوري اسلامي پيش رفت، داشته باشد و البته چون جمع نقيضين محال است، كفه «واقعيت و عمل» در برابر كفه «ادعا و گفتار» سنگيني مي كند.

آقاي موسوي لاري بهتر از هر كسي مي داند كه در فتنه سال 88 روي نام اسلام در عبارت جمهوري اسلامي خط كشيدند، عليه ولايت فقيه فحاشي كردند و به نفع رژيم صهيونيستي و آمريكا شعار دادند تا آنجا كه سران تل آويو و واشنگتن را به هيجان آوردند. با اين وصف دست اندركاران فتنه 4 سال پيش در موضع اتهام و مؤاخذه مردمي هستند كه در حماسه قيام الهي نهم دي شعار «لعن علي عدوك يا حسين(ع)» سر دادند.

*وطن امروز:

تكذيب خبر تبریک تلفنی احمدی‌نژاد به هاشمی

مرکز روابط عمومی ریاست جمهوری اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه محمود احمدی‌نژاد در تماسی تلفنی سال نو و عید نوروز را به حجت‌الاسلام هاشمی‌رفسنجانی تبریک گفته است را تکذیب کرد. در پی انتشار خبری مبنی بر تبریک تلفنی نوروزی محمود احمدی‌نژاد به هاشمی‌رفسنجانی، مرکز روابط عمومی ریاست جمهوری اعلام کرد: «در رابطه با خبر تبریک تلفنی جناب آقای رئیس‌جمهور به جناب آقای هاشمی‌رفسنجانی، لازم به ذکر است که از لحظه تحویل سال نو تاکنون هیچ تماس تلفنی و یا ملاقات حضوری بین جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد و جناب آقای هاشمی‌رفسنجانی وجود نداشته است. البته ریاست محترم جمهوری در پیام نوروزی خود که از صدا و سیما پخش شد سال جدید را به همه ملت بزرگ ایران تبریک گفتند».

کواکبیان:تقلبي در انتخابات سال 88 صورت نگرفته است

مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب اصلاح‌طلب مردمسالاری و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اعلام كرد: تقلبي در انتخابات سال 88 صورت نگرفته است. وي گفت: من از اول گفتم نمی‌شود 11 میلیون تقلب صورت گیرد اما تخلفاتي صورت گرفته است. کواکبیان چندی پیش به صورت رسمی خود را به عنوان یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده اعلام کرد.

وی در بخشی از گفت‌وگوی خود گفت: ما اصلاً اصلاح‌طلب اصلی و بدلی نداریم اما اگر هم اصلاح‌طلب بدلی باشد آنهایی هستند که آقای احمدی‌نژاد را روی کار آوردند؛ یعنی کسانی که در سال 84 اختلاف کردند و گفتند می‌خواهیم وزن‌کشی سیاسی کنیم یعنی مهرعلیزاده،‌ معین، کروبی و هاشمی که به صورت جداگانه در انتخابات شرکت کردند.

در واقع باید بگوییم آنهایی که زمینه را برای اینکه آقای احمدی‌نژاد افتخار به ما بدهند و تشریف بیاورند، فراهم کردند اگرنه الان کسی اصلاح‌طلب بدلی نیست.

فلاحیان: برای آنكه مطرح شوم مرا به هاشمی منتسب می‌کنند

‌ حجت‌الاسلام علی فلاحیان، وزیر اسبق اطلاعات و رئیس جبهه اصولگرایان مترقی چندی پیش حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری را مشروط به درخواست مردمی کرده بود که اخیرا با توجه به «به حد نصاب رسیدن» این درخواست‌ها رسما کاندیداتوری خود را اعلام کرد. وی روز گذشته در مصاحبه‌ای گفت: برخی آقایان برای اینکه ما مطرح نشویم می‌گویند وی از طیف هاشمی است، طیف هاشمی یعنی چه، چرا این حرف‌ها را می‌زنند، من از طیف هاشمی نیستم.

وزیر اطلاعات دولت هاشمی همچنین در بخشی از صحبت‌های خود اظهار کرد: به بنده گفتند برای انتخابات نامزد نشوید تا بین اصولگرایان اختلاف ایجاد نشود، در جواب گفتم اگر کسی هست که می‌تواند برنامه‌های ما را پیاده کند من کفش‌هایش را هم واکس می‌زنم.

خبر نعیمه‌ اشراقی از آغاز به‌ کار ستادهای‌ خاتمی

نعیمه اشراقی با اعلام حمایت از کاندیداتوری محمد خاتمی، زمان آغاز به کار ستاد‌های وی را هجدهم فروردین ۹۲ اعلام کرد. وی در صفحه رسمی خود در فیس‌بوک عنوان کرده است: «این ستاد که تحت عنوان «آفتاب صبح امید» از چندی پیش در قالب بنرهای تبلیغاتی در فضای مجازی فعالیت غیر‌رسمی خود را آغاز کرده بود از ۱۸فروردین‌ماه با فعالیت رسمی در سطح استان‌های کشور و راه‌اندازی سایت اینترنتی و صفحه فیس‌بوک اعلام حضور می‌کند.

به نوشته او «مجموعه این حرکت اجتماعی ـ سیاسی با 2 شعار محوری «امید» و «نجات» و رویکرد دعوت و حمایت از مواضع خاتمی برای حضور فعال در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری راه‌اندازی شده است». این موضوع در حالی بیان شده که محمد خاتمی تاکنون هیچ سخنی درباره کاندیداتوری‌اش بیان نکرده و گامی در جهت اعلام برائت از سران فتنه 88- به عنوان پیش‌شرط حضور در انتخابات- بر‌نداشته است.

سعید مرتضوي:صدور کيفرخواست يك خبر کذب جديد است

سعيد مرتضوي در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران درباره شکايت جديد از وي در ماجراي «پاليزدار» اظهار داشت: «عباس پاليزدار» و «پيمان حاج‌محمودعطار» درجريان «باند پاليزدار» بازداشت شده بودند و بر اين اساس از بنده شکايت کرده‌اند. وي افزود: طبق مراحل قانوني پيگيري پرونده‌هاي قضايي پس از ارائه شکايت، براي تحقيق از متشاکيان دعوت مي‌شود که توضيحات خود را ارائه دهند و درباره بنده چنين اتفاقي نيفتاده است.

مرتضوي گفت: با وجود اينکه براي تحقيق احضار نشده‌ام، نمي‌توان صدور کيفر‌خواست را از سوي دادسرا پذيرفت از اين رو مطرح شدن صدور کيفرخواست کذب است. مرتضوي تصريح کرد: از بازپرس پرونده «باند پاليزدار» تحقيق شده است و شايد در آينده نزديک بنده نيز براي ارائه توضيحات به دادسرا احضار شوم.

*خراسان:

اقدام عجيب درباره بودجه برخي دستگاه‌هاي دولتي

در حالي که بر اساس ماده 224 قانون برنامه پنجم توسعه، موافقت نامه هاي بودجه دستگاههاي مختلف بايد با معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور مبادله شود، شنيده شده بر اساس گزارش يک نهاد نظارتي، يک مسئول دولتي مجوز تبادل موافقت نامه برخي دستگاههاي اجرايي خاص را با نهاد رياست جمهوري به جاي معاونت برنامه ريزي صادر کرده بود که اين موضوع با پيگيري‌هاي متعدد، بالاخره پس از يک سال لغو شد.

واگذاري اراضي اطراف ورزشگاه يک کلانشهر به مسکن مهر

بر اساس بررسي هاي کارشناسان يک دستگاه مسئول، استاندار يکي از استانهاي مرکزي کشور با صدور مجوزي، بيش از 10 هکتار از اراضي اطراف ورزشگاه اصلي مرکز اين استان را به مسکن مهر اختصاص داده است که اين اراضي پيش از اين جزو فضاي سبز دور اين استاديوم بوده است. اين نهاد مسئول در گزارش خود تاکيد کرده است که پس از تلاش هاي بسيار، مسئولان شهري توانسته اند نيم هکتار از اراضي مذکور را مجددا به کاربري فضاي سبز اختصاص دهند.

*آرمان:

سلام بر زندگی شعار انتخاباتی رضایی

شنیده شد که شعار ستاد انتخاباتی محسن رضایی برای انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری تعیین شد. عصرخبر نوشت؛ محسن رضایی تصمیم گرفته که «سلام بر زندگی» به‌عنوان شعار اصلی وی تعیین و برنامه‌های وی نیز بر همین اساس تنظیم گردد.

وعده حامیان مشایی برای فتح خیبر!

شنیده شد که تحرکات انتخاباتی تیم حامی دولت بیش از پیش شده است. درحالی که دوماه دیگر تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری مانده است، شواهد از افزایش تحرکات جریان حامیان دولت برای معرفی اسفندیار رحیم‌مشایی به عنوان گزینه حداکثری این جریان در روزهای آینده خبر دارد. در بخشی از پوستر تبلیغاتی این جریان از انتخابات تلویحا به منزله قلعه خیبر نام برده شده و شعار «پیش به سوی خیبر» بزرگنمایی شده است.

لاریجانی کاندیدای ریاست‌جمهوری ؟

شنیده شد که رئیس مجلس نهم نیز به صف کاندیداهای ریاست‌جمهوری یازدهم می‌پیوندد. افکارنیوز نوشت؛ اسماعیل جلیلی با اشاره به اینکه فراکسیون رهروان ولایت در جلسات اخیر خود موفق به جمع‌بندی درخصوص چگونگی حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری شده است، گفت: فراکسیون رهروان ولایت در ظرف یک هفته آینده علی لاریجانی را به عنوان کاندیدای این فراکسیون برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی خواهد کرد. وی در خصوص موافقت لاریجانی برای حضور در انتخابات نیز اظهار کرد: علی لاریجانی هنوز موافقت قطعی خود را برای حضور در انتخابات اعلام نکرده  اما مهم این است که فراکسیون رهروان ولایت با جدیت تمام کاندیداتوری وی را دنبال می‌کند.

روحانی پنجشنبه اعلام کاندیداتوری می‌کند

شنیده شد که رئیس اسبق شورای عالی امنیت ملی تا پایان هفته اعلام کاندیداتوری می‌کند. افکار نیوز نوشت؛ اکبر ترکان يکي از مشاوران حسن روحانی با بيان اينکه وي درنظر دارد پنجشنبه در جمع دوستان و همکاران خود، رسما اعلام کانديداتوري کند، گفت: جمعي از حاميان دکتر روحاني در سراسر کشور نيز در اين مراسم حضور خواهند داشت تا از اين پس به عنوان اعضاي ستاد انتخاباتي ايشان به فعاليت خود ادامه دهند. وي از آغاز فعاليت جدي اين عضو جامعه روحانيت مبارز براي حضور در رقابت​هاي يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري خبر داد و با معرفي مرتضي بانک، مسئول امور استان​هاي ستاد انتخاباتي روحاني، از تدوین برنامه منظمي براي سفرهاي انتخاباتي وي سخن گفت.

صفحه احمدی‌نژاد فیلتر شد

شنیده شد که صفحه ویکی‌پدیای مقام اول اجرایی کشور در ایران فیلتر شد. صراط نوشت؛ صفحه محمود احمدي‌نژاد، رئيس‌جمهور در دانش‌نامه جهاني ويكي پديا فيلتر شده است. محمود احمدي‌نژاد در ويكي‌پديا حاوي اطلاعات زير است كه از نظر كميته تعيين مصادق حاوي مطالب غيرمجاز بوده و فيلتر شده است. عبدالصمد خرم‌آبادی، دبیر کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در گفت‌وگو با فارس گفته است: تنها مرجع قانونی در کشور که درخصوص فیلترینگ تصمیم‌گیری می‌کند، کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است و غیر از آن نیز مرجعی وجود ندارد.

به من رای ندهید سایه شوم روی سر شماست!

شنیده شد که جانشین رئیس‌جمهور فقید ونزوئلا به‌گونه‌ای عجیب از مردم خواست به او رای بدهند. آفتاب نوشت؛ جانشین موقت چاوز، در آستانه نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری تهدید کرد درصورتی که کسی به شخصی به غیر از او رأی بدهد، سایه شوم نبردی تاریخی گریبانگیر وی خواهد شد.

مادورو پیش از مرگ چاوز به عنوان جانشین وی انتخاب شده بود. مادورو گفت: اگر کسی علیه من رأی بدهد، علیه خودش رأی دهد و فال‌شومی و بدبختی نبرد ماکاراپانا به سراغ او خواهد آمد. نبرد ماکاراپانا در قرن 16 میان نیروهای استعماری اسپانیایی و بومیان محلی آمریکای جنوبی به وقوع پیوست که در آن شمار زیادی قتل‌عام شدند. مادورو این سخنان را در ایالت آمازوناس و درحالی که پیشانی‌بندی محلی بر سر داشت، ایراد کرد. در این ایالت اکثراً مهاجران و بومیان کلمبیایی و برزیلی ساکن هستند.

نامه خزانه دار کل کشور به مرتضوي

شنیده شد که خراسان نوشت؛ بر اساس نامه چندي پيش خزانه دار کل کشور به سعيد مرتضوي، از وي خواسته شده است با توجه به اقدام خلاف قانون ادارات کل تامين اجتماعي مبني بر برداشت مطالبات اين سازمان بابت حق بيمه و خسارات تاخير و جريمه هاي مربوط به حق بيمه از برخي حسابهاي دولتي، هرچه سريعتر نسبت به توقف اين رويه اقدام کند. خزانه دار کل کشور در نامه خود هشدار داده است که اين اقدام سبب ايجاد اختلال در نظام مالي دولت شده و بعضا باعث تاخير در اجراي عمليات هاي عمراني کشور نيز مي شود.

یک دلیل عجیب برای کاندیداتوری

شنیده شد که آیا دیدن خواب یک عالم به فرض صحت ادعا می‎تواند دلیل موجهی برای کاندیداتوری باشد؟ روزنامه جمهوری اسلامی نوشت؛ یکی از نامزدهای ریاست جمهوری در توجیه نامزدی خود مدعی شده است: “من در خواب یکی از مراجع اهل سیر و سلوک را دیدم و ایشان به من گفته تو چرا برای ریاست جمهوری ثبت نام نمی‌کنی؟” به گزارش مشرق، این نامزد می‌افزاید: “پس از این خواب بود که عزمم را برای ثبت نام جزم کردم”.

تکذیب ادعای نماینده مجلس

شنیده شد که درحالی که یک نماینده مجلس به نقل از آیت ا… هاشمی، مدعی شد «بعد از دیدار با رهبری درباره کاندیداتوری‌ اظهارنظر می‌کنم»، مدیرکل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام این خبر را تکذیب کرد. رضا سلیمانی در گفت‌و‌گو با آرمان ضمن آنکه از «ابراز ناخرسندی آیت‌ا… هاشمی از بیان این ادعای کذب» خبر داد، گفت: در دیدار تعدادی از نمایندگان مجلس با آیت‌ا… هاشمی، نظر ایشان را در مورد نام‌گذاری امسال به نام «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» جویا شدند.

وی ادامه داد: اما آیت‌ا… هاشمی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به مشهد مقدس، گفتند «هنوز با رهبر معظم انقلاب دیداری نداشته‌ام تا نظر دقیق ایشان در مورد نام‌گذاری امسال را جویا شوم.» رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود که «پس از دیدار با ایشان، نظرشان را در این مورد خواهند گفت.» سلیمانی گفت: اساساً این بخش از سخنان آیت‌ا… هاشمی، ربطی به موضوع انتخابات نداشته است. وی افزود: آیت‌ا… هاشمی همواره نظرات خود در مورد مسائل مختلف از جمله انتخابات را به صورت صریح، بیان کرده‌اند.

*تهران امروز:

من از طيف هاشمي نيستم

حجت‌الاسلام علي فلاحيان، وزير اسبق اطلاعات گفت: در دوران تصدي گري‌ام در وزارت اطلاعات، هر روز با صدا و سيما دعوا داشتيم و به آقاي لاريجاني مي‌گفتيم شما ذائقه مردم را عوض مي‌كنيد و آنها را پاي ماهواره مي‌نشانيد. برخي آقايان براي اينكه ما مطرح نشويم، مي‌گويند وي از طيف هاشمي است، طيف هاشمي يعني چه؟ چرا اين حرف‌ها را مي‌زنند، من از طيف هاشمي نيستم. ما كارهاي زيادي در آن دوره انجام داديم و بيشترين مبازره را با برخي مسائل داشتيم و حتي با فائزه (هاشمي) برخورد كرديم.

خبر كذب سايت رجانيوز در مورد دانشجويان بوشهري

در تاريخ يك‌شنبه 18 فروردين ماه 1392 خبري با عنوان حمايت 434 دانشجوي بوشهري از لنكراني و جليلي در پايگاه خبري تحليلي رجانيوز درج شده است كه جمعي از اين دانشجويان اظهار نموده‌اند كه اين نامه را امضا نكرده و هيچ‌گونه اطلاعي از اين نامه ندارند. به گزارش گام‌نيوز تمامي دانشجوياني كه از امضاي اين حمايت نامه اظهار بي‌اطلاعي كردند همگي دانشجويان پيرو خط ولايت و بسيجي هستند و هميشه جان خود را براي نظام و ارزش‌هاي والاي انقلاب فدا خواهند كرد و از ارزش‌هاي ناب اصولگرايي دفاع مي‌كنند.به گزارش گام نيوز، جا دارد،اگر اين پايگاه خبري اصل نامه امضا شده را در اختيار دارد، منتشر نمايد تا بعضي امضاكنندگان متوجه شوند كه امضاي آنها چگونه جعل شده است.

اجراي حكم اعدام مه آفريد در دست دادستان

ناصر سراج با بيان اينكه حكم نهايي و تاييد شده ۳۷ متهم پرونده فساد بزرگ بانكي براي اجرا به دادستاني تهران ارجاع شده است به مهر گفت: اينكه سوال مي‌شود حكم اعدام ۴ متهم رديف اول اين پرونده چه زماني اجرا مي‌شود بايد گفت كه دادستاني تهران مامور اجراي حكم متهمان است. متهمان به ترتيب در بسياري از موارد هم به جزاي نقدي و هم حبس و چهار نفر هم به غير از جريمه و رد مال به اعدام محكوم شده‌اند كه به ترتيب بايد اين احكام اجرا شود.

حتي يك مورد عذرخواهي از احمدي‌نژاد سراغ نداريم

علي مطهري نماينده مردم تهران در مجلس به مهر گفت:اولين نقطه ضعف محمود احمدي‌نژاد، تصور نادرست از مقام رياست‌جمهوري است، به اين معنا كه رئيس‌جمهور مجري سياست‌هاي كلي نظام و مصوبات مجلس است نه نظرات شخصي. وي به تبعيض بين قوانين نزد رئيس‌جمهور اشاره كرد و گفت: احمدي‌نژاد قوانين را به ميل خود اجرا مي‌كند.

او به صراحت اعلام كرد قانوني را كه خودم منطبق بر قانون اساسي تشخيص بدهم، اجرا مي‌كنم وگرنه اجرا نمي‌كنم. احمدي‌نژاد از افراد مطيع به جاي افراد كارآمد استفاده كرد و نتيجه اين شد كه نخبگان و شايستگان به حاشيه رفتند به‌طوري كه اكثر مديران اجرايي او دوستان قديمي وي هستند.

مطهري مسئله لجاجت را نقطه ضعف مهم احمدي‌نژاد دانست و گفت:‌اين امر از جمله در استيضاح كردان، شيخ‌الاسلامي يا عزل منوچهر متكي ظهور كرد. همه اين موارد با تدبير قابل حل بود اما به خاطر لجاجت وي، به آنها آسيب زد.وي به وجود توهم توطئه در نزد احمدي‌نژاد اشاره كرد و گفت: اين مسئله به گونه‌اي است كه رئيس‌جمهور معتقد است قوه قضائيه و مقننه و شخصيت‌هايي مثل آقاي هاشمي عليه ايشان توطئه مي‌كنند در حالي كه در عالم واقعيت اينطور نيست.

نماينده مردم تهران به مسئله دفاع از تخلفات نزديكان توسط رئيس‌جمهور پرداخت و گفت: در مبارزه با مفاسد اقتصادي، احمدي‌نژاد اعلام كرد كابينه خط قرمز است و اين براي يك رئيس‌جمهور نقطه ضعف محسوب مي‌شود.مطهري نپذيرفتن اشتباه و خودداري از عذرخواهي را نقطه ضعف ديگر احمدي‌نژاد دانست و اظهار داشت: حتي يك مورد سراغ نداريم كه او اشتباه دولت خود را پذيرفته و از مردم عذرخواهي كرده باشد. هميشه دولت خود را پاك‌ترين و كارآمدترين و ساير«ترين»ها در طول تاريخ معرفي كرده است.

نماينده مجلس به برخي گرايش‌هاي فكري احمدي‌نژاد اشاره كرد و گفت: گرايش‌هاي فكري نادرست، نقطه ضعف ديگر اوست، مانند ترويج تز مكتب ايران به جاي مكتب اسلام، يا برداشت غلط از وحدت اديان به‌طوري كه مي‌گويد اسلام چيزي جز آزادي و توحيد و عدالت و عشق و محبت به همه انسان‌ها نيست و مرزي ميان اسلام و ساير اديان وجود ندارد، در نتيجه بسياري از احكام اسلام ساقط مي‌شود. مطهري در پايان تصريح كرد: اينها ضعف‌هايي است كه نبايد رئيس‌جمهور بعدي داشته باشد و اين امر در همكاران او نيز نمود خواهد داشت.

مراجع از دولت دل‌آزرده هستند

محمدتقي رهبر امام جمعه موقت اصفهان در گفت‌و‌گو با شفاف ضمن اشاره به وضعيت حجاب در كشور گفت: دولت مي‌گويد كه در راستاي اعتلاي فرهنگي جامعه تلاش مي‌كنند در حالي كه اين سخنان مطرح مي‌شود تا ادعا كنند كه به فكر هستند. آنها بايد بدانند كه اداي انجام دادن كاري، خريدار ندارد و بايد در عمل نشان بدهند كه واقعا برايشان مهم است كه خيابان‌هاي ايران محل جولان و خودنمايي بي‌حجاب‌ها نباشد، چيزي كه تا امروز براي خود من ثابت نشده و اين ذهنيت را دارم كه دولت بي‌حجابي را دغدغه خود نمي‌داند.

اين نماينده سابق مجلس با اشاره به كمبود منابع مالي گفت: من شنيده‌ام كه بي‌پولي را به عنوان بهانه‌اي براي كوتاهي خود در مسئله حجاب عنوان مي‌كنند. اگر آقايان به درست يا نادرست نداشتن بودجه را دليل بي‌توجهي خود عنوان مي‌كنند، به جاي برگزاري همايش‌ها و جشنواره‌هايي كه متاسفانه ابتذال را مي‌توان در خلال آنها ديد، پول‌هاي خود را صرف كار فرهنگي و برطرف كردن دغدغه‌هاي ديني مردم ديندار كنند.

چطور است پول دارند كه براي انتخابات رشوه بدهند و از طريق راه‌هاي آنچناني انتخابات را به نفع خود تمام كنند، اما پول ندارند مانتوهاي چسبان و روسري‌هاي سه سانتي را از خيابان‌هاي جمهوري اسلامي جمع كنند. رهبر همچنين با تاكيد بر نارضايتي علما و مراجع گفت: مراجع و علما نگران و دل‌آزرده هستند و شرايط فعلي را براي كشوري كه امام عصر به آن توجه دارد، بحراني بزرگ مي‌دانند. اين نگراني به حدي است كه آنها از دولت عصباني هستند و به همين دليل است كه رابطه دولت و حوزه ضعيف است.

سيل شكايت‌ها به سمت قاضي سابق

عباس پاليزدار، به همراه 5 نفر ديگر عليه سعيد مرتضوي اتهامي را مطرح كرده‌اند،اين اتهام، ايفاي نقش مرتضوي در پرونده فروش سوالات كنكور دانشگاه آزاد است. حاج‌محمود عطار، يكي از شاكيان مرتضوي است. وي به روزنامه بهار گفته است: سال 82 مراكز اطلاعاتي متوجه شدند كه چند مركز آموزشي كنكور با برخي مسئولان دانشگاه آزاد ارتباط برقرار كرده‌اند و سوالات به صورت غيرقانوني به آنها فروخته مي‌شد.

تا زماني كه مرتضوي در دادگاه‌ها نقش پررنگي داشت به اين شكايت‌ها آنچنان توجهي نمي‌شد تا اينكه پاي قاضي پرنفوذ سابق به اوين باز شد. حالا شاكيان ديگر مرتضوي اين اميد را در خود ديده‌اند كه مي‌توانند شكايت‌هاي خود را به نتيجه برسانند براي همين آرام آرام در حال مطرح شدن هستند كه اگر اين روند ادامه پيدا كند شايد شاهد رو شدن سيلي از شكايت‌هايي باشيم كه هر چند بود ولي ديده نمي‌شد. اين در حالي است كه سعيد مرتضوي نسبت به اين شكايت به باشگاه خبرنگاران گفت: «عباس پاليزدار» و «پيمان حاج‌محمودعطار» درجريان «باند پاليزدار» بازداشت شده بودند و براين اساس از بنده شكايت كرده‌اند.

وي افزود: طبق مراحل قانوني پيگيري پرونده‌هاي قضايي بعد از ارائه شكايت، براي تحقيق از متشاكيان دعوت مي‌شود كه توضيحات خود را ارائه دهند و درخصوص بنده چنين اتفاقي نيفتاده است.مرتضوي گفت: با وجود اينكه براي تحقيق احضار نشده‌ام، نمي‌توان صدور كيفر خواست را از سوي دادسرا پذيرفت از اين رو مطرح شدن صدور كيفر خواست كذب است.

*ابتکار:

نام مشايي فيلتر و رفع فيلتر شد

شبکه ايران نوشت: واژه”مشايي” از صبح ديروز در پيامک‌هاي مخابرات فيلتر شده است. ارسال پيامک‌هايي که حاوي نام فاميل رئيس دبيرخانه جنبش عدم تعهد است، با اختلال و فيلترينگ مخابرات روبروست.نکته جالب آنکه پس از ارسال پيامک‌هاي حاوي واژه مشايي”گزارش ارسال” براي فرستنده پيامک به نمايش در مي‌آيد اما هيچ پيامکي به مخاطبين نمي‌رسد.

هنوز مشخص نيست سانسور نام خانوادگي مشاور رئيس جمهور در پيامک‌هاي کشور به دستور کدام ارگان يا احيانا نهاد امنيتي و به چه دليل انجام گرفته است.ساعاتي پس از اطلاع رساني شبکه ايران فيلترينگ واژه”مشايي” رفع شد.

خبر نوه امام (ره) درباره حضور خاتمي در انتخابات

جهان نيوز نوشت: نعيمه اشراقي- نوه امام خميني(ره)- با اعلام حمايت از کانديداتوري سيد محمد خاتمي زمان آغاز به کار ستاد‌هاي وي را از هجدهم فروردين 92 اعلام کرد. وي در صفحه رسمي خود در فيس بوک عنوان کرده است: اين ستاد که تحت عنوان” آفتاب صبح اميد” از چندي پيش در قالب بنرهاي تبليغاتي در فضاي مجازي فعاليت غير رسمي خود را آغاز کرده بود از 18 فروردين ماه با فعاليت رسمي در سطح استان‌هاي کشور و راه اندازي سايت اينترنتي و صفحه فيس بوک اعلام حضور مي‌کند.

به نوشته او”مجموعه اين حرکت اجتماعي سياسي با دو شعار محوري” اميد” و” نجات” و رويکرد دعوت و حمايت از مواضع سيد محمد خاتمي براي حضور فعال در انتخابات آتي رياست جمهوري راه اندازي شده است.” اين موضوع در حالي بيان شده که خاتمي تاکنون هيچ سخني درباره کانديداتوري اش در بيان نکرده است.

*جمهوری:

نقطه مشترك ميان رفسنجاني و اصلاح طلبان وجود ندارد

منابع نزديك به آيت‌الله هاشمي رفسنجاني مي‌گويند اخبار مربوط به نقطه مشترك ميان ايشان و اصلاح طلبان در مورد انتخابات رياست جمهوري صحت ندارد.

سيدعبدالواحد موسوي لاري، وزير كشور دوران اصلاحات در مصاحبه‌اي كه با موضوع انتخابات رياست جمهوري، ديروز در بعضي مطبوعات به چاپ رسيد گفته بود آيت‌الله‌هاشمي رفسنجاني و اصلاح طلبان به نقطه مشترك رسيده‌اند و اگر آقاي هاشمي كانديداي رياست جمهوري شود، اصلاح طلبان با چشم رقيب به ايشان نگاه نمي‌كنند و نگاهي متفاوت با گذشته به ايشان دارند.عبارت “نگاه متفاوت” در اين مصاحبه، به برخوردهاي خصمانه شديدي اشاره دارد كه اصلاح طلبان در دوران قدرتشان با آقاي هاشمي رفسنجاني داشتند.

“ديفنس نيوز”: انتظار بازگشت فوري به روزهاي خوب گذشته با ترك‌ها را نداريم

با اينكه رژيم صهيونيستي اعلام كرده است روابط اسرائيل و تركيه بعد از عذرخواهي رسمي تل‌آويو از آنكارا به حال عادي بازگشته و رسانه‌هاي صهيونيستي سعي در جا انداختن اين موضوع دارند، شركت‌هاي رژيم صهيونيستي معتقدند كه به اين زوديها نمي‌توانند به تركيه باز گردند.

به گزارش خبرگزاري قدس (قدسنا) يك مقام رسمي شركت تسليحات نظامي رژيم صهيونيستي در مصاحبه با روزنامه آمريكايي “ديفنس نيوز” گفت: “ما انتظار بازگشت فوري به روزهاي خوب گذشته با ترك‌ها را نداريم.” وي افزود: ما پس از عذرخواهي رسمي نتانياهو از رجب طيب اردوغان، براي از سرگيري روابط سودآور خود با ارتش تركيه كه ارزش آن به صدها ميليون دلار مي‌رسد تلاش كرده ايم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=31605
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما