پنجشنبه 26 دی 1398 - 11:43

نماینده جدید ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد کیست؟/ از تحصیل در محضر علمای نامی تا حضور در جبهه و جنگ

حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی با حکم مقام معظم رهبری به عنوان امام جمعه شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و نماینده ولی فقیه در استان معرفی شد.

نماینده جدید ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد کیست؟/ از تحصیل در محضر علمای نامی تا حضور در جبهه و جنگ

به گزارش بویرنیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی با حکم مقام معظم رهبری به عنوان امام جمعه شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و نماینده ولی فقیه در استان معرفی شد.

تا پیش از این از ابتدای شکل‌گیری انقلاب آیت‌الله سیدکرامت‌الله ملک‌حسینی از روحانیون مبارز و بنام جنوب کشور با حکم امام رحمت‌الله علیه به عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.

آیت‌الله ملک‌حسینی که یکی از بزرگترین مدارس علمیه جنوب کشور را در شهر شیراز مدیریت می‌کرد هم در آن خطه از کشور و هم در استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان نماینده ولی‌فقیه حضور داشت و منصب امامت جمعه بر عهده شخص دیگری بود.

بعد از رحلت آن عالم مجاهد؛ فرزند ایشان آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی در کسوت نمایندگی ولی‌فقیه انجام وظیفه کرد تا این که با درخواست استعفای آیت‌الله ملک‌حسینی حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی به عنوان نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سیدنصیر حسینی تحصیلات ابتدایی را در مرکز استان و شهر یاسوج سپری و سپس در سال 1362 با تشویق و ترغیب خانواده و علاقه‌اش  به فراگیری علوم دینی وارد حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) این شهر شد.

وی  پس از گذراندن دوره مقدمات، برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه آقاباباخان شیراز مراجعه کرد و در آنجا به تحصیل علوم دینی پرداخت  و تا سال 1369 همزمان با  تحصیل، به  تدریس علوم دینی در آن حوزه همت گمارد

وی در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت و به درجه جانبازی نائل آمد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با پایان جنگ تحمیلی برای ادامه تحصیل مجدد به حوزه علمیه قم رفت و دروس رسائل و مکاسب و خارج فقه و اصول را در محضر اساتیدی چون آیات عظام   مکارم شیرازی، بهجت، وحید خراسانی،  جوادی آملی، کریمی جهرمی و استادی فرا گرفت.

وی در حوزه علمیه قم سطوح عالی فقه و اصول را تدریس می‌نمودند و سه دوره به عنوان نماینده طلاب و فضلای استان در مجمع نمایندگان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  بودند.

 وی  از آبان ماه سال 1388 به امامت جمعه شهر دهدشت  منصوب شد و در کنار ارشاد مردم در خطبه‌های نماز جمعه، در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها به تدریس و تربیت جوانان این شهر پرداخت.

 حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی  با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج منصوب شد.

در متن حکم مقام معظم رهبری آمده است:

اکنون که جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای ملک‌حسینی دام‌بقائه از نمایندگی ولیّ‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد استعفا نموده‌اند، جنابعالی را به نمایندگی خود در آن استان و امامت جمعه‌ یاسوج منصوب می‌کنم.

ارزش‌های دینی و انقلابی اقوام غیور و پاک‌سرشت آن استان و خدمات آنان به نهضت اسلامی از دوران پیش از پیروزی انقلاب و سپس حضور آنان در صحنه‌های حساس انقلابی و اجتماعی و سیاسی در همه‌ دوران پس از انقلاب فراموش‌‌نشدنی است. توصیه‌ مؤکد اینجانب حضور مردمی و ارتباط صمیمی جنابعالی با همه‌ قشرهای مردم و رابطه‌ گرم و پدرانه با جوانان و نونهالان آن منطقه است. تبیین و هدایت دینی و سیاسی در خطبه‌های بلیغ نماز جمعه توصیه‌ دیگر اینجانب است.

لازم می‌دانم از خدمات و زحمات جناب آقای ملک‌حسینی و نیز جناب حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه‌ پیشین یاسوج تشکر کنم./فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=315989
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما