سه شنبه 24 دی 1398 - 16:47

وزير نيرو‌؛ ‌اولين مقام دولتي بلند پايه که به سيستان و بلوچستان رفت/ حضور اميد بخش اردکانيان و لاريجاني در مناطق سيل زده سيستان(عکس)

دکتر رضا اردکانيان به سخنان مقام معظم رهبري لبيک گفت و براي بررسي شرايط سيستان و بلوچستان، بهره برداري از چند طرح مهم آب روستايي و ملاقات با مردم راهي سيستان و بلوچستان شد.

به گزارش بويرنيوز، اين روزها استان سيستان و بلوچستان درگير بارش هاي سنگين وجاري شدن سيل در مناطقي از اين استان به ويژه در روستاها است، بسياري از روستاها عملاً تخريب شده اند و اندک سرمايه دامداران و کشاورزان اين استان دچار خسارت هاي زيادي شده است.

يکي از خواسته هاي جدي مردم اين استان و کشور، حضور موثر مسئولان دولت براي ارزيابي و بررسي مشکلات و چاره انديشي براي مرتفع شدن اين مشکلات است.

وزير نيرو اولين مقام دولتي بلندپايه کشور است که با وجود شرايط خاص اين روزهاي کشور اما به فرمايش رهبر انقلاب مبني بر رسيدگي جدي مسئولان به مردم سيستان، لبيک گفت و از شب گذشته براي بررسي شرايط مردم، افتتاح چند طرح حياتي آب و ملاقات با مردم مناطق سيل زده به سيستان و بلوچستان سفر کرده است.

حضور اميدوار کننده وزير نيرو در سيستان و بلوچستان

اين شايد بار چهار و يا پنجمي است که اردکانيان  به زاهدان سفر مي کند، او هر بار دست پر با افتتاح و کلنگ زني طرح هاي مهم آب و برق آنهم در شرايطي که فشار تحريم ها و مشکلات اقتصاد کشور اقدامات عمراني را با چالش هاي متعددي روبرو کرده است به اين استان سفر کرده تا به مردم اطمينان دهد آباداني و توسعه به ويژه براي مناطق محروم تعطيل بردار نيست.

سفر اخير او در حاليکه اين استان درگير سيلاب بي سابقه شده است هم از اهميت زيادي برخوردار است، اولاً او در شرايطي که حساسيت هاي خاصي بر ايران و منطقه حاکم است بي توجه به هرگونه دغدغه امنيتي براي بررسي مشکلات و دلجويي از مردم خود بعنوان اولين مقام عالي رتبه دولت خود را به اين استان رساند در ثاني به واسطه مشکلات آب در روستاها که پيشتر نيز رسانه اي شده بود براي مردم حامل خبري مهم بود.

آبرساني به 342 روستاي استان سيستان و بلوچستان در سفرش به اين استان افتتاح و يا آغاز شد و در شرايطي که خيلي از مردم اين استان نا اميد از توسعه و بازسازي استان خود بودند اما دکتر رضا اردکانيان با اين برنامه بار ديگر نشاط، اميدواري و اعتماد به طي مسير آباداني را به اين مردم صبور هديه داد.

او بدون واهمه از بيان نگراني ها، عصبانيت ها و خواسته هاي مردم در ميان آنان حاضر شد تا نشان دهد براي دولت و نظام “مردم” حياتي ترين داشته هستند، دکتر اردکانيان “توجه و مهم بودن سيستان براي ايران” را در سفر خود به اين مردم هديه داد، هديه اي که بي شک ضامن دلگرمي مردم اين استان به نظام و دولت خواهد بود.

به گزارش بويرنيوز، در اين سفر که دکتر علي لاريجاني؛ رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز حضور داشت، ضمن بررسي مشکلات مردم در مناطق سيل زده سيستان و بلوچستان، علاوه بر تدوين راهکارهايي براي کم کردن رنج و مشکلات مردم، برنامه هاي خوبي نيز براي حمايت مالي مردم و توسعه و ترميم زيرساخت هاي اين استان تدوين شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=315924
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما