چاپ این برگه

تکرار اتفاق ناگوار خودسوزي زنان در ديشموک کهگيلويه و بويراحمد

رئیس شبکه بهداشت شهرستان دیشموک در استان کهگیلویه و بویر احمد از مرگ مادر نوجوان 15 ساله براثر خودسوزی خبرداد.

به گزارش بويرنيوز، علیرضا افروغ در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا در این باره اظهار داشت: شب گذشته- 21 دی ماه- زن 15  ساله‌ای که مادر  دختری یک ساله نیز بود در روستای گلالی بردسفید از توابع دیشموک اقدام به خودسوزی کرد که متاسفانه جان خود را از دست داد.

وی  با توجه به این مسئله که تلفن‌های این روستا شب گذشته قطع شده بود ،افزود: پس  از اطلاع رسانی به ما این زن جوان را به مرکز بهداشت یکی از مناطق دیگر به اسم قلعه ریسی منتقل کردند که  متاسفانه پس از مراجعه این مادر جوان فوت کرد.

افروغ ادامه داد: در 6 ماهه اول امسال 6 مورد خودکشی در منطقه دیشموک داشتیم که از این تعداد  4 مورد خودسوزی و 2 مورد حلق آویز بود.

به گزارش بويرنيوز،‌داستان تکراري خودسوزي و خودکشي مادران نوجوان و جوان ديشموکي يکي از تراژدي هاي جدي در کهگيلويه و بويراحمد به شمار مي رود.

آنچه بر نگراني اين مساله مي افزايد رواج اين نوع خودکشي در ميان دختران جوان و کم سن و سال اين منطقه است.

شايد بتوان بخش عمده از اين اتفاقات ناگوار را به مساله کودک همسري و شرايط خاص فرهنگي و مالي مردم ربط داد، اين مساله بسيار مهم است که بايد در ابتدا به درستي شناسايي مساله را انجام داد و در وهله بعد اقدامات ترميمي براي ايرادات را عملياتي کرد.

از خانواده ها انتظار مي رود بتوانند حرف زدن و تعامل با فرزندانشان را يک بار ديگر مرور کنند، بايد با فرزندانتان پيش از ارتباطات پدر، مادر و فرزندي، يک دوست باشيد، بسياري از اين خودکشي هاي تلخ در نتيجه يک تصميم و يک بي محلي و کم توجهي رخ مي دهد، براي ما نبايد اين دست اتفاقات عادي شود، پسنيده نيست،‌دختراني که مي توانند جوانان با درايت نسل بعدي را تربيت کنند با سهل انگاري ها خود قرباني بي تدبيري هاي امروز ماها شوند.

اميدواريم ديگر شاهد تکرار اين دست اخبار ناگوار و پر پر شدن دختران معصوم و نجيب اين سرزمين نباشيم…