چاپ این برگه

خدمات نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد به سمت الکترونیکی شدن می‌رود/لزوم بازنگری درکمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ها

به گزارش بویرنیوز به نقل از روابط عمومی سازمان، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در این دیدار با اشاره به این که ریاست سازمان نظام مهندسی وظیفه بسیار سنگین و پیچیده است ضمن تقدیر و تشکر از حسن اعتماد هیات مدیره گفت: بسیاری از دستگاه های مرتبط از جمله شهرداری، راه و شهرسازی و …. درگیر مسایل مربوط به حوزه ساخت و ساز هستند تا بتوانند خدمات مطلوبی را به مردم ارائه دهند و عزم جدی سازمان را  برای همکاری با این حوزه ها اعلام نمود.

دکتر یزدان پناه در این نشست ضمن تسلیت شهادت سردار آزاده حاج قاسم سلیمانی گفت: ادامه راه پر فروغ و ارزشمند این سرباز جان بر کف میهن ایران اسلامی ادامه خواهد داشت و جبهه مقاومت اینجا متوقف نخواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت: باید از پتانسیل مهندسین استفاده شود تا کارها تخصصی و کارشناسی شده باشد و همه در جهت اجرای قانون به هم کمک کنیم.

رئیس سازمان در ادامه افزود: باید به گزارش هایی که مهندسان در حوزه تخلفات ساختمانی ارائه می دهند همکاری بیشتری صورت گیرد باشد تا بتوانیم تخلفات را کاهش دهیم.

وی در پایان سخنان خودگفت: در راستای سهولت و تسریع در خدمات رسانی سازمان به سمت الکترونیکی شدن پیش می رود و این امر کمک زیادی به کاهش هزینه های مردم می کند.

مهندس شهامت نیز در این دیدار ضمن تبریک به مهندس رمضانی گفت: باید پیگیر تشکیل کمیته ای به نام کمیته عالی ساختمان که متشکل از مدیران ارشد تمام دستگاه های متولی ساخت و ساز، دادستانی و … باشیم تا این کمیته بتواند در حوزه ساخت و ساز تصمیم گیری های کلان را اتخاذ نماید.

وی ادامه داد: در کمیسیون ماده 100 باید مهندسین از همه رشته ها حضور داشته باشند و گزارش عملکرد مهندسین در شهرداری فقط باید یکبار در سهمیه مهندس وارد شود.

مهندس شهامت بیان کرد: در پروانه های ساختمانی باید براساس میزان تخلف صورت گرفته پروانه های قرمز، زرد و سبز صادر شود و همچنین باید تفاهم نامه ای میان سازمان نظام مهندسی و شهرداری منعقد شود تا براساس آن قبل از صدور مجوز تهیه نقشه مهندسین شهرساز و نقشه بردار آن را تایید و مهر نمایند.

دبیر سازمان خاطر نشان کرد: باید یک کمیته سیما و منظری تشکیل شود تا بتوانیم نمای خاصی را به شهر یاسوج داده و یک وجه اشتراک در محلات مختلف به وجود بیاید.

مهندس خورشیدی نیز در این نشست ضمن تقدیر و تشکر جهت همکاری همه جانبه شهرداری با سازمان نظام مهندسی در دوره های گذشته اظهار داشت: با وجود بخشنامه های صادره از وزارت راه و شهرسازی با سازمان تعامل حداکثری داشته و این تعامل تاکنون باعث تقویت سازمان گردیده است.

وی افزود: باید به بحث مجریان ذیصلاح توجه بیشتری صورت گیرد و باید در این زمینه فرهنگ سازی لازم صورت گیرد تا مردم به این مقوله اعتماد نمایند.

مهندس رستگار نائب رئیس سازمان در این دیدار گفت: فلسفه وجودی کمیسیون ماده 100 برخورد با تخلفات ساختمانی است و باید در این زمینه بازدارنده باشد تا بتواند تاثیر مثبتی در حوزه ساخت و ساز داشته باشد.

وی گفت : ساختمان های بدون پارکینگ روز به روز وضعیت شهر را بدتر می کند که کم نوجهی به این موضوع می تواند باعث بروز مشکلات مختلف شود و  شهرداری باید در هنگام صدور جواز ساخت به این موضوع توجه بیشتری داشته باشد.

مهندس رستگار در خصوص ساختمان های فاقد سابقه بیان کرد: اگر سازمان بخواهد به این مورد ورود پیدا کند باید تمام مراحل اداری آن در سازمان نظام مهندسی طی شود و شهرداری نباید بدون مجوز نظام مهندسی نقشه ها را بپذیرد.

مهندس مقدم شهردار یاسوج در این دیدار ضمن خوش آمد گوی به اعضا هیات مدیره و تبریک به مهندس یزدان پناه رئیس جدید و تشکر از زحمات رئیس قبلی ضمن ارایه گزارش از اقدامات شهرداری در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، فنی، عمرانی و اقتصادی به لزوم همکاری بیش از پیش کمیته ها و گروههای تخصصی سازمان با مجموعه شهرداری تاکید کرد و ارتباط تنگاتنگ سازمان با شهرداری را بصورت هدفمند در جلسات ماهیانه خواستار شد.

وی اظهار داشت: باید برای ترغیب مردم برای مراجعه به شهرداری و نظام مهندسی باید بروکراسی های اداری را به حداقل برسانیم و این نوعی سرمایه گذاری است.

مهندس رمضانی معاون شهرسازی شهرداری نیز در این نشست ضمن تبریک به دکتر یزدان پناه و تشکر از مهندس خورشیدی گفت: سازمان نظام مهندسی باید برای تخفیفات دهه فجر همکاری تام را با شهرداری داشته باشد تا روند خدمات رسانی به مردم سریع صورت گیرد.

ایشان در خصوص تعویض ناظر بیان نمود: مهندس ناظر قبلی باید حتما ضوابط را تایید یا رد نماید و بعد ناظر جدید جایگزین گردد.