یکشنبه 15 دی 1398 - 8:48

موشک و پهپادی که در عملیات ترور سردار سلیمانی استفاده شد (+عکس)

یک روزنامه انگلیسی در گزارشی ادعایی، نوع موشک و هواپیمای بدون سرنشین استفاده شده در عملیات ترور سردار شهید سلیمانی را افشا کرد.

موشک و پهپادی که در عملیات ترور سردار سلیمانی استفاده شد (+عکس)
به گزارش بویرنیوز، روزنامه «دیلی میل» در گزارشی ادعایی به بررسی نحوه ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در حمله هوایی نظامیان تروریست آمریکایی به حومه فرودگاه بغداد پرداخته و نوع موشک و پهپادی که در این حمله تروریستی استفاده شد را اعلام کرد.

دیلی‌میل مدعی است یک فروند هواپیمای بدون سرنشین و تقریبا رادارگریز از مدل «MQ-۹ ریپِر» بامداد جمعه مشغول پرواز بر فراز فرودگاه بغداد بود و لحظاتی بعد از خروج خودروی حامل سردار سلیمانی و «ابو مهدی المهندس» جانشین سازمان الحشد الشعبی عراق از فرودگاه، چند فروند موشک هدایت لیزری نقطه‌زن به سمت کاروان آنها شلیک کرد.

موشک و پهپادی که در عملیات ترور سردار سلیمانی استفاده شد (+عکس)

این روزنامه سپس نوع موشک‌هایی را که در ترور سردار سلیمانی استفاده شد، موشک ضد زره «هِل‌فایر» با کلاهک جنگی حدود ۱۷ کیلوگرمی که می‌تواند تانک را نیز از بین ببرد، ادعا کرده و نوشت که چهار فروند از این موشک‌ها به سمت کاروان حامل سردار سلیمانی و المهندس شلیک شده است.

دیلی‌میل در ادامه نوشت: «این پهپاد با سرعت ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت، قادر است حملات دقیقی را انجام دهد و تصاویر آن را نیز به مرکز فرماندهی ارسال کند. این پهپاد ۶۴ میلیون دلاری، به چهار فروند موشک هدایت لیزری هِل‌فایر و بمب‌های پِیووی مجهز است».

موشک و پهپادی که در عملیات ترور سردار سلیمانی استفاده شد (+عکس)

این روزنامه همچنین به نقل از منابع محلی نوشت که حتی این احتمال وجود دارد که موشک‌های به کار رفته در این حمله از نوع ارتقایافته هل‌فایر موسوم به موشک «نینجا» بوده که برای حداقلی کردن خسارت‌های ناخواسته و از بین بردن دقیق هدف طراحی شده‌اند.

بر این اساس، موشک نینجا دارای شش تیغه بزرگ در کلاهک آن است که بعد از شلیک شدن، به سمت بیرون باز شده و به‌جای ایجاد انفجار مهیب، اهداف را تکه‌تکه می‌کند.

نکته قابل توجه اینجاست که ماه گذشته بخش مجله «وارزُن» در وبگاه «درایو» گزارش داد نیروهای آمریکایی حاضر در سوریه، در جریان یک عملیات هوایی موشک‌های نینجا را مجددا آزمایش کرده و حداقل دو عنصر مسلح را در خودرویشان هدف قرار دادند.

کشورهایی که گفته می‌شود آمریکا موشک نینجا را در آنها آزمایش کرده، شامل سوریه، یمن، لیبی، عراق و سومالی می‌شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=315541
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما