شنبه 14 دی 1398 - 22:35

مارگون شهرستان شد/ تصویب ایجاد دو دهستان، یک بخش و یک شهرستان در کهگیلویه و بویراحمد

با تصمیم هیئت دولت،‌ دهستان های دالون و شوروم، بخش زیلائی و شهرستان مارگون در شهرستان بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می شود.

به گزارش بویرنیوز به نقل از «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» هیئت وزیران در جلسه ۸ دی ۱۳۹۸ به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری، با ایجاد دهستان های دالون و شوروم، بخش زیلائی و شهرستان مارگون در شهرستان بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد موافقت کرد.

بر این اساس، دهستان دالون از ترکیب روستاها، مزرعه‏ ها و مکان ‏های مندرج در متن پیوست، در بخش مارگون شهرستان بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد، ایجاد و روستای جوکار به عنوان مرکز این دهستان دالون تعیین می ‏شود.

هم‌چنین، دهستان شوروم از ترکیب روستاها، مزرعه‏ ها و مکان ‏های مندرج در متن پیوست در بخش مارگون، ایجاد و روستای پوله به عنوان مرکز این دهستان تعیین می‏ شود.

افزون بر این، بخش زیلائی از ترکیب دهستان‏ های زیلائی و شوروم در شهرستان بویراحمد، ایجاد و روستای ماشمی سفلی مرکز دهستان زیلائی، با تغییر نام به ماشمی به عنوان مرکز این بخش تعیین می ‏شود.

هم‌چنین، شهرستان مارگون از ترکیب بخش ‏های مرکزی (شامل دهستان‏ های مارگون و دالون) و زیلائی، ایجاد و شهر مارگون نیز به عنوان مرکز بخش مرکزی این شهرستان و به عنوان مرکز شهرستان مارگون تعیین می ‏شود.

nf00416245-1

nf00416245-2

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=315513
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    درود بر زارعی قهرمان . ای مرد بی ادعا و خستگی ناپذیر مردم مارگون واسه جنابعالی جان بر کف هستند در انتخابات دو اسفند

  2. تیرتاجی گفت:

    چرانمیگی باپیگیری کی بوده بویرنیوزبی اخلاق درودبرزارعی قدرتمند وپیگیر

  3. احسان گفت:

    خدا را شاکرم که دیارم بعد از سالیان متمادی که بازیچه بازیهای سیاسی، سیاسون شده بود! به آنچه استحقاقش را داشت رسید… گوارا باد این حلاوت بر مردمان دیار سرزمین بیدهای استوار (مارگون)

  4. ش گفت:

    انتخاباتی است

  5. ایل دشمن زیاری گفت:

    سلام و درود خدا بر حاج زارع

  6. علی دالون گفت:

    مردم با خواندن عبارت دهستان دالون فکر میکنند چندین روستا و خانه روستایی آنجا واقع شده اما بگویم که دالون کل جمعیتش 5 خانوار است
    با تشکیل این شهرستان سند محرومیت برای مارگون و روستاهای اقماری صادر می شود و صدای مردم شنیده نخواهد شد
    افسوس از برنامه ریزی مدیران که به جای پرکردن چاله های فقر و محرومیت ، با پاک کردن صورت مسئله خود را راحت و قهرمان نشان می دهند

  7. تامرادی گفت:

    احسنت. مردم در دام سیاسیون نیافتین.

دیدگاه شما