چاپ این برگه

پنتاگون:سردار قاسم سلیمانی به دستور ترامپ به شهادت رسید/ (+عکس و فیلم)

در جریان حمله به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به همراه ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان به شهادت رسیدند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبر سیما، سردار حاج قاسم سلیمانی سردار سپاه اسلام، بامداد امروز درپی حمله بالگردهای آمریکایی به فیض شهادت نائل آمد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اخبار مربوط به شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تایید کرده است.

سپاه پاسداران در اطلاعیه خود آورده است: سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید.

 

شهادت ابومهدی مهندس

نیروهای حشد شعبی نیز از شهادت چندتن از اعضای این گروه شبه نظامی به همراه تعدادی از «مهمانان» آنها در حمله راکتی به نزدیکی فرودگاه بغداد خبر دادند.

سخنگوی حشد شعبی اعلام کرد که «دشمنان آمریکایی و اسرائیلی مسئول شهادت دو مجاهد ابومهدی مهندس و قاسم سلیمانی هستند».

بیانیه پنتاگون

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که ترور سردار سلیمانی در عراق به دستور ترامپ انجام شده است.

وزارت دفاع آمریکا بامداد جمعه در بیانیه‌ای نوشت: براساس دستور رئیس جمهوری [دونالد ترامپ] ارتش ایالات متحده اقدامی دفاعی قاطعی برای حفاظت از نیروهای آمریکایی در خارج با کشتن قاسم سلیمانی رئیس نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از سوی ایالات متحده به عنوان سازمان تروریستی خارجی شناسایی شده، انجام داد.

 

تصاویر لحظاتی پس از حمله به خودروی شهید سردار قاسم سلیمانی

برخی تجهیزات همراه شهید سلیمانی و سایر شهدا 

 

تصویر منتسب به دست و انگشتر شهید حاج قاسم سلیمانی پس از جنایت آمریکا که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است

فیلمی جدید از خودرویی حامل سردار سلیمانی در فرودگاه بغداد که مورد هدف آمریکا قرار گرفت