جمعه 13 دی 1398 - 12:47

شهادت سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون حشدالشعبی/ پنتاگون: ترور با دستور ترامپ انجام شد

در حمله موشکی هلی کوپترهای آمریکایی به دو خودرو در اطراف فرودگاه بغداد، سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون حشدالشعبی و چند تن دیگر از اعضای این سازمان در این حمله هدف قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.

به گزارش «تابناک»؛ در حمله موشکی هلی کوپترهای آمریکایی به دو خودرو در اطراف فرودگاه بغداد، سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون حشدالشعبی و تنی چند از اعضای حشدالشعبی در این حمله هدف قرار گرفتند و به شهادت رسیدند. پنتاگون در اطلاعیه‌ای مسئولیت این ترور را برعهده گرفت و تایید کرد این ترور را به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا انجام داده است.

***

11:24

مجله نیوزویک آمریکا به نقل از منابعی اعلام کرد، در پی اقدام تروریستی ارتش آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی و چند تن از رهبران حشد الشعبی، سامانه های دفاع موشکی پاتریوت این کشور در بحرین در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

مجله نیوزویک آمریکا نوشت منابع نظامی به این مجله گفته‌اند، در پی دستور دونالد ترامپ به اجرای حمله هوایی تروریستی آمریکا با پهپاد که موجب به شهادت رسیدن سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران و چند رهبر برجسته حشد الشعبی عراق شد، هواپیماهای ترابری نیروی هوایی آمریکا حامل سربازان واحدهای رزمی و نیروهای ویژه ارتش این کشور از پایگاه هایی در قسمت موسوم به ساحل شرقی آمریکا طی پنجشنبه شب بلند شده و عازم ماموریت شده‌اند اما این منابع به نیوزویک گفتند نمی‌توانند مشخص کنند که این هواپیماهای ترابری عازم کجا شده‌اند.

از سوی دیگر، رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند مسئولان اسرائیلی سطح آماده‌باش در مرزهای سوریه، لبنان و غزه را افزایش دادند.

همچنین وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خواهان برگزاری نشست امنیتی در مقر فرماندهی ارتش این رژیم در تل‌آویو برای ارزیابی حمله آمریکا به کاروان حشد شعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد شد.

***

10:42

شبکه اسکای نیوز عربی به نقل از شبکه فاکس نیوز گزارش داد که نظامیان آمریکا در منطقه غرب آسیا به بالاترین سطح آماده باش درآمدند.

به دنبال ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی به دست نیروهای آمریکایی، مقامات عالی ایران از جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهور ایران تاکید کرده‌اند که انتقام سختی در راه خواهد بود.

صبح امروز نیز جنگنده‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در مناطق مرزی غربی به پرواز در آمدند.

***

9:03

«محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران به ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله آمریکا واکنش نشان داد.

وزیر خارجه ایران در توئیتر نوشت: «تروریسم بین‌المللی آمریکا در هدف قرار دادن و ترور سردار سلیمانی – که موثرترین نیرو در مبارزه با داعش، النصره، القاعده و دیگران بود- یک اقدام تحریک‌آمیز به شدت خطرناک و احمقانه است. آمریکا مسئول تمامی تبعات ماجراجویی لجام‌گسیخته‌ خود خواهد بود.»

***

8:55

در پی ترور سردار حاج «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در یک پیام توئیتری تصویری از پرچم آمریکا را منتشر کرد.

***

8:25

«آدام شیف»، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس سنای آمریکا می‌گوید کنگره این کشور اجازه ترور سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به ارتش آمریکا نداده است.

 

پس از این حمله فرودگاه بغداد بسته شده است.

 

آمریکا به اتباعش درباره سفر به عراق هشدار داد

وزارت خارجه آمریکا، روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای، هشدار داده است که اتباع این کشور به دلیل خطر تروریسم، ربایش و درگیری مسلحانه، از سفر به عراق برحذر باشند.

در این بیانیه ادعا شده است: «شبه‌نظامیان فرقه‌ای تهدیدی برای تمامی منافع کشورهای غربی در سرتاسر عراق تشکیل می‌دهند.»

سفارت آمریکا در بغداد نیز روز چهارشنبه از تعلیق همه فعالیت‌های کنسولگری این کشور تا اطلاع ثانوی خبر داد.

از روز سه‌شنبه صدها معترض عراقی در اعتراض به حمله آمریکا به پایگاه‌های الحشد الشعبی و نقض حاکمیت کشورشان، مقابل سفارت آمریکا در بغداد تظاهرات کردند و چندین نقطه از سفارت آمریکا را به آتش کشانده و پرچم عراق و الحشد الشعبی را بر فراز دیوارهای این سفارت برافراشتند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=315414
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما