پنجشنبه 12 دی 1398 - 18:10

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه: برخی از نامزدهای انتخابات حتی شئونات اداره منزل را هم ندارند

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه گفت: بعضی از بازپرسان به خاطر اینکه یک لحظه در حین خدمت وقت استراحت ندارند، دچار امراض صعب العلاج می‌شوند.

بویرنیوز-حجت الاسلام علی عبداللهی در شورای اداری شهرستان ساوجبلاغ که امروز پنجشنبه ۱۲ دی ماه برگزار شد، با اشاره به ماهیت واقعه کربلا اظهار کرد:  برنامه هایی که برای گرامیداشت ایثار و از خودگذشتگی امام حسین( ع) و یاران باوفایشان در حادثه کربلا برگزار می شود؛ بر ترویج حزن تاکید دارد ولی نباید فراموش کرد واقعیت تاریخ کربلا واقعیت انسان ساز است و این حادثه جریان تکرار نشدنی ای برای شخصیت دادن به انسانیت تلقی می شود.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: امام حسین (ع) شرایطی فراهم کرد که وجه تمییز  بین افرادی که در رکاب ایشان بودند و سلامت وجودیشان را حفظ کردند و افرادی که مقابل ایشان قرار گرفته و انسانیت خود را فراموش کردند؛ تا روز قیامت نشان داده شود.

وی توضیح داد: از مبدا حرکت امام حسین (ع) از مدینه تا رسیدن ایشان به کربلا چندین روز طول کشید و با مراجعه به تاریخ می توان دریافت اغلب بیانات ایشان در این سفر بر  تشخیص مسیر سرنوشت ساز انسان تاکید دارد.

وی افزود: همه تلاش سید الشهدا در این سفر بر آشنا سازی مردم با مسیر توحید و عقولیت تاکید دارد.

وی اظهار کرد: مردمی که در مقابل امام حسین قرار گرفتند هم ایشان و هم اجداد این امام بزرگوار را خوب می شناختند و همه آنها  پدر و مادر و جد بزوگوارشان را به خوبی می شناختند.

وی با تاکید بر ویژگی اختیار  انسان گفت: مختار بودن به انسان این امکان را می دهد که در انتخاب های پیش رو راه آرام را طی کند یا قدم در مسیر پر چالش بگذارد.

حجت اسلام عبداللهی با اشاره به اینکه بعد واقعه کربلا استمرار این حرکت به دوش امام سجاد (ع) بود اضافه کرد: امام سجاد در حادثه کربلا امکان جنگ نداشتند ولی در مقابل همه کسانی که مدعی بودند با از بین بردن حرکت تاریخی امامت و رسالت می توانند انسانیت را نابود کنند ایستادگی کرد.

وی افزود: این اقدام امام سجاد به هیچ وجه برای مادیات و دنیا نبود و بر خارج شدن عده ای از مسیر  هدایت و انسانیت تاکید داشت.

وی در ادامه با اشاره به سالروز حماسه نهم دی ماه گفت: بحث نفاق از مبدا تاریخ اسلام جایگاه شناخته شده ای دارد.

وی افزود: خداوند وقتی حضرت محمد (ص) را به پیامبری مبعوث کرد به عالم هستی اعلام شد که این شخصیت مکمل رسالت تمام انبیای قبلی است و بیان کننده واقعیت هایی است که پیامبران قبل به صورت مقطعی بیان کرده اند.

وی اظهار کرد: بعد از تشکیل حاکمیت اسلامی در مدینه عده ای که دوستدار دنیا بودند طاقت لازم را از خود نشان نداده و نتوانستند در مشکلات و سختی ها در کنار پیامبر بایستند.

وی گفت: این افراد کم کم نقاب نفاق به چهره زدند و در جریان ثقیفه و بعد از مرگ پیامبر کم کم نقاب از چهره برداشته و در نهایت در حادثه غدیر بدترین ظلم به تاریخ انسانیت روا داشتند.

این مسئول اظهار کرد: در فاصله حدود ۵۰ ساله ای که از زمان رحلت پیامبر تا حادثه کربلا اتفاق افتاد؛ ارکان ظالمانه ای برای بد جلوه دادن حاکمیت ولایت ایجاد شد.

وی گفت: نفاق در همه ادوار می تواند چهره خود را نشان دهد و از آغاز اسلام تا کنون شاهد اقدامات نفاق گونه در نظام اسلامی بوده‌ایم.

وی افزود: به قضاوت بشریت انقلاب اسلامی یک انقلاب مثل زدنی است چون از قلوب و فطرت مردم نشات می گیرد.

به گفته حجت الاسلام عبداللهی در چنددهه ای که از پیروزی انقلاب می گذرد؛مردم  نه تنها نسبت به نظام ناامید نشدند بلکه پای ارزش های دین و نظام  محکم تر ایستاده اند.

وی ادامه داد: انتخابات سال ۸۸ در خرداد ماه انجام شد ولی اتفاقات مربوط به نفاقی که عده ای با خباثت در مقابل دین و انقلاب ایستادند مربوط به دی ماه بود.

وی گفت: خباثت نفاق در دی ماه ۸۸ در روز تاسوعا و عاشورا نشان داده شد که در جریان آن عده ای منافق اقدام به سوزاندن کلام الله خدا کردند.

وی گفت:نهم دی ماه یک هدایت معنوی برای نشان دادن غیرت و ارزش های ملتی بود که با بصیرت خود توانستند واقعیت را به عالمیان نشان دهند.

وی اظهار کرد: مردم در حماسه نهم دی نشان دادند افرادی که در تلاشند آرمان های انقلاب و نظام را نابود کنند در میان آنها جایی ندارند.

وی با اشاره به اینکه تعامل مناسبی در سطح حاکمیت وجود دارد توضیح داد: باید با تخصصی عمل کردن در مسائل اجتماعی اهداف پیش بینی شده را محقق کنیم.

این مسئول اضافه کرد: در منشور گام دوم انقلاب بر تخصصی عمل کردن نسبت به مسایل موجود،در حاکمیت تاکید شده است.

وی ابراز کرد:  بیش از ۱۶ هزار نفر در کشور برای انتخابات مجلس ثبت نام کرده اند و پرونده بیش از ۱۱۰۰ مورد از این نامزدها بررسی شده است.

وی توضیح داد: برخی از ثبت نام کنندگان شئونات انجام وظیفه در منزل را هم ندارند چه برسد به مجلس.

وی افزود: در یک دوره ای افرادی در مجلس وارد شدند که حتی مقطع ابتدایی را هم تمام نکرده بودند و بدون شک این افراد نمی‌توانستند نظرات تخصصی در حوزه های مختلف ارایه دهند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت  ساوجبلاغ اظهار کرد:  امروز نباید عده ای بی برنامه بگویند ساوجبلاغ ظرفیت پذیرش ۵۰۰ هزار نفر را دارد چون اینکار زمینه ساز فساد مالی؛ فقر معیشتی؛ فساد فرهنگی و… می شود.

وی با بیان اینکه تخصص مهمترین رکن مدیریت است؛ توضیح داد:  به عنوان مثال معضل مراتع در این شهرستان مربوط به یکی دو سال اخیر نیست و سابقه آن به چند دهه قبل بر می‌گردد ولی ثمره این عدم مدیریت باعث شده امروز عده ای جسارت کنند ده ها هکتار اراضی ملی را با سند سازی غصب کنند.

وی گفت:در خصوص زمین خواری نظام قضایی نباید با کسی تعارف داشته باشد.

وی گفت: باید قبل از احداث و کلنگ زنی واحدی غیر مجاز جلوی آن گرفته شود که این مستلزم اطلاع رسانی به موقع است.

وی ابراز کرد: بنا به دستورات رییس قوه قضاییه بنا بر توجه به اهرم های خانوادگی نسبت به هیچ کس نداریم و ما این فرایند را از خود شروع کرده ایم.

وی افزود: در محکمه انتظامی قضات کسانی که در معرض ابتلائات روانی قرار دارند را به اجبار بازنشسته اعلام می کنیم.

حجت الاسلام عبداللهی اضافه کرد: طی ۹ ماه گذشته ۵۲ هزار پرونده به دستگاه قضا وارد شده که اصحاب برخی از پرونده ها به ۲۰نفر می رسد.

این مسئول ادامه داد: بعضی از بازپرسان به خاطر اینکه یک لحظه در حین خدمت وقت استراحت ندارند، دچار امراض صعب العلاج می‌شوند.

وی تاکید کرد: یکی از ارکان سند تحول قضایی مبارزه جدی با همه ابعاد فساد در همه ارکان است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=315393
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما