چهارشنبه 11 دی 1398 - 9:03

تاجگردون: اموال من زایش دارند/پاسخ ابطحی به ادعای شریعتمداری درباره خاتمی/واکنش مهاجرانی به ادعای شریعتمداری در تلویزیون/آقاتهرانی: خواب دیدم رهبری ۷ گل رز به ولایتمدارترین‌ها جایزه می‌دهد

بسته خبري بويرنيوز:

عضو حزب اتحاد ملت آزاد شد

مهدی محمودیان، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، با بیان اینکه با قرار کفالت آزاد شدم، گفت: روز ۱۹ آذر به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شدم، به نحوه بازپرسی اعتراض کردم که باعث شد قرار کفالتم به وثیقه تبدیل شود.«مهدی محمودیان» عصر دوشنبه در گفتگو با ایرنا دلیل احضار خود به دادسرای فرهنگ و رسانه را امضای نامه موسوم به ۷۷ نفر عنوان کرد و افزود: البته در جلسه ۱۹ آذر، بازپرس برای من قرار کفالت صادر کرد که اگر این قرار به وثیقه تبدیل نمی‌شد، همان روز آزاد می‌شدم.وی با تاکید بر اینکه رفتار بازجو‌ها و مسئولان زندان با من محترمانه بود، افزود: از ۱۹ آذر تا روز آزادی در بند ۲۹ زندان اوین بازداشت بودم و در این مدت تحت بازجویی بودم.محمودیان یادآور شد: در پی اتفاقات آبان ۹۸، ما به شرایط کنونی کشور انتقاد و اعتراض داشتیم و این اعتراض را در بیانیه‌ای ذکر کردیم و در همین راستا ۷۷ نفر از چهره‌های اصلاح طلب بیانیه صادر کردند و من هم یکی از امضا کنندگان آن بیانیه بودم.

بودجه نظارت مجمع تشخیص مصلحت صفر شد

معاون اجرایی دبیرخانه مجمع با اعلام کاهش ۲۲درصدی بودجه مجمع نسبت به سال۹۷، گفت: بودجه نظارت مجمع تشخیص در سال اخیر به صفر رسید.محسن کاظمینی معاون اجرایی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فضاسازی برخی رسانه‌ها و ایجاد محدودیت بودجه برای مجمع تشخیص مصلحت نظام به خبرنگار تسنیم، گفت: شرح جدولی که در تحلیل بودجه مجمع تشخیص مصلحت در رسانه‌ها به عنوان ماخذ مورد استفاده قرار گرفته است تنها بخشی از فعالیت‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام را با نمونه‌هایی از خروجی‌های کمی آن مبنای تحلیل قرار داده است و با تقسیم کل بودجه مجمع بر چهار سر فصل از فعالیت‌های مختلف در بعد «تدوین سیاست‌های کلی»، «نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی»، «حل اختلاف میان مجلس و شورای نگهبان»، «ارائه‌ی مشاوره به مقام معظم رهبری»، بدون در نظر گرفتن سایر مأموریت‌ها و وظایف محوله به مجمع و فعالیت‌هایی که برای تحقق آن‌ها باید صورت گیرد، تحلیلی ارائه نموده است که برای اذهان، ابهام برانگیز می‌نماید.وی گفت: برای تنویر افکار عمومی ذکر این موارد ضروری است که مجمع تشخیص مصلحت نظام دارای ۶ کمیسیون اصلی و ۳۵ کمیته تخصصی ذیل آن‌ها می‌باشد و در ۹ ماهه نخست سال جاری، ۳۰ جلسه صحن مجمع و هیأت عالی نظارت، ۴۳ جلسه کمیسیون‌های اصلی صحن و بالغ بر ۱۰۰ جلسه کمیسیون‌های دبیرخانه و کمیته‌های تخصصی آن‌ها را تشکیل داده است و به عنوان یک نهاد حاکمیتی، اهتمام جدی به خردورزی و اتقان در تصمیمات خود داشته است و بدین منظور، نظام برنامه‌ریزی مأموریت‌گرا را در دبیرخانه مستقر نموده است و براساس آن، کلیه برنامه‌های دبیرخانه و کمیسیون‌های آن صرفاً در صورتی که در راستای یکی از مأموریت‌های مجمع و ذیل یکی از ۲۶ محور کلان اولویت دار که برای فعالیت‌های مجمع تعیین شده است باشند، مشمول تخصیص اعتبار قرار خواهند گرفت که این مهم نیز بر صرفه جویی در هزینه‌ها و تخصیص منابع در جهت تحقق مأموریت‌ها بصورت بهینه و هم افزا اثر گذار خواهد بود.

طلب مقبولیت خود را از دست داده‌اند

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که بازسازی اعتماد مردم با بهره‌گیری از نظرات آنان نقش پررنگی در تشویق آنان برای مشارکت در انتخابات دارد و بهترین راه در شرایط کنونی دلجویی از مردم است. شهاب‌الدین بی‌مقدار در گفتگو با ایسنا، با اشاره به موانع پیش‌روی شکل‌گیری فضای انتخاباتی در اسفندماه سال جاری بیان کرد: یکی از موانع جدی شکل‌گیری فضای انتخاباتی از دست رفتن مقبولیت دو جریان سیاسی اصلاح‌طللب و اصولگرا در بین مردم است. امروز دیگر مردم باور خود را به این دو طیف از دست داده‌اند. در شهر‌های کوچک مسلما گروهی براساس رفاقت و عقاید طایفه‌ای پای صندوق رای خواهند رفت، اما قطعا در کلانشهر‌هایی نظیر تهران، تبریز و اصفهان این موضوع خود را نشان می‌دهد و دلیل اصلی آن مسائل معیشتی و اقتصادی است. وی در ادامه اظهار کرد: تاکنون مسئولان دولتی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه قول‌هایی به مردم داده‌اند که عملی نشده است پس در گام اول باید صدای مردم را شنید تا در دل آن‌ها امید ریشه کند.

تاجگردون: اموال من زایش دارند

تاجگردون رییس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: به نظرم زشت است که لکسوس داشته باشی و پراید سوار شوی.مال و اموالی دارم و زیاد می‌شود که مربوط به مجلس و دولت نیست بلکه مربوط به زایش مال است.پدرم مالک بود و سال ۴۷ چندین هکتار به اسمم سند زمین خورده.من و برادرانم ۳۰۰/ ۴۰۰ هکتار زمین داریم.از ۲۴ سالگی دارای حقوق و هوش بالا بودم، نشان خدمت گرفتم که به خاطر این نشان ۱۰۰ سکه میدادن، ولی من نگرفتم. حالا فرض کن من این سکه‌ها را الان بفروشم.یک آپارتمان در فرحزاد دارم که برای تعاونی مسکن هست.به بعضیا میگم شاید مال حرام سهوا به اموال شما وارد شده باشد، اما حتی سهوا در مال من وارد نشده است.

درخواست توکلی از رئیسی

رئیس هیئت‌مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت تصریح کرد: مسئولان سابق بانک مرکزی که اسامی برخی از آن‌ها در دو اعلام جرم دیده‌­بان آمده، از مصادیق بارز مجرمانی هستند که مستحق شدیدترین مجازات­‌ها هستند.احمد توکلی رئیس هیئت‌مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه‌ای خطاب به آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضاییه درباره ریشه‌های بحران در مؤسسات مالی و اعتباری مطالبی بیان داشت.وی در این نامه نوشته است: با امید به اینکه روند فسادستیزی جنابعالی، پیگیری مجدانۀ این معضل بزرگ اقتصادی از سوی دستگاه قضا بتواند بخشی از گره­های کور فساد سیستماتیک در حوزۀ بانکداری را رفع کند دیده‌بان شفافیت و عدالت با نگاهی آسیب­ شناسانه به بررسی و تحلیل زمینه‌ها و علل این مسئله اقتصادی پرداخته است.توکلی خاطرنشان کرده است: یک بنگاه مالی و اعتباری، برخلاف بنگاه‌های دیگر، تمام کارش با اعتبارش پیوند ناگسستنی دارد. تقریباً تمام قدرت این بنگاه‌ها، محصول تأیید دولت و بانک مرکزی است. همچنین، اعتماد مردمی که دارایی خود را به آن‌ها می‌سپارند، به همین تأیید بستگی تام دارد. می‌نویسد: از این جهت مسئولیت اصلی متوجه بانک مرکزی است؛ لذا دولت و بانک مرکزی مکلفند این قدرت متعلق به ملت را، به سود اقتصاد ملی و منفعت مردم کنترل کنند؛ وگرنه، این بنگاه‌ها می‌توانند با اعتبار دولت و با دارایی ملت به خلق نامناسب پول دست یازند و ضمن چپاول اموال مردم، اقتصاد ملی را مختل سازند و زیان‌های سنگینی بر کشور و مردم تحمیل نمایند.وی در نامه خود به رئیس قوه قضاییه افزوده است: در دو دهه اخیر اشخاص بسیاری با زیر پا گذاشتن لااقل ۵ قانون مادر در امور ذیربط و ده‌ها آئین‌نامه و دستورالعمل قانونی، تحت عناوین مختلف و عموماً بدون مجوز، به جمع‌آوری سرمایه‌های مردم پرداخته‌اند که در اکثر موارد با فریب افکار عمومی همراه بود. این کار جز با حمایت مجرمانه دستگاه‌های ذی‌ربط، به ویژه بانک مرکزی، به واسطه فعل یا ترک فعل‌های قانون‌شکنانه ناممکن بود.

پاسخ ابطحی به ادعای شریعتمداری درباره خاتمی

محمدعلی ابطحی به اظهارات شب گذشته حسین شریعمتداری درباره رییس دولت اصلاحات واکنش نشان داد.محمدعلی ابطحی در کانال تلگرام خود نوشت:امرروز شنیدم دیشب آقای حسین شریعتمداری دوباره گفته: در جریان فتنه ۸۸ آقای خاتمی از عربستان پول گرفته است. مجری میگوید محمد رضا خاتمی تکذیب کرده است. آقای شریعتمداری میگوید ایشان با برادرش در آن سفر نبوده است. وآقای ابطحی حضور داشته.به اطلاع ایشان می‌رسانم بر خلاف ادعای ایشان من هم مثل آقا رضا خاتمی در آن سفر همراه آقای خاتمی نبودم.اما بار‌ها از سوی دفتر آقای خاتمی و من این مساله تکذیب شده است.حتی یکبار که سردار نقدی قبلا همین اتهام را زده بودند از سوی دفتر اقای خاتمی از ایشان رسما شکایت شد که متاسفانه رسیدگی به آن آن پرونده هم گویا متوقف شده است.

واکنش هادی غفاری به ردصلاحیتش: صلاح مملکت خویش خسروان دانند

هادی غفاری گفت: آقایان در حالی افراد را به بهانه عدم التزام به ولایت فقیه رد صلاحیت می‌کنند که کارنامه اشخاص مشخص است. به هر حال صلاح مملکت خویش خسروان دانند و عده‌ای هر کاری می‌خواهند انجام می‌دهند.

واکنش مهاجرانی به ادعای شریعتمداری در تلویزیون

عطاءالله مهاجرانی، وزیر ارشاد دولت اصلاحات به ادعای شریعتمداری در یک برنامه تلویزیونی پاسخ داد. عطاءالله مهاجرانی در توئیتی در واکنش به ادعای حسین شریعتمداری در برنامه جهان آرا نوشت:حسین شریعتمداری در گفتگو با سیما گفته «یکی از متفکران به دعوت مهاجرانی برای آموزش فتنه ۸۸ به ایران آمد» … آن متفکر هابرماس بود، سال ۱۳۸۲؟ به ایران آمد. سه گروه مخالف سفر هابرماس به ایران بودند، لابی صهیونیستی، سلطنت طلبان و مجاهدین خلق. نمی‌دانستم شریعتمداری هم مخالف بوده است.» او در توئیتی دیگر نوشت: «با آقای ثابت صحبت شد و مساله حل شد، هابرماس به ایران آمد و در انجمن فلسفه و چند دانشگاه سخنرانی کرد، مقاله درجه اولی درباره ایران در روزنامه فرانفکورتر آلگماینه نوشت، مخالفان جمهوری اسلامی به هابرماس حمله کردند…»

صادقی: یکدست شدن سیستم به نفع نظام نیست

صادقی ادامه داد: در این باره واقع‌بین هستم و بر اساس واقعیت‌ها معتقدم مجموعه عوامل تصمیم‌گیر نمی‌خواهند تجربه دولت‌های نهم و دهم تکرار شوند، چراکه یکدست شدن سیستم به هیچ وجه به نفع نظام نیست. این نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم در پاسخ اینکه برخی تندرو‌ها خط و نشان کشیده‌اند که در صورت ورود به مجلس فتیله دولت را پایین می‌کشند گفت: این حرف‌ها دیگر در جامعه امروزی جواب نمی‌دهد و ضدتبلیغ است؛ یعنی دیگر نسخه پیچیدن‌های یک‌شبه برای کل کشور کارساز نیست و جامعه نیازمند تعامل و استفاده از همه ظرفیت‌های سیاسی است. عضو فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: همه اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و ظرفیت‌های سیاسی باید در نظام تصمیم‌گیری کشور مشارکت و حضور جدی داشته باشند و رقابت باید منصفانه باشد.

واکنش سخنگوی قوه قضائیه به آمار ‎رویترز درباره حوادث آبان ماه

غلامحسین اسماعیلی درباره آمار کشته شدگان حوادث آبان ماه گفت: این که گفته شده قوه قضائیه باید آمار کشته شدگان حوادث اخیر را اعلام کند، اشتباه است. این مسئولیت بر عهده شورای عالی امنیت ملی و دبیرخانه آن شورا است. اسماعیلی در خصوص آمار رویترز در خصوص کشته‌شدگان و زمان اعلام آمار نهایی گفت: این سوال دو بخش دارد که یکی دروغ‌سازی رسانه‌های بیگانه است که متخصص جعل خبر هستند. به هیچ عنوان مطالب آنها با واقعیات انطباق ندارد اما اینکه گفته شده قوه قضائیه باید آمار را اعلام کند، نیز درست نیست و وظیفه اعلام وضعیت جانباختگان با شورای امنیت کشور است تا در این رابطه بررسی شود چرا که برخی جانباختگان با سلاح‌هایی غیر از سلاح سازمانی نیروهای مسلح کشته شدند. همچنین از میان اغتشاشگران برخی کشته شدند و نتیجه این بررسی‌ها باید توسط همان شورا اعلام شود.

روایتی ناگفته از رهبری در ۸۸: اینکه گفته می شود مثلاً «مرگ بر فلان»، چیز تازه‌ای در انقلاب نیست

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای، روایتی جدید از واکنش رهبر انقلاب به شعارهایی که در سال ۸۸ علیه ایشان داده می شد را منتشر کرده است.پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای، روایتی جدید از واکنش رهبر انقلاب به شعارهایی که در سال ۸۸ علیه ایشان داده می شد را منتشر کرده است.  در این مطلب به دیدار خانواده روح الامینی با رهبر انقلاب اشاره شده و آمده است: بعد از تسلیت رهبر انقلاب به این خانواده که برای چندمین‌بار صورت می‌گرفت، آنها دو مطلب را به آقا میگویند: گلایه از اینکه کار ما خوب دنبال نمی شود و با عناصر سطح بالا برخورد نمی شود. رهبر انقلاب علاوه بر آنچه قبلاً انجام شده بود، از مسئولین دفترشان میخواهند مسئله را پیگیری کنند. و امّا دوّمین ناراحتی‌شان را این‌گونه مطرح می کنند: عدّه‌ای اهانتهایی به شما روا می دارند و این تحمّلش برای ما سخت است و ما را زجر می دهد. آقا متذکّر می شوند که آدم اگر خودش را به این چیزها مشغول کند از مبانی و اصول دور می شود. ما دنیا را تکان دادیم، انقلاب همان خطّی را که شروع کرده تداوم می دهد و هنوز دنیا را تکان می دهد. اینکه گفته می شود مثلاً مرگ بر فلان، برای ما بد نیست و چیز تازه‌ای هم در انقلاب نیست. منافقین تابلوهایی را علیه امام بر سر چهارراه‌ها نصب می کردند. من خدمت امام رسیدم. به امام گفتم بد نیست به‌جای این دروغ‌پردازی‌هایی که درباره‌ شما می کنند بعضی از این شعارهای مرگ بر فلان را برای تعدیل نفس، علیه ما سر دهند. این فحشها برای نفس ما خوب است.

حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی در مراسم سالروز ۹دی که از سوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد، گفت:  فرار از فتنه محال است. برخی بزرگان مثل آیت الله فتنه و امتحان را یکی می دانند. گاه اگر این دو را دو واژه جدا بدانیم یا یکی بدانیم هردوی آن وجود دارد. دبیرکل جبهه پایداری گفت: خدا روشن کرده که چه کسی راست و چه کسی دروغ می‌گوید. این را بدانیم که حق یکی است. تکلیف را باید روشن بدانیم.  وی افزود: من دروغ نمی‌گویم الا اینکه از دهنم در برود. ما را دعوت کرده بودند امیرکلا که درباره شهدا صحبت کنیم. ظهر رسیدیم و به همسرم گفتم برنامه‌ای است که می‌خواهم مطالعه کنم اما قبلش می‌خوابم و صدایم بزن، خواب دیدم رهبری آمدند و هفت گل رز بزرگ دست آقا بود گفتند می‌دانید چیست گفتم نه گفت گل است که می‌خواهم جایزه به ولایتمدارترین‌ها بدهم و سومینش را به تو می‌دهم و آقا رفتند و من از خواب پریدم. آقا تهرانی گفت: من رهبری را خیلی آقا می‌دانم کاری هم به کسی ندارم. اگر با آقا بازی کردید با امام عصر بازی کردی. اگر حرف ایشان را تفسیر به رای کردید قرآن را تفسیر به رای کردید. معصوم نیستند اما ولایت فقیه از محکم‌ترین مباحث ماست. ۸۰ ولی داریم که شهادت می‌دهند ایشان بهترین فرد است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=315361
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما