شنبه 23 آذر 1398 - 21:37

وکیلی: حاضرم تهران را با زیلایی عوض کنم، اما شرطش اجماع نخبگان است / انتخاب آدم‌های فاتحه خوانی ظلم به ملت و مجلس است / بعضی رسانه‌ها ما شبه بولتن است / مجلس باید رنگ داشته باشد / آدم‌های بی‌هویت و بی‌شناسنامه را انتخاب نکنید / این فرزند کشی و نخبه کشی که در بویراحمد باب شده بسیار خطرناک است

بویرنیوز: حاضرم تهران را با زیلایی عوض کنم، اما شرطش اجماع نخبگان است / انتخاب آدم‌های فاتحه خوانی ظلم به ملت و مجلس است / بعضی رسانه‌ها ما شبه بولتن است / مجلس باید رنگ داشته باشد / آدم‌های بی‌هویت و بی‌شناسنامه را انتخاب نکنید / این فرزند کشی و نخبه کشی که در بویراحمد باب شده بسیار خطرناک است.


۰
*اگر می‌توانم برای مردم کار، کنم، بنده حاضرم تهران را برای زیلایی عوض کنم، اما شرطش اجماع نخبگان است. من از شکست نمی‌ترسم. من اگر می‌ترسیدم عمرم را صرف سیاست نمی‌کردم.

کبنا ؛محمد علی وکیلی نماینده تهران شامگاه شنبه (23 آذر ماه 98) در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج سخنرانی کرد. جلسه با موضوع حکمرانی و جایگاه مجلس برگزار شد.
بخشی از سخنان وکیلی به شرح زیر است؛
*من می دانم در این جلسه از من چه می‌خواهید، من یاد گرفته‌ام با مردم سیاست بازی نکنم. از صداقت مردم، صداقت کلام را به عاریه برده‌ام. تشکر می‌کنم از کسانی که بنده را مورد لطف خودشان قرار دادند.
*من برای خدمتگداری به مردم بویراحمد هیچ کم نگذاشته‌ام.
*مجلس دیگر برای من جاذبه ندارد.
*آنچنان امروز شهره‌ام در دفاع از زاگرس و در دفاع از زاگرس از هیچ کس اجازه نگرفته‌ام و نمی‌گیرم.
*نماینده استیجاری هیچ جا نبودم و از جایی فرمان نگرفته‌ام. آنچه عمل کردم فهم شخصی من بوده است. آنچه گفتم برداشت شخصی‌ام بوده است.
*به هیچ وجه، من سفارش پذیر، در باید و نبایدها از کسی نیستم.
*من انتقاد از مجلس دارم به این دلیل که مجلس ما و ساختار مجلس ما نخبه گرایی نیست.
*آدم‌های که فاتحه خوانی بیشتر بروند، این‌ها شانش رأیشان بیشتر می شود و این ظلم به ملت و مجلس است. مجلسی که باید محل حضور مدرس‌ها باشد و جای فریادهای ملی باشد.
*امروز نفس قانون گذاری این است که ما برای ایران در پهنه ایران قانون گذاری می‌کنیم. اما قانون گذاری می‌کنیم برای یک حوزه انتخابیه. مجلس سه فراکسیونی بود و کسی عملکرد این مجلس را نمی‌پذیرد برای اینکه سه جریان سیاسی در این مجلس حضور دارند که همدیگر را خنثی می‌کند.
*امیدی‌ها یک سوم – فراکسیون اصولگرایان ولایی یکم سم و جریان مستقل‌ها یک سوم.
*ما استیضاح می‌آوریم کافی است دو فراکسیون با هم ائتلاف کنند. مجلس رنگ سیاسی خاصی ندارد. مجلس خنثی است از نظر من مجلس دهم مجلس خنثی است.
*مسئولیت مجلس هفتم و هشتم و نهم بر عهده اصولگرایان بوده و مجلس ششم بر عهده اصلاح طلبان است چون اکثریت مطلق بودند.
*مسئولیت این مجلس، مجلس دهم بر عهده هیچ کس نیست.
*آدم بی هویت و بی شناسنامه و خنثی انتخاب نکنید. مجلس باید رنگ داشته باشد. نفاق چهره خبیثی است که نقاب بر کنش گران سیاسی انداخته است.
*می گویند من باید برگردم به استان. اگر بنا باشد به استان برگردم آرزو دارم این توان‌هایم تجمیع شود برای خدمت به زادگاهم. اینکه چه کسی نماینده بویراحمد و دنا شود. مهم‌تر است.
*من در حوزه مناظره. معروف به مرد مناظره هستم. تنها کسی که در تلویزیون و در دانشگاه و رسانه و همواره پای ثابت مناظره و از گفتن حقایق هیچ ابایی نداشته من بودم. این جمع حاضر  آمده تا حرف فرزندش را بشنوند. از سخنرانی یک طرفه هم بیزارم.
*ترجیحم این است که در قالب مناظره حقایق را بگویم.
*پچ پچ متعلق به جامعه دانشگاهی نیست.
*روش سیاست ورزی باید در بویراحمد تغییر کند. روش را باید تغییر دهیم. روش تخریب بنیان بر افکن و بر اساس اصل حسادت و خباثت در هیچ جا مرسوم نیست و با خصلت‌های ماها نیز ناسازگار است. این فرزند کشی و نخبه کشی که در بویراحمد باب شده بسیار خطرناک است.
* در رسانه‌های استان که پیش قراول است در حوزه رسانه. افتخار می‌کنم که این اندازه رسانه در استان وجود دارد.
* بعضی رسانه‌ها ما شبه بولتن که برای نسبت‌های ناصواب به فرزندانش هیچ ابایی ندارند و وظیفه‌شان تخریب فرزندان است.
*رسانه‌ها کارکردشان به حقیقت گویی است. رسانه‌ای که دست به تخریب فرزندان این استان می زند و عرصه را بر فرزندان این استان تنگ می کنداسمش خدمت نیست بلکه خیانت است.
*وضعیتی که حاکم است بر حوزه بویراحمد و دنا. با یک نفر که به عنوان قهرمان بیاوریم، قابل قبول نیست. وضعیت بویراحمد نیازمند اجماع نیروهای دلسوز و نخبه از همه جریان‌ها است. مشکل مردم به چپ و راست نیست. مشکل مردم فقر است. نشستن بر دریای نعمت اما بر روی این دریا چینه و چروکه های فقر است.
*اگر بتوانم برای مردم کار میکنم. بنده حاضرم تهران را برای زیلایی عوض کنم، اما شرطش اجماع نخبگان است. من از شکست نمی‌ترسم. من اگر می‌ترسیدم عمرم را صرف سیاست نمی‌کردم.
*من نمی‌توانم با این رسم موجود مبارزه بطلبم و رو در رو شدن  طایفه با طایفه پدر با پسر، برادر با برادر را نمی‌پسندم.
*اگر نخبگان ما جمع بندی‌شان این شد که من می‌توانم گره‌ای باز کنم. ترجیحم این است که این چند صبا در خدمت زادگاهم باشم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=314671
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. نظر گفت:

    درود به ایشان

دیدگاه شما