شنبه 23 آذر 1398 - 20:17

وکیلی در یاسوج: فرزندان این دیار را رشد دادیم تا از ره آورد آن فرصت رشد جوانان منطقه فراهم شود /سیاست ورزی در بویراحمد و دنا باید تغییر کند/از غریب پور تشکر میکنم

بویرنیوز، سخنرانی محمد علی وکیلی نماینده مردم تهران در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  دقایقی پیش (23 آذر ماه 98) آغاز شد. وکیلی در ابتدا صحبت‌هایش گفت: این جلسه با تمام ناملایمی‌‌ها و رنج‌ها و هزینه‌های زیادی تشکیل شد که از این تشکل دانشجویی تشکر می‌کنم.

وکیلی در ادامه از یزدان پناه تشکر کرد و گفت: از آقای یزدان پناه رئیس خوشنام دانشگاه علوم پزشکی استان تشکر می‌کنم که در این مدت تحولات خوبی انجام داده و اقدامات عدالت خواهانه خوبی داشته اند.

در ادامه بخشی از صحبت‌های وکیلی می‌آید.

*وی گفت: دانشجویان در تمام تحولات همیشه نقش پیش رو داشتند. در دفاع مقدس، تسخیر لانه جاسوسی، نفت و پیشرفت و توسعه کشور.

اما دانشجویان در این روزها از پیش روی به پس روی و به عقب رانده شده اند. و بیش از اینکه تاثیر بگذارند ،تاثیر می‌پذیرند.

باید بگویم 20 دانشگاه مرا برای حضور در دانشگاه جهت سخنرانی و مناظره دعوت کردند. که  جزء دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، همه آن 20 دانشگاه یا بسیج دانشجویی بودند و یا انجمن مستقل اسلامی و  این برای آینده دلهره آمیز است.

آیا در دولت روحانی دانشگاه های ما برای حرکت های اصلاح طلبانه هیچگونه هزینه ای نکرده که من اصلاح طلب باید به دعوت از تشکل های اصولگرایی دعوت شوم.

*تشکر می‌کنم از همه کسانی که کمک کردند که این جلسه بدون تنش برگزار می شود.

*برخی می خواستند این جلسه را در بیرون از دانشگاه برگزار کنند. اما من گفتم که من خواستگاهم دانشگاه است. و از تریبون دانشگاه با مردم و هم تبارانم سخن می گویم.

*حکمرانی خوب از یک مجلس کارآمد میسور است.

*مجلس مورد یک هجمه بی سابقه است.

*مجلس در رأس امور نیست. مجلس بدهکار ضد کارکرد شده است. صدای ملت پژواک اصلی و صدای این مجلس نیست. این هجمه بی سابقه به مجلس به نظرم یک توطئه است. اصلاح طلب و اصولگرا مسابقه گذاشته اند که ملت را نسبت به این مجلس بدبین کنند و این مجلس را ناکارآمد نشان دهند.

*به عبارتی گویا اراده ای وجود دارد که جمهوریت نظام  را بیش از بیش تضعیف کنند. به رغم اینکه مجلس قابل نقد است و در رأس امور نیست. اما باید حواسمان باشد که این مجلس نماینده ملت است.

*برای 2 اسفند دو جریان سیاسی در مقابل هم آرایش گرفته اند. یک جریان که اعتقادی به رأی مردم ندارد و پیروزی اش را در نبود مردم می داند.

جریان غیر مردمی که امروز پیش از هنگام و زود هنگام جشن پیروزی می گیرند که شاید ملت نیامد. جریان که حضورش را در غیبت مردم می داند. آیا این جریان در بزنگاه ها می تواند کنار مردم باشد. اما جریانی نیز وجود دارد که  بود و نبودش را در حضور مردم می بیند.

*بارها گفته ام. وضع کنونی به دلیل اوضاع نامناسب کشور بد است. همه قبول داریم وضع کشور به لحاظ اقتصادی  بد است و مردم هم دارند این بدی را با تمام وجودشان لمس می کنند مثل آن جوانی که طعم تلخ بیکاری را دارد می‌چشد. بدی را با تمام وجودش می گوید. وضع کشور بد است. ان پدر می گوید بد است، دانشجو می گوید بد است، استاد می گوید بد است. تاجر می گوید بد است. اما چقدر بد است؟ فرق من اصلاح طلب و اصولگرا در این است که هر کس به نظر خودش میزان بدی را می گوید.

*بعضی می گویند شرایط آنقدر بد است که با استیضاح روحانی درست می شود. اگر حسن روحانی یا سعید جلیلی و یا محمود احمدی نژاد و خاتمی رئیس جمهور باشد تا زمانیکه این این شرایط باشد و این ساختار باشد هیچ فرقی نمی کند که چه کسی رئیس جمهور باشد.

*مواظب شکستن استخوان مردم زیر چرخ تصمیمات اشتباه باشیم.

* مردم اعتراضات را به نام اینها ثبت نکنید. صدای اعتراض مردم را به درستی بشنوید. بدانید و باور کنیم که مردم در چه مقطع  هستند.

* ملت ایران این را به نیکی می دانند که به رغم بیکاری، فساد و برخی ناکارامدی،  اگر خدشه ای به جمهوری اسلامی  وارد شود ایران به خطر می افتد و هرگز راضی به چنین کاری نیستند . اما مسئولان ما نباید  پیام نجابت، هوشیاری و رفتار مردم را به اشتباه تفسیر کنند.

*برخی از عزت بویراحمد گفته اند و می گویند. بویراحمد در تاریخش همواره منشأ عزت آفرینی بودند.

بویراحمد و دنا امروز میزبان بخشی از کهگیلویه بزرگ، بهبهانی ها و اردکانی ها، گچسارانی ها و … است.

*اگر بارش آسمانی نبود، مردم بویراحمد و دنا که در سرچشمه های آبشار قرار دارند می بایست از تابستان تا زمستان آب جیره بندی داشته باشند.

* اگر یک بخشی از استان آباد شود. تاثیرش را بر مرکز استان بویراحمد و دنا می گذارد.

* امروز از یک حوزه  و یک قوم صحبت نمی کنیم.

* سال ها توازن منطقه ای به هم خورده  و به نظر من عدالت مخدوش شد.
*من فرزند زاگرسم، ریشه در بلوط دارم.

* باید کاری کنیم که فرزندان این منطقه در جایگاه های مهم قرار بگیرند. و از رهگذر این حمایت بودکه امروز معروف شد بنگاه ها و ستاد وزارتخانه ها و شرکت ها در تهران و جای حساس و هر کدام تبدیل شده به شعبه ای از کهگیلویه و بویراحمد و یا نقطه ای از زاگرس.

* من خیلی ها را نمی شناسم. اما از آقای غریب پور تشکر می‌کنم که خیلی از بچه های این استان را در تهران مشغول کرد و دغدغه ما را کم کرد. و امروز سرم بالا است، برای اینکه فرصتی برای بچه های استان ایجاد کردیم تا آنها بتوانند پاسخگوی خواسته های مردم شریف استان باشند.(تشویق کنند حضار پس از نام بردن از غریب پور)

* والله من با اشک ثبت نام کردم . من شرمم می آید مادری برای شغل فرزندش رو می زند.

*در حوزه سرمایه گذاری برای منطقه ام تلاش کردم.

با احترام به همکارانم و نمایندگان استان که نمی خواستم در کار آنها دخالت کنم،  اما به وزیر نفت گفتم که شما در محمود آباد منطقه تفریحی دارید. شما بیاید در یاسوج همچنین سرمایه گذاری انجام دهید چراکه مردم این استان مرد قدرشناسی هستند و او نیز تشویق شد برای سرمایه گذاری در محمود آباد.

انشالله در آینده این کار عملیاتی شود و نتیجه آن هم اشتغال چند هزار نفری برای فرزندان شایسته این دیار باشد.

به گزارش بویرنیوز، سالن پر از جمعیت شده است و چهره‌های سیاسی اصلاح طلب در این جلسه حضور پررنگی دارند. تعدادی از دانشجویان از حضور افراد به غیر از دانشجو در این جلسه اعتراض کردند و می‌گفتند باید دانشجویان در این جلسه صحبت کنند.

*آدم بی هویت و بی شناسنامه و خنثی انتخاب نکنید. مجلس باید رنگ داشته باشد. نفاق چهره خبیثی است که نقاب بر کنش گران سیاسی انداخته است.

*می گویند من باید برگردم به استان. اگر بنا باشد به استان برگردم آرزو دارم این توان‌هایم تجمیع شود برای خدمت به زادگاهم. اینکه چه کسی نماینده بویراحمد و دنا شود مهم‌تر است.

*من در حوزه مناظره معروف به مرد مناظره هستم. تنها کسی که در تلویزیون و در دانشگاه و رسانه و همواره پای ثابت مناظره بوده و از گفتن حقایق هیچ ابایی نداشته من بودم. این جمع آمده حرف فرزندش را بشنوند. از سخنرانی یک طرفه هم بیزارم

*ترجیحم این است که در قالب مناظره حقایق را بگویم.

*پچ پچ متعلق به جامعه دانشگاهی نیست.

روش سیاست ورزی باید در بویراحمد تغییر کند. روش را باید تغییر دهیم. روش تخریب بنیان بر افکن و بر اساس اصل حسادت و خباثت در هیچ جا مرسوم نیست و نه با خصلت‌های ماها سازگار است. این فرزند کشی و نخبه کشی که در بویراحمد باب شده بسیار خطرناک است.    در رسانه‌های استان که پیش قراول است در حوزه رسانه. افتخار می‌کنم که این اندازه رسانه در استان وجود دارد

*وضعیتی که حاکم است بر حوزه بویراحمد و دنا. با یک نفر که به عنوان قهرمان بیاوریم، قابل قبول نیست. وضعیت بویراحمد نیازمند اجماع نیروهای دلسوز و نخبه از همه جریان‌ها است. مشکل مردم به چپ و راست نیست. مشکل مردم فقر است. نشستن بر دریای نعمت اما بر روی این دریا چینه و چروکه های فقر است.

*اگر بتوانم برای این مردم کار کنم حتما دریغ نخواهم کرد، بنده حاضرم تهران را برای زیلایی عوض کنم، اما شرطش اجماع نخبگان است. من از شکست نمی‌ترسم. من اگر می‌ترسیدم عمرم را صرف سیاست نمی‌کردم.

*من نمی‌توانم با این رسم موجود کسی را به مبارزه بطلبم و رو در رو شدن طایفه با طایفه پدر با پسر، برادر با برادر را نمی‌پسندم.

*اگر نخبگان ما جمع بندی‌شان این شد که من می‌توانم گره‌ای باز کنم. ترجیحم این است که این چند صبا در خدمت زادگاهم باشم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=314652
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما