شنبه 23 آذر 1398 - 14:36

توصيه خيرخواهانه رئيس کل دادگستري به مديران کهگيلويه و بويراحمد

برگزاری نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش بويرنيوز به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد سومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم به ریاست دکتر نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان برگزار گردید.

دکتر نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست رعایت حقوق عامه و انجام تکالیف حقوقی در دولت و سازمان ها را در انجام وظایف سازمانی مهم دانست و در سخنانی به مدیران حاضر در این نشست یادآوری کرد.

رئیس کل دادگستری استان افزود: مدیران باید به وظایف قانونی خود به خوبی عمل کنند تا نیاز به ورود دیگر ادارات و سازمان ها نباشد.

وی گفت: نهادهای خدمات رسان و بعضی از مدیران به وظایف خود به درستی عمل نکرده اند و مشاهده می شود بخش هایی از اراضی ملی و منابع طبیعی، حاشیه رودخانه ها و جنگل ها را افراد سودجو تصرف کرده اند.

این مقام قضایی در ادامه به وجود برخی ناهماهنگی ها که موجب سوءاستفاده افراد سودجو گردیده از قبیل سازه های موقت در حریم شهرها و جاده های مواصلاتی خارج از شهرها، قبرستان های بدون مجوز، راههای ماشین رو در جنگل ها و مناطق گردشگری و عرضه طیور زنده اشاره کردند.

در خصوص سازه های موقت اظهار داشت: مجدداً یک ماه به شهرداری یاسوج و کلیه شهرداران سراسر استان مهلت داده می شود نسبت به ساماندهی سازه های موقت شهری و دکه ها با مقاوم سازی و یا پایدار سازی و یا جمع آوری اقدام و به معاونت پیشگیری گزارش نمایند. بدیهی است دادستان های حوزه های قضائی مکلفند موضوع را رصد و در صورت عدم اقدام شهرداری ها پرونده کیفری برای متخلفین تشکیل داده و موضوع از طریق قضائی دنبال گردد. پرداخت خسارت هرگونه حادثه متوجه شهرداری ها و شخص شهردار خواهد بود.

دکتر نگین تاجی در ادامه افزود: اداره کل راهداری استان گزارش اقدامات مسیرهای مواصلاتی استان در خصوص آزادسازی حریم راه ها از سازه های موقت و مغازه ها و دکه ها را ظرف یک ماه آتی با هماهنگی معاونت پیشگیری دادستانی مرکز استان انجام و گزارش تکمیلی را به این معاونت ارسال نماید.

رئیس کل داگستری استان با بیان اینکه در راستای حقوق عامه دادگستری استان، افرادی را که تحت عنوان قبرستان، اراضی ملی را تصرف یا تخریب نماید تحت تعقیب کیفری قرار می دهد، گفت: واگذاری هرگونه زمین برای قبرستان های طایفه ای و جدید در سراسر استان توسط هر دستگاهی ممنوع می باشد و شهرداری ها، منابع طبیعی و مراکز بهداشت مکلفند با همکاری سازمان آرامستان ها کلیه درخواست ها و مجوزات لازم مطابق آیین نامه و قانون مربوطه را تهیه و برای بررسی و اخذ موافقت نهایی به معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ارسال نمایند.

مقام ارشد قضایی استان شهرداری یاسوج و اداره کل منابع طبیعی استان را مکلف نمود که کلیه راههای ورودی خودرو از سمت محدوده پارک جنگلی به سمت تپه ها و کوههای مشرف به آبشار یاسوج را ظرف مهلت یک ماهه مسدود نمایند.

وی تأکید کرد در صورت عدم اقدام، منجر به تعقیب کیفری دستگاههای متولی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه عرضه ی طیور زنده خوراکی سلامت و بهداشت جامعه را به خطر می اندازد، اظهار کرد: عرضه هرگونه طیور خوراکی زنده در سراسر استان ممنوع می باشد و دادستان های شهرها به منظور پیشگیری از ایجاد تهدید علیه بهداشت عموم مکلف به برخورد قضائی با متخلفین می باشند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=314640
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما