جمعه 22 آذر 1398 - 14:46

وعده مهم پاسره به مردم شهر سرفاریاب عملی شد/+فیلم

پروژه مهم تصفیه خانه آب سرفاریاب از اولین آزمون خود نمره قبولی گرفت.

به گزارش بویرنیوز، مردم شهر سرفاریاب سالها بود در زمستان و پس از شروع بارش ها، مجبور به تحمل آب گل آلود بودند، آب این شهر اگرچه سالم و بهداشتی بود اما کدر شدن آن موجبات نارضایتی جدی مردم شده بود.

این اعتراضات بارها به نماز جمعه این شهر هم کشیده شد و گاه و بی گاه بطری آب گل آلود توسط امام جمعه به رسانه ها نشان داده میشد و مدیران آب در نمازهای جمعه مذمت می شدند.

سرانجام در سال 96 به پیشنهاد دکتر پاسره فرایند ایجاد یک تصفیه خانه مجهز آب برای سرفاریاب ارائه شد و آب و فاضلاب روستایی مسئول ساخت تصفیه خانه برای این شهر شد.

مقاومت پاسره در برابر فشارها برای افتتاح زودهنگام

این طرح حیاتی برای سرفاریاب اگرچه بنا بود در پروسه زمانی کمتر از یک سال به بهره برداری برسد اما در نهایت در سال 98 و با حضور وزیر نیرو به بهره برداری رسید که عمده ترین دلیل تاخیر افتتاح آن به رشد یکباره دلار و جهش ناباورانه قیمت ها بر می گشت.

با وجود فشارها برای افتتاح زودهنگام پروژه از یک طرف و تغییر بسیار زیاد قیمت ها، اما مدیرعامل آب و فاضلاب استان از وعده خود برای اجرای با کیفیت پروژه کوتاه نیامد، او خود را سیبل انتقادات گاه و بی گاه کرد اما اجازه اجرای پروژه بی کیفیت با مواد و مصالح نامرغوب را نداد.

دکتر پاسره؛ مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد در مصاحبه ای در این باره گفت: ما قرار است کاری برای مردم انجام دهیم که ارزش این همه سال سختی مردم شریف این منطقه را داشته باشد، اگرچه کار مقداری طولانی می شود اما در نهایت پروژه ای را تقدیم مردم میکنیم که تمام مراحل و تجهیزات آن مطابق با استانداردهای بین المللی خواهد بود.

وی گفته بود: البته دلیل طولانی شدن پروژه به وضعیت نابسامان بازار ارز هم بر می گردد، همین امر ما را با چالش های جدی برای تامین و تجهیز تصفیه خانه به دستگاه های پیشرفته و مدرن روبرو کرده و موجب تاخیر در فرایند تکمیل پروژه شده است اما به مردم قول میدهم این پروژه همانطور که پیشتر هم گفتم با کیفیت هرچه تمام تر در اختیارشان قرار بگیرد.

بالاخره پروژه افتتاح شد/وعده پاسره محقق شد

سرانجام در مهرماه 1398 این پروژه 88 میلیارد ریالی به دست وزیر نیرو، دکتر رضا اردکانیان بهره برداری و در اختیار جمعیتی بالغ بر 5300 نفر قرار گرفت.

به گزارش بویرنیوز، تصفیه خانه آب سرفاریاب علیرغم همه نگرانی ها و بی اعتمادی ها از اینکه می تواند گره گشای مشکل 20 ساله آب شهر سرفاریاب باشد، در نخستین زمستان پس از افتتاح، از اولین آزمون خود موفق بیرون آمد و امروز آب مردم شهر سرفاریاب و روستاهای آن کیفیتی به مراتب بالاتر از آب معدنی دارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=314587
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. م گفت:

    درود بر دکتر پاسره مدیری مدبر که سکان مدیریت را بر اساس علم و تجربه هدایت میکند .برای این عزیز آرزوی تندرستی و توفیق هرچه بیشتر آرزومدیم

دیدگاه شما