پنجشنبه 21 آذر 1398 - 22:41

تفاوت معنادار هفته پژوهش امسال کهگیلویه و بویراحمد با سالهای قبل

این دومین سالی است که نمایشگاه هفته پژوهش استان با محوریت پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

به گزارش بویرنیوز، اگر کمی به عقب تر برگردیم و مروری بر کارنامه برگزاری هفته پژوهش در استان بیندازیم، نمایشگاهی در ذهن متبادر می شود که تنها محلی برای عرضه محصولات خوراکی و سنتی استان ایجاد می شد و بس!

در همه آن سالها اتفاقاً انتقادات از برگزار کنندگان این نمایشگاه هم بی توجهی به پژوهش واقعی و خالی بودن جای محققان اصیل و شناسنامه دار بود.

همین روند برگزاری به نحوی بود که به جای حضور متقاضیان دانش و فناوری، مردم عادی آنهم با نگاه خرید محصولات محلی و دیدن برخی دست بافته های سنتی به غرفه های حاضر در نمایشگاه سر می زدند.

به گزارش بویرنیوز، در اتفاقی میمون برگزاری مراسم در سالهای اخیر با محوریت پارک علم و فناوری بوده است.

در دو سال اخیر شاهد حضور محققان و شرکت های دانش بنیان هستیم که هر کدام دارای اختراعات و نوآوری های تراز ملی و بین المللی هستند که اتفاقاً تاییدیه های لازم را هم کسب کرده و به مرحله تجاری سازی رسیدند.

از طرفی در هفته پژوهش سال قبل و امسال فضای مناسبی برای حضور دانشجویان و اهالی صنعت فراهم شده تا در فرایند مستقیم با اهل فن و دانش ارتباط بگیرند و ضمن تدارک بازارهای جدید، افراد و سازمان های مختلف به دانش های روز با هزینه های کمتر دسترسی داشته باشند.

قطعاً هفته پژوهش دو سال اخیر نمونه خوبی از توجه به اقتصاد مقاومتی هم معنا می شود، چرا که فضایی فراهم آمده تا دانشمندان و نخبگان جوان بومی در فضایی مناسب بدون هزینه نسبت به عرضه تولیدات دانش بنیان خود اقدام کنند و در نهایت رونق بازار این فناوران موجبات تولید و اشتغال بومی که مهمترین هدف از اقتصاد مقاومتی است را عملیاتی می کند.

به گزارش بویرنیوز، بدون شک برپایی نمایشگاه پژوهش توسط یک واحد علمی بهترین تصمیم بود و حالا میتوان مطمعن بود که به جای ایجاد غرفه های حاشیه ای و بی ربط با نمایشگاه، با برپایی نمایشگاهی تخصصی و مفید علمی روبرو هستیم که نتیجه آن شتاب بخشی به روند رو به توسعه علمی استان است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=314574
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما