پنجشنبه 21 آذر 1398 - 20:36

نامه مهم دکتر تقوی نژاد در خصوص انتصابات علوم پزشکی، احتمال برکناری تعداد زیادی در یاسوج

کلیه همکاران قبل از صدور هرگونه حکم و ابلاغ جهت مدیران کل معاونین و مشاورین و نفرات اول بعد از خود در دستگاه اجرایی ضمن کسب نظر مراجع ذی ربط، نظر و تایید نهایی مقام محترم وزارت را اخذ نمایند.

به گزارش بویرنیوز به نقل از وبدا، متن کامل نامه معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت به معاونین، مشاورین و روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور به شرح زیر است:

کلیه معاونین، مشاورین و روسای محترم دانشگاه های علوم پزشکی کشور

با سلام و احترام

پیرو دستورات مکرر مقام محترم وزارت قبل از صدور احکام توسط آن عزیزان برای سطوح مدیریتی مختلف رعایت موارد ذیل الزامی است:

۱- نصب افراد در پست هایی که در ساختار و تشکیلات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و همچنین دانشگاه ها تعریف نشده است در قالب ابلاغ انشایی از وجاهت قانونی برخوردار نمی باشد.

2- کلیه همکاران قبل از صدور هرگونه حکم و ابلاغ جهت مدیران کل معاونین و مشاورین و نفرات اول بعد از خود در دستگاه اجرایی ضمن کسب نظر مراجع ذی ربط، نظر و تایید نهایی مقام محترم وزارت را اخذ نمایند. بدیهی است عدم تایید ایشان منجر به لغو حکم صادره خواهد شد.

3- با توجه به شرایط حساس کشور و جو سیاسی قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی، هرگونه نقل و انتقال و انتصاب مدیران ارشد در سطح استان‌ها که با فشار سیاسی و در راستای حمایت از جریان خاصی و توسط فرد یا جریان سیاسی محلی مورد بهره برداری قرار گیرد مطرود و غیر قابل قبول است.

4- همانگونه که بارها توسط وزیر محترم مورد تاکید قرار گرفته؛ انتصاب وابستگان و نزدیکان در پست های اجرایی و غیر اجرائی در سطح وزارتخانه و دانشگاه‌ها مذموم و غیر منطبق با شیوه شایسته سالاری و عدالت خواهی دولت تدبیر و امید است.

لذا با پرهیز از این شیوه ناپسند حتی در صورتی که بستگان و نزدیکان شایسته داریم با استفاده از اندیشه خردمندانه ایشان به شیوه نظرخواهی غیر مستقیم و غیر رسمی از صدور هرگونه ابلاغ اجرایی و مشورتی برای ایشان و تقویت ذهنیت ژن خوب در اذهان جامعه دوری جوییم.

توفیق همه عزیزان را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=314568
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. خخخخ گفت:

    کیانوش جهانپور، مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان درباره انتصاب فرزند مشاور وزیر بهداشتبه عنوان دستیار ویژه  گفته بود که این حکم ابلاغ انشایی محسوب می شود  و  به دلیل اینکه پست سازمانی وجود ندارد، دستیار ویژه مشاور وزیر بهداشت حقوق و مزایا نخواهد داشت.

    این خبر در فضای مجازی داغ شد و واکنش های بسیاری را به دنیال داشت و بسیاری از کاربران در فضای مجازی، همچنین در ذیل خبر منتشره باشگاه خبرنگاران نسبت به این انتصاب عجیب واکنش های جالبی نشان دادند.

    این موضوع در نهایت پس از گذشت یک روز واکنش وزارت بهداشت را به دنبال داشت و در نهایت  معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت  که مسئولیت نصب و عزل و تامین نیروی انسانی در وزارت بهداشت را به دنبال دارد، در نامه ای انتصاب ژن‌های خوب در وزارت بهداشت و هر گونه حکم انشایی را ممنوع اعلام کرد.

    انتصاب ژن های خوب در وزارت بهداشت ممنوع شد

    متن کامل نامه معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت در خصوص ابلاغ انتصابات و احکام صادره به معاونین، مشاورین و روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور به شرح زیر است:

    کلیه معاونین، مشاورین و روسای محترم دانشگاه های علوم پزشکی کشور 

     با سلام و احترام 

     پیرو دستورات مکرر مقام محترم وزارت قبل از صدور احکام توسط آن عزیزان برای سطوح مدیریتی مختلف رعایت موارد ذیل الزامی است:

     ۱- نصب افراد در پست هایی که در ساختار و تشکیلات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و همچنین دانشگاه ها تعریف نشده است در قالب ابلاغ انشایی از وجاهت قانونی برخوردار نمی باشد.

    2- کلیه همکاران قبل از صدور هرگونه حکم و ابلاغ جهت مدیران کل معاونین و مشاورین و نفرات اول بعد از خود در دستگاه اجرایی ضمن کسب نظر مراجع ذی ربط، نظر و تایید نهایی مقام محترم وزارت بهداشت را اخذ نمایند. بدیهی است عدم تایید ایشان منجر به لغو حکم صادره خواهد شد.

     3- با توجه به شرایط حساس کشور و جو سیاسی قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی، هرگونهنقل و انتقال و انتصاب مدیران ارشد در سطح استان‌ها که با فشار سیاسی و در راستای حمایت از جریان خاصی و توسط فرد یا جریان سیاسی محلی مورد بهره برداری قرار گیرد مطرود و غیر قابل قبول است.

    4- همانگونه که بارها توسط وزیر محترم مورد تاکید قرار گرفته؛ انتصاب وابستگان و نزدیکان در پست های اجرایی و غیر اجرائی در سطح وزارتخانه و دانشگاه‌ها مذموم و غیر منطبق با شیوه شایسته سالاری و عدالت خواهی دولت تدبیر و امید است.

     لذا با پرهیز از این شیوه ناپسند حتی در صورتی که بستگان و نزدیکان شایسته داریم با استفاده از اندیشه خردمندانه ایشان به شیوه نظرخواهی غیر مستقیم و غیر رسمی از صدور هرگونه ابلاغ اجرایی و مشورتی برای ایشان و تقویت ذهنیت ژن خوبدر اذهان جامعه دوری جوییم.

    توفیق همه عزیزان را از خداوند بزرگ مسئلت دارم. 

     سیدکامل تقوی نژاد

    معاون توسعه مدیریت،منابع وبرنامه ریزی وزارت بهداشت

  2. ناشناس گفت:

    برکناری بقیه بی فایده است خود یزدانپناه باید باید باید برکنار شه تا این بساط نامیمون از دانشگاه جمع شه . دانشگاه علوم پزشکی شده محفل خانوادگی و طایفه ای شده چرا مسئولین ورود نمی کنن والا در مملکت اسلامی و در قرن 21 اینگونه مدیریت و این نحوه انتصابات شرم اوره.یه آمار سرانگشتی گرفته شه معلوم میشه در طی این 6 ماه مدیریتش چطور خانوادگی طایفه ای انتصاب کرده اگر سرپرستیش ادامه پیدا کنه خدا میدونه تو دانشگاه چه اتفاقاتی بیفته.اینقد سرگرم همین تقسیم ارث بین خانواده و طایفه شده که هر روز یه اتفاقی تو بیمارستانها میفته، مطالبات پرسنلی چند ساله شدن و به تعویق افتادن ، نارضایتی به اوج خودش رسیده و هزار مشکل دیگه

  3. سی سخت گفت:

    جناب دکتر تقوی نژاد لطفا یه نظمی به بی نظمی کادر ماماهای شبکه بهداشت و درمان دنا بدید خیلی بی نظمند به موقع سرکار نمی آیند همش به فکر آنکالند. مردم ناراضی هستند‌

دیدگاه شما