پنجشنبه 21 آذر 1398 - 18:24

ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن بیان اینکه سامانه بارش جدیدی از روز دوشنبه (۲۵آذر) به کشور وارد خواهد شد، از تداوم بارش‌ها طی هفته جاری خبر داد.

به گزارش بویرنیوز، صادق ضیائیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی و بیان اینکه امروز(پنج‌شنبه۲۱آذر) در سواحل دریای خزر و شمال شرق بارش پراکنده رخ می‌دهد، گفت: در سایر مناطق کشور اما، آسمان صاف بوده و به تدریج از اواخر وقت امروز سامانه بارشی از غرب وارد کشور شده و بارش پراکنده باران و برف در نوار غربی کشور پیش‌بینی می‌شود.

او با اشاره به اینکه این سامانه روز جمعه (۲۲آذر) در کشور فعال شده و سبب بارش باران و برف در شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس در جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز، قزوین، البرز، تهران و گاهی رعد و برق در جنوب غرب و جنوب کشور خواهد شد افزود: همچنین از بعدازظهر روز جمعه (۲۲آذر) در مرکز، شرق و جنوب شرق کشور نیز بارش باران پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: روز شنبه (۲۳آذر) نیز در جنوب سیستان و بلوچستان، شمال بوشهر و همچنین روز یکشنبه(۲۴آذر) در شمال غرب کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود این در حالی است که در سایر مناطق کشور جوی آرام و در شهرهای صنعتی و پر جمعیت افزایش غلظت آلاینده‌ها پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه از روز دوشنبه (۲۵آذر) به تدریج با ورود سامانه بارشی جدیدی از جنوب کشور، بارش باران و گاهی رعد و برق در جنوب، جنوب غرب و غرب کشور آغاز می‌شود، تصریح کرد: همچنین در جنوب خوزستان، شمال بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، شمال فارس و جزایر شمالی خلیج فارس؛ رگبار و رعد و برق شدت خواهد داشت که در اواخر وقت به همراه شمالی شدن جریان‌ها در غرب دریای خزر، ابرناکی و بارش در استان گیلان، غرب استان مازندران و اردبیل آغاز می‌شود.

ضیائیان افزود: روز سه‌شنبه(۲۶آذر) این سامانه به جز نوار شرقی کشور در سایر مناطق کشور فعال بوده و در استان‌های جنوبی بارش باران همراه با رعد و برق و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش باران و برف را به دنبال خواهد داشت. گفتنی‌است در نیمه شمالی فارس، جنوب اصفهان، غرب یزد، شمال غرب کرمان، چهارمحال بختیاری، نیمه شمالی کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات شرقی خوزستان بارش باران و برف و در نیمه جنوبی کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، جنوب خوزستان و جزایر شمالی خلیج فارس بارش باران همراه با رعد و برق شدت خواهد داشت.

وی در خاتمه درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت‌: آسمان تهران فردا (جمعه ۲۲آذر) ابری با احتمال بارش باران و با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتی‌گراد و طی روز شنبه (۲۳آذر) صاف تا کمی ابری با حداقل و حداکثر دمای ۴ و ۱۲ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=314562
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما