سه شنبه 19 آذر 1398 - 22:27

هشدار شدید اللحن مدیرکل دادگستری استان به مدیران کهگیلویه و بویراحمد

نگین تاجی در خصوص حضور شخصی با اسلحه در کنار یکی از نمایندگان استان تصریح کرد: این عمل نیز مصداق یک عمل مجرمانه است، برای این عمل و حرکات مشابه، مستند سازی و گزارش تهیه ، و رسیدگی خواهد شد.

به منظور هماهنگی نهادهای قضایی ،امنیتی ،نظامی و انتظامی در برگزاری یازدهمین دوره ی انتخابات مجلس شورای اسلامی نشستی در دادگستری کهگیلویه و بویراحمد، به ریاست نگین تاجی رئیس کل این دادگستری برگزار شد.

به گزارش بویرنیوز، نگین تاجی در این نشست، با اشاره به وظایف دادگستری استان در اجرای دستور العمل ریاست معزز قوه قضائیه در خصوص برگزاری انتخابات، اظهار کرد: ، با توجه به قانون پیشگیری از وقوع جرم مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام ، وظیفه ی دستگاه قضایی تسریع در رسیدگی خارج از نوبت پرونده های جرائم انتخاباتی است.

وی افزود: دستگاه قضایی استان با توجه به این قانون، اقدامات خود را در خصوص جرائم انتخاباتی، از 6 ماه پیش شروع کرده و کارهای خوبی انجام داده است.
رئیس دادگستری استان در خصوص شرکت مدیران در نشست انتخاباتی هشدار داد و تصریح کرد: مداخلات مدیران در انتخابات جرم محسوب می شود و به شدت با شخص مجرم برخورد خواهد شد.

نگین تاجی گفت: در همین زمینه تذکرات زیادی به مدیران داده شده است.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همزمان با ثبت نام نامزد ها، شورای پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی وارد مرحله ی جدیدی شده است افزود: در رصد فضای مجازی عملاً مسائل متعددی از عناوین مجرمانه انتخاباتی مشاهده و کلیپ هایی در فضای مجازی و رسمی پخش می گردد حتی در اماکن عمومی فعالیت هایی انجام می دهند، تذکراتی نیز به نامزدهای انتخابات داده ایم.

نگین تاجی گفت: برخی نامزد ها حرکاتی را انجام می دهند که مصداق عناوین مجرمانه است.

این مقام قضایی در ادامه تأکید کرد: تهیه و پخش هرگونه کلیپ، موشن گرافی و انیمیشن در فضای مجازی و رسانه ای تخلف بوده و برخورد قضایی با مسببین آن انجام می گیرد.

وی در خصوص عناوین مجرمانه نامزدها،افزود:دادستان به عنوان مدعی العموم ورود پیدا می کند و با متخلفان برخورد خواهد شد .

نگین تاجی در خصوص حضور شخصی با اسلحه در کنار یکی از نمایندگان استان تصریح کرد: این عمل نیز مصداق یک عمل مجرمانه است، برای این عمل و حرکات مشابه، مستند سازی و گزارش تهیه ، و رسیدگی خواهد شد.

رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی استان با اظهار این که دستگاه قضایی از ابتدای موضوع انتخابات ورود پیدا کرده ،افزود: اقدامات دستگاه قضایی استان در خصوص موضوع انتخابات و مصادیق و عناوین مجرمانه انتخاباتی ،در رسانه ای  خواهد شد.

نگین تاجی با بیان اینکه در همه ی موارد قانون برای همه و به شیوه ی صحیح اجرا خواهد شد،در ادامه یادآور شد : دادستان های شهرستان ها در سراسر استان لیست هیئت های اجرایی را کنترل و تا اندازه ای که امکان داشت اصلاح نموده اند و نسبت به گذشته بهتر شده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=314505
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما