سه شنبه 19 آذر 1398 - 12:25

دکتر غریب پور: راه اندازی کارخانه آهک هیدراته چِرام تا شهریور سال آینده/ استاندار کهگیلویه و بویراحمد: ایمیدرو به شکوفایی ظرفیت های معدنی استان نگاه ویژه دارد

رییس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: پروژه آهک هیدراته شهرستان چِرام با سرمایه گذاری 200 میلیارد تومان و اشتغالزایی 100 نفر طی هشت ماه آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش بویرنیوز به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، دکتر خداداد غریب پور که در نشست با استاندار کهگیلویه و بویراحمد سخن می گفت، افزود: ایمیدرو آمادگی دارد تا زیرساخت های مورد نیاز کارخانه های فسفات و آهک هیدراته کوه لار شهرستان چرام را تامین کند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص پهنه های اکتشافی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهرماه امسال تفاهم نامه ای با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان منعقد شد و برگزاری مناقصه جهت اخذ مشاور انجام شده است.

رییس هیات عامل ایمیدرو افزود: بر این اساس طی دو هفته آتی قرارداد شروع فعالیت های اکتشافی در استان ابلاغ خواهد شد.

شناسایی 4 محدوده امیدبخش

غریب پور اعلام کرد: چهار محدوده امیدبخش بوکسیت و فسفات در محدوده ای 400 کیلومتری شناسایی شده است.

وی افزود: به طور حتم با توجه به وجود ذخایر سلستین، بوکسیت و فسفات در این استان، می توان اقدام به احداث کارخانه هایی همچون خردایش بوکسیت و یا آلومینا کرد.

طرح پتانسیل یابی

رییس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه طرح جامع پتانسیل یابی در استان های کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، ایلام، چهار محال و بختیاری و فارس انجام شده است، گفت: طی روزهای آینده قرارداد مربوط به این طرح ابلاغ و شروع فعالیت های پتانسیل یابی مواد معدنی در این استان ها آغاز خواهد شد.

اقدامات ایمیدرو در شکوفایی ظرفیت های معدنی استان

در این نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز طی سخنانی اظهار داشت: خوشبختانه ایمیدرو اهتمام جدی به شکوفایی ظرفیت های بالقوه معدنی استان دارد.

حسین کلانتری افزود: طی چند سال گذشته با وجود ظرفیت های استان در حوزه هایی همچون فسفات و بوکسیت، اقدامات قابل توجهی در حوزه معادن صورت نگرفت.

وی با ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده در احداث طرح فسفات چرام گفت: اقدامات انجام شده در زمینه سرمایه گذاری و تامین زیرساخت های این طرح در دستور کار استانداری است و امیدواریم با حمایت ایمیدرو، هرچه زودتر شاهد راه اندازی این طرح باشیم.

ظرفیت معادن کوچک

کلانتری با اشاره به طرح احیای معادن کوچک و ارزش افزوده حاصل از اجرای این طرح برای استان و کشور، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت های مناسبی در بخش معادن کوچک دارد و توقع از این حوزه بسیار زیاد است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اشتغال، دغدغه کنونی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد است و امیدواریم با اقدامات توسعه ای ایمیدرو در فعال سازی معادن این استان، رونق تولید و اشتغال را شاهد باشیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=314495
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. r گفت:

    درود خدا بر مرد خوب مهربان سیاستمدار و کاردان

دیدگاه شما