دوشنبه 18 آذر 1398 - 9:28

پاي اصلي تداوم حيات صنعت و اشتغال کشور کدام وزارتخانه است؟

رئيس جمهور در سفرهاي اخير خود به کرمان،‌ يزد و آذربايجان شرقي يکي از محوري ترين و بنيادي ترين اقدامات دولت خود که موجب افتخار دولت تدبير و اميد هم بوده را تحولات جدي در صنعت آب، برق و سد سازي عنوان کرد.

او در همه سفرها مشترکاً به آمار قابل توجهي از عملکرد دولت در صنعت آب و برق پرداخت،‌ روحاني در جلسه خود با مجلسي ها و در روز تقديم لايحه بودجه مجلس نيز مجدداً بر اين آمار تاکيد کرد:

فقط در بخش آب و برق در ۶ ماهه دوم امسال ۳۳ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح خواهد شد.

در اين مدت ۲۵ تصفیه‌خانه آب را افتتاح کرديم.

اجرای ۶۲ طرح فاضلاب به معنای آن است که در زمینه کشاورزی، آب و برق، حرکت ما حرکت مثبت و درستی بوده است و آنچه دشمنان ما دنبال می‌کردند و آن شکستن اقتصاد کشور بوده، بحمدالله ناموفق بودند و ملت استوار و بزرگ و فهیم ما توانسته در این شرایط سخت کشور را به پیش ببرد

در ماه‌های اخیر به هر استانی رفتم بین ۱۰ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان طرح افتتاح شد و آغاز به کار کرد و معادل این‌ها هم کلنگ‌زنی شد، معنایش این است که همه استان‌های ما در مسیر رشد اقتصادی است،‌علاوه بر اين پويشي به نام #هرهفته_الف_ب_ايران(آب_برق_آباداني) در وزارت نيرو ايجاد شده که بنا هست تا پايان سال 33 هزار ميليارد تومان پروژه در قالب 227 طرح آب و برق در 31 استان افتتاح و کلنگ زني بشود.

فقط در بخش آب و برق در ۶ ماهه دوم امسال ۳۳ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح خواهد شد.

به گزارش بويرنيوز،‌ شايد با وجود سنگ بزرگ تحريم ها و محدود شدن شرايط داد و ستد مالي با ساير کشورها، ‌گمان فلج شدن کشور به ويژه در زمينه اقدامات زيربنايي آب و برق مي رفت.

اما نه تنها اين اتفاق رخ نداد که در وزارت نيرو،‌ طبق آمار رسمي و البته مستندات مراجه رسمي آمار ايران،‌ پروژه هاي آب،‌ برق،‌ فاضلاب و سد سازي بيش از هر زماني فعال و در حال توسعه است و صادرات برق با کشورهاي همسايه بهتر از هر زماني در حال توسعه است.

اهميت اين مساله را وقتي مي فهميم که بدانيم، برخي کشورها به دنبال محدود سازي ارتباطات تجاري خارجي بودند و از طرفي تعطيلي واحدهاي صنعتي و توليدي را به انتظار نشسته بودند اما وزارت نيرو با فراهم کردن مناسب دو زير ساخت حياتي آب و برق براي صنايع آنهم در شرايطي که خشسکالي و بعد از آن سيل و هم اکنون نيز کم آبي شديد در کشور چالش هاي جدي را فراهم آورده بود،‌ اجازه تعطيلي حتي يک روز صنايع را نداد.

مديريت مؤثر شرايط سالهاي اخير از وقوع سيل هاي ويرانگر و به تبع آن خرابي تاسيسات گرفته تا کم آبي و خشکسالي در ساير مناطق به گونه اي که هم نيازهاي مردم تامين شود و هم چرخ هاي صنعت، ‌توليد و خدمات بچرخد بدون شک بزرگترين خدمت به کشور و نظام بوده است.

قطعاً بدون وجود آب و برق مطمئن در کشور، امکان هيچ فرايند توسعه اي، ‌صنعتي و در نهايت خدماتي و اشتغالزايي ممکن نبود و شايد همين مهم هم روحاني را مجاب کرده که در تمامي سخنراني هاي خود آمار وزارت نيرو و ادقامات وزير نيرو را بعنوان مهمترين دستاوردهاي دولت خود به مردم بيان کند.

 

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=314395
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما