چاپ این برگه

پول یارانه بنزینی یک ماه یک میلیون خانوار در جیب ویلموتس/ دستگاه قضایی به پرونده ریخت و پاش تاج ورود می‌کند؟

افشای عدد حیرت‌آور قرارداد با مربی تیم ملی فوتبال آن هم درست در اوج فشارهای اقتصادی، ضرورت ورود دستگاه قضایی به پرونده بی‌کفایتی فدراسیون فوتبال را گریزناپذیر می‌کند.

بویرنیوز- ماجرای قرارداد ویلموتس از افشاگری یک نماینده مجلس آغاز شد که پرده از برخی جزئیات قرارداد مربی تیم ملی فوتبال برداشت.

احسان قاضی‌زاده هاشمی گفت: “ویلموتس تنها برای سال اول قراردادش، سه میلیون یورو قرارداد بسته است… این آقا آنقدر نیامد تا مسئولان فدراسیون رفتند و دو میلیون یورو تحویلش دادند… رقم قرارداد مربیان درجه دو و سه نظیر ویلموتس نهایتا ۵۰۰-۶۰۰ هزار یورو است که در ایران می تواند ۲۰۰ هزار بالاتر بگیرد… دو، سه میلیون یورو دیگر هم می خواهند به ویلموتس بدهند. واقعا چرا باید چنین پول هایی پرداخت شود؟… تاج هر روز پیش سلطانی فر می‌رود تا پول بگیرد. دولت ۲میلیون یورو پول ویلموتس را تامین کرد…”

بعد از این افشاگری خبر رسید که فدراسیون فوتبال باید برای فسخ قرارداد مربی که تنها چند هفته سکان هدایت تیم ملی را برعهده داشت و نتیجه‌اش هم شکست‌های پیاپی بود، مبلغ ناقابل دو میلیون یورو دیگر هم بدهد!

یکی از رسانه‌های داخلی صدایش درآمد و با تیتر “روزی ۹۳۳میلیون تومان!”، نوشت: “اگر دستمزد ۲۸میلیاردی ویلموتس را تقسیم بر تعداد روزهای حضور او در کنار تیم ملی کنیم همین عددی می‌شود که در تیتر ذکر کردیم و اگر غرامت ۲میلیون یورویی به آن اضافه شود، این عدد به روزی ۱/۸میلیارد تومان می‌رسد!”

مصطفی انتظاری فعال رسانه، عدد ۴میلیون یورویی مربوط به دستمزد و جریمه فسخ قرارداد ویلموتس را تقسیم بر ۵۵هزار تومان ماهانه‌ای کرده که دولت به‌عنوان یارانه بنزین بعد از گران شدن بنزین به خانواده‌های دو نفره می‌دهد. نتیجه شگفت‌انگیز است. پولی که با لطف تاج، به جیب ویلموتس رفته، معادل یارانه بیش از یک میلیون خانوار است!

در شرایط اقتصادی فعلی کشور، اینکه چرا چنین پولی به سادگی هدر رفته، سوالی است که انتظار می‌رود دستگاه قضایی از فدراسیون فوتبال بپرسد.