پنجشنبه 14 آذر 1398 - 0:13

احتمال بارش فوق سنگین باران در کهگیلویه و بویراحمد

بویرنیوز، مسئول دفتر مطالعات پایه منابع آب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بارش ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلی متری باران در برخی مناطق استان پیش بینی می شود.

“حسن ارجمند” چهارشنبه شب در نشست اضطراری مدیریت بحران استان افزود: براساس پیش بینی موسسه تحقیقات آب منطقه ای استان طی بارشهای عصر روز جمعه، ۱۵ آذر ماه تا عصر روز یکشنبه، ۱۷ آذر ماه بارش ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلی متری باران را خواهیم داشت.

همچنین “رضا کاکاوند”، مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به صدور اخطاریه ای در خصوص ورود سامانه بارشی به استان گفت: بررسی آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی بیانگر نفوذ و فعالیت سامانه بارشی بتدریج از روزجمعه تا اواخر وقت روز یکشنبه در سطح تمامی مناطق استان است.

وی با بیان اینکه اوج فعالیت این سامانه طی روزهای شنبه و یکشنبه خواهد بود، افزود: با توجه به ماهیت سرد بودن این سامانه، بارش برف در مناطق سردسیری و مستعد طی روزهای شنبه و یکشنبه پیش بینی می شود.

کاکاوند با اشاره به پیش بینی بارش های قابل توجه در اولین روزهای هفته آینده اظهارکرد: این استان در صدر بارش های چند روز آینده قرار خواهد داشت و بعد از این استان، چهارمحال و بختیاری است.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بارش ها از عصر روز جمعه در استان آغاز می شود ابتدا به صورت باران خواهد بود و در ارتفاعات به صورت بارش برف است.

کاکاوند اظهارکرد: در روز شنبه کاهش دما را خواهیم داشت و در بعد از ظهر شنبه و روز یک شنبه به دلیل کاهش دما احتمال بارش برف وجود دارد.

وی از برودت دما در حین بارش ها و بعد از اتمام بارشها خبر داد و تصریح کرد: اوج بارش ها بین روزهای شنبه و یک شنبه است و از بعد از ظهر یک شنبه از استان خارج می شود.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در همه مناطق استان شاهد این بارندگی ها خواهیم بود و در یک بازه زمانی از عصر جمعه تا بعد از ظهر یک شنبه ممکن است بین 70 تا 100 میلی متر بارش و حتی بیشتر از این را داشته باشد.

کاکاوند ادامه داد: با توجه به شدت بارش ها آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها، لغزندگی و کاهش دید در محورهای مواصلاتی استان را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه اختلال در ترد جاده ای و کوهستانی به دلیل لغزندگی و کاهش دید افقی و بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیری پیش بینی می شود، گفت: اجتناب از تردد غیر ضروری به ویژه در محورهای مواصلاتی و به همراه داشتن زنجیر چرخ و لوازم گرمایشی در جاده های کوهستانی لازم است.

به گزارش ایسنا، مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از صعود به ارتفاعات پرهیز شود، اقدامات لازم برای حفظ محصولات کشاورزی، کنترل دما، رطوبت و تهویه در گلخانه ها، مرغداری ها و دامداری ها انجام شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=314066
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما