سه شنبه 12 آذر 1398 - 10:42

سرانجام جمعه بازار یاسوج به کجا ختم می شود؟

بویرنیوز -جمعه بازار یاسوج که به تعبیر شهردار این شهر لکه بد شهری با سازه های غیر استاندارد است، پس از کش و قوس های فراوان از سوی فروشندگان این بازار، شهرداری، شورای شهر و استانداری سرانجام در مکان فعلی آن ساماندهی می شود.

هر لحظه امکان بروز حادثه ای خطرناک در جمعه بازار بزرگ یاسوج محتمل است به طوری که سال گذشته سه شنبه 11 مهر ماه جمعه بازار یاسوج دچار آتش سوزی شد اما با ورود به موقع آتش نشانی خطر رفع شد.

تاکنون 100 مورد اخطار ایمنی به فروشندگان و غرفه داران جمعه بازار یاسوج از سوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج داده شده اما با وجود خطرات بالقوه در این مکان باز هم پس از آن آتش سوزی (11 مهر ماه) غرفه داران بدون هماهنگی و صدور مجوز از سوی شهرداری کسب و کار خود را از سر گرفتند.

حدود 900 غرفه پارچه فروشی، پوشاک و فرش در این بازار دایر است و این غرفه ها با سازه های ناایمن و غیراستاندارد همچون یک غده سرطانی بدخیم ظاهر شهر را ناموزون کرده است.

سالیان متمادی فکر جابه جایی این مکان معضلی اساسی برای استانداری کهگیلویه و بویراحمد، شهرداری و شورای شهر یاسوج شده بود و تصمیم نهایی بر انتقال این مکان به بازارچه سنتی کمی پایین تر از این مکان بود.

این مجموعه بازارچه سنتی توسط فرد سرمایه گذاری در یاسوج در دست اجراست و در زمینی به مساحت 17 هزار متر مربع در حدود 400 غرفه تجاری احداث خواهد شد اما غرفه داران جمعه بازار یاسوج از این امر استقبال نکردند و خواهان ماندن در جمعه بازار فعلی شدند.

شهردار یاسوج در این رابطه گفت: جمعه بازار یاسوج با این سازه های نامناسب بسیار خطر زاست و می بایست هر چه سریع تر تعیین تکلیف می شد.

نستهن مقدم افزود: مذاکراتی برای ساماندهی این مکان از سوی شهرداری این شهر با هیات مدیره جمعه بازار یاسوج انجام شده و هنوز نیز ادامه دارد.

وی بیان کرد: تاکنون تصمیماتی گرفته شده تا در همین مکان کار ساماندهی جمعه بازار یاسوج انجام شود و سازه های خطر ساز و حادثه آفرین جمع آوری شوند.

مقدم عنوان کرد: امید است تعامل و همکاری دوجانبه از سوی غرفه داران این جمعه بازار با شهرداری یاسوج دوچندان شود تا مکانی در خور شان مردم این شهر در همان مکان فعلی ایجاد شود.

شهردار یاسوج ابراز داشت: از ظرفیت بازارچه سنتی در حال ساخت در پایین دست جمعه بازار یاسوج نیز به طور حتم استفاده خواهد شد.

شهرداری یاسوج با ۴۸۶ نفر در جمعه بازار فعلی یاسوج قرارداد داشته و از آن‌ها عوارض دریافت می‌کند.

ساماندهی و جمع آوری جمعه بازار فعلی یاسوج به‌طور جدی در دستور کار شهرداری یاسوج قرار دارد./ایرنا

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=313993
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. س - انصاری گفت:

    سلام لطفا تیتر خود را اصلاح بفرمایید .
    سرانجام حلبی آباد یاسوج به کجا ختم می شود ؟

  2. ناشناس گفت:

    افراد شاغل در بازار جمعه یاسوج از اقشار زیر خط فقر هستند مبالغ زیادی هزینه کردند تا مغازه ایجاد کردند حالا شهرداری میخواد بازار جابجا شود کجا بیاورند هزینه دوباره کنند بنظر میرسد شهرداری وجدانشان خواب رفته و مشکلات این قشر را متوجه نیستند

دیدگاه شما