یکشنبه 10 آذر 1398 - 9:46

۱۳۷۲بیمار مبتلا به HIV شناسایی و درمان شدند/فوت ۵۱۱نفر در هرمزگان

بندرعباس – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تعداد کل آمار مبتلایان به HIV در هرمزگان را ۱۳۷۲ نفر اعلام کرد که از این تعداد ۹۹۲ مرد و ۳۸۰ زن هستند.
به گزارش بویرنیوز، محمود حسین پور با اشاره به آمار افراد زنده، تحت درمان و فوتی مبتلا به HIV در هرمزگان، افزود: موارد زنده مبتلا به HIV در هرمزگان ۶۳۹ نفر (۴۱۵ مرد و ۲۲۴ زن)، افراد تحت درمان ۴۱۱ نفر (۲۲۳ مرد و ۱۸۸ زن) و تعداد فوت شدگان ناشی از این بیماری ۵۱۱ نفر است.

وی درصد راه انتقال بصورت تجمعی را به ترتیب، تماس جنسی محافظت نشده ۴۸.۶ درصد، تزریق و سرنگ مشترک  ۲۹ درصد، انتقال از مادر مبتلا به کودک ۱.۴ درصد و سایر موارد ۲۱ درصد عنوان کرد.

رئیس مرکز بهداشت هرمزگان ضمن بیان اینکه احتمال می رود حدود ۳ هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به HIV در هرمزگان وجود داشته باشد، عنوان کرد: با آموزش و اطلاع رسانی می توان با شناسایی دقیق و درمان به موقع گامی اساسی در راستای پیشگیری و کنترل این بیماری برداشت و یک زندگی با کیفیت را برای این بیماران رقم زد.

حسین پور اظهارداشت: مردان با ۷۳ درصد بیشترین میزان مبتلایان به HIV نسبت به زنان به خود اختصاص می دهند اما زنان با آمار ۲۷ درصد نسبت به متوسط کشوری در جایگاه مناسبی قرار ندارند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی این آمار بر اساس نرم افزار ورود داده های مراکز مشاوره بیماری های رفتاری استخراج شده و تمامی موارد تکراری و مهاجرت ها لحاظ شده و از کل آمار حذف شده است./مهر

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=313800
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما