چاپ این برگه

10 برابر شدن جرائم قطع درختان و قاچاق هیزم در کهگیلویه و بویر احمد

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از 10 برابر شدن جرائم درختان و قاچاق هیزم خبر داد.

به گزارش بویرنیوز، غلام‌حسین حکمتیان‌، گفت: امسال در راستای مقابله با قطع درختان و جلوگیری از قاچاق و حمل چوب به استان‌های همجوار تدابیری از جمله فعال کردن شبانه‌روزی گشت‌های سیار  اندیشیده شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در جرائم مربوط به حمل هیزم و ذغال 10 برابر افزایش داشتیم که افزایش این جرائم‌ها حتما به متخلفان به لحاظ مالی آسیب جدی وارد خواهد کرد و اشد مجازات برای قاچاقچیان هیزم و قطع درختان در نظر گرفته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رفع تصرف در اراضی ملی اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته 512 فقره پرونده زمین‌خواری برای 300 هکتار از اراضی ملی تشکیل و 130 فقره پرونده منجر به آرای قضایی شد و 200 هکتار از اراضی استان رفع تصرف شدند.

این مسئول تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 166 فقره پرونده تصرف در استان تشکیل شده که 88 فقره منجر به رای قطعی شده، ضمن اینکه 119 هکتار از اراضی استان تخریب تصرف و 152 هکتار رفع تصرف شده است.

حکمتیان‌اصل خاطرنشان کرد: آرای بدوی اراضی رفع تصرف نشده سال 97 صادر شده و افراد محکوم یا تبرئه شدند که به محض صدور رای دستورات قضایی در تجدید نظر اجرا و رفع تصرف انجام خواهد شد./ایلنا