شنبه 9 آذر 1398 - 18:31

اعضای ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد برای انتخابات سالم هم قسم شدند

بویرنیوز: یک روز مانده به آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی ،اعضای ستاد انتخابات از جمله فرمانداران و روسای کمیته ها و هیت های نظارت و معتمدین انتخابی در حوزه های سه گانه به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای برگزاری انتخابات سالم ، امن و با رعایت امانت داری، بی طرفی و بدون هرگونه جانبداری هم قسم شدند.

حسین کلانتری در نشست امروز شنبه ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: همه مصمم هستیم تا انتخابات را بر اساس آموزه های دینی و بر مدار قانون برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: هدف اصلی در این زمینه سلامت، امنیت، امانت داری و مشارکت بالای مردم است ، حق انتخاب با مردم می باشد و آنچه که مردم انتخاب کنند و خروجی هر چه باشد برای ما اهمیت دارد به آن ارج می نهیم و مبارک است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای را مهمترین شاخص در عرصه انتخابات دانست و تاکید کرد: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه امسال در فضای امن، سالم و قانونمند برگزار خواهد شد.

کلانتری ادامه داد: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام الهی دارای چند مولفه است که مهمترین وجه آن حضور و مشارکت آگاهانه مردم پای صندوق های اخذ رای به عنوان بارزترین نماد مردم سالاری دینی خواهد بود.

وی برگزاری یک انتخابات باشکوه، سالم، قانونمند و با مشارکت حداکثری مردم را راهبرد و رویکرد اساسی مجریان و ستاد انتخابات استان دانست و گفت: متولیان امر با این جهت گیری که رأی مردم ناموس است و میزان هم رأی مردم است باید وارد این عرصه حساس شوند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد یادآور شد: این تضمین و اطمینان را به مردم استان خواهیم داد که امنیت، سلامت و امانتداری از رأی مردم سرلوحه کار مجریان و متولیان امر انتخابات در استان خواهد بود و به صراحت از تک تک آرای مردم در صندوق‌های اخذ رأی صیانت می‌شود.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد ابراز داشت: همه فرمانداران شهرستان ها و مسئولان حوزه های انتخابیه و دیگر روسای کمیته های این ستاد چنانچه به هر عنوان و دلیلی قادر به انجام وظایف خود نسبت به رعایت کامل مر قانون و تعهد، رسالت، تکلیف و امانتی که در امر انتخابات به آنها واگذار شده نمی باشند و یا با معذوراتی مواجهند در همین جلسه اعلام نمایند و من به شهامتشان ارج نهاده و در جای دیگری به خدمت می گیرم.

وی به مجریان و دست اندرکاران امر انتخابات توصیه کرد که از هرگونه جانبداری از داوطلب خاص یا فعالیت علیه کسی به شدت خودداری کنند و همه تلاش خود را برای برگزاری انتخابات پرشور و با حضور حداکثری به کار بندند.

کلانتری با تاکید به اینکه تحت هیچ شرایطی نباید به ارکان انتخابات خدشه ای وارد و یا شبهه ای در مراحل و فرآیند انتخابات ایجاد شود، تصریح کرد: مسائل طایفه ای، باندی، قومی، قبیله ای و حزبی در انتخابات جایی ندارد و قرار گرفتن بر مدار قانون و اجرای آن ملاک اصلی است.

استاندار تاکید کرد که تمام مراحل و فرآیند انتخابات از لحظه ابتدا و تا پایان آن باید با تعامل، همکاری، هماهنگی و در یک فضای صمیمی، برادرانه و دوستی و براساس قانون بین اعضای هیات اجرایی، هیات بازرسی و هیات نظارت به پیش رود.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد به مسئله انتخاب معتمدین هیات های اجرایی با ویژگی های شخصیتی ، دینی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در همه حوزه های انتخابیه استان اشاره کرد و گفت:معتمدین باید افرادی پایبند به قانون، مردمدار، متعهد، مومن و از امانتدارترین، صادق ترین، متنفذترین و بدون حاشیه و از همه گروه ها و اصناف مختلف باشند.

کلانتری همچنین به موضوع انعکاس اخبار مراحل مختلف فرآیند انتخابات و گزارش مستمر و روزانه آن به ستاد انتخابات استان و تسلط کامل بر حوزه های انتخابیه و مدیریت شایسته آن تاکید کرد.

وی گفت: انتظار می رود که در مراحل انجام نام نویسی داوطلب های انتخابات یازدهیمن دوره مجلس سورای اسلامی ورود و حضور آنها در محل های ثبت نام به صورت متعارف باشد.

استاندار تصریح کرد: فرمانداران برای هر چه بهتر، باشکوه تر و سالم تر برگزاری انتخابات به بررسی پرونده انتخابات ادوار گذشته بپردازند و با آسیب شناسی به رفع نقاط ضعف و با تقویت نقاط قوت زمینه را برای انتخابات پیش رو فراهم سازند.

کلانتری با بیان اینکه ثبت نام نامزدهای انتخاباتی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه دهم اذرماه ۱۳۹۸ آغاز و تا روز شنبه مورخ ۱۶ اذر ادامه خواهد داشت، افزود: مدت زمان ثبت نام در هر روز از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۸ عصر و به مدت ۱۰ ساعت می باشد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد یادآور شد: داوطلبان  انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حتی می توانند از طریق گوشی تلفن همراه نام نویسی کنند.

استان کهگیلویه وبویراحمد با مجموع هشت شهرستان ، سه حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا، باشت و گچساران و کهگیلویه ، بهمئی، چرام و لنده دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است./ایرنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=313725
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. رضا گفت:

    دیرا جونت مه استاندار سادیه

دیدگاه شما