چاپ این برگه

دومین جلسه رسیدگی مجدد به پرونده قتل میترا استاد آغاز شد

دومین جلسه رسیدگی مجدد به پرونده محمدعلی نجفی به اتهام قتل میترا استاد که با نقض حکم اولیه توسط دیوان عالی کشور، یک بار دیگر برای رسیدگی به شعبه ۹ دادگاه کیفری یک تهران ارجاع شده است، دقایقی پیش به ریاست قاضی محمدی کشکولی آغاز شد.

به گزارش بویرنیوز به نقل از ایسنا، در اولین جلسه رسیدگی، محمدعلی نجفی، گودرزی وکیل مدافع وی، دختر و داماد نجفی در خصوص ابهامات مطرح شده توضیحات خود را ارائه کردند.

همچنین تعدادی از کارشناسان اسلحه و پزشکی قانونی با توجه به ابهامات مطرح شده توضیحاتی را بیان کردند.                                                                                                                                  

نماینده دادستان نیز توضیحاتی در رابطه با موضوعات مطرح شده ارائه کرد.

رسیدگی به پرونده محمدعلی نجفی به اتهام قتل میترا استاد، با نقض حکم صادره از سوی شعبه ۹ دادگاه کیفری یک تهران یک بار دیگر به جریان افتاد تا تکلیف عمدی یا غیرعمدی بودن قتل همسر دوم شهردار پیشین تهران مشخص شود.

برج آرمیتای سعادت آباد ۶ ماه پیش، در تاریخ ۷ خرداد ۹۸، شاهد وقوع قتل زنی حدودا ۳۵ ساله بود. پس از تعیین هویت در همان ساعات اولیه‌ وقوع جرم مشخص شد این زن، میترا استاد همسر دوم محمدعلی نجفی شهردار پیشین تهران است و نجفی نیز پیش از پایان همان روز در مرکز پلیس آگاهی شاپور خود را تسلیم ماموران پلیس کرد و به قتل همسر خود اعتراف کرد.

همان زمان قتل میترا استاد به یکی از مهم‌ترین موضوعات تبدیل شد تا آن‌جا که روند رسیدگی به پرونده شتاب بیشتری گرفت و کیفرخواست متهم تنها ۶ روز بعد از ارتکاب قتل صادر شد و مسئولیت رسیدگی به پرونده به شعبه ۹ دادگاه کیفری یک تهران به ریاست قاضی محمدرضا محمدی کشکولی سپرده شد.

در کیفرخواست صادر شده توسط دادسرای امور جنایی سه عنوان اتهامی “قتل عمد میترا استاد”، “حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز” و “ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح (غیر فوتی) ” به محمد علی نجفی تفهیم شد.

دادگاه رسیدگی به این پرونده در سه نوبت برگزار شد و در نهایت سخنگوی قوه قضائیه در تاریخ ۸ مرداد ۹۸ حکم محمدعلی نجفی را اعلام کرد و گفت که او برای اتهام قتل میترا استاد  به «قصاص» ، برای اتهام حمل سلاح غیر مجاز به «دو سال حبس» محکوم واز اتهام ایراد صدمه غیر موثر در قتل تبرئه شده است.

اما تنها ۱۵ روز پس از اعلام حکم نجفی برادر میترا استاد، با منتشر کردن پستی در صفحه اینستاگرام خود از بخشش نجفی خبر داد. از سوی دیگر وکلای نجفی به حکم صادره اعتراض کردند.

در ادامه روند رسیدگی به این پرونده، دیوان عالی کشور حکم اولیه را نقض کرد و پرونده برا رسیدگی مجدد به شعبه صادر کننده رای بدوی  بازگشت.