سه شنبه 5 آذر 1398 - 17:08

ديدار استاندار کهگيلويه و بويراحمد با سه مقام بلندپايه دولتي در تهران/+جزئيات

استاندار کهگیلویه وبویراحمد در دیدارهای فشرده خود در هفته جاری و در راستای توسعه این استان با برخی مسئولان و مقامات عالی رتبه در هیات دولت ، وزارتخانه ها و هلدینگ های اقتصادی در تهران در بخش های مختلف دیدار وگفت و گو کرد.

بويرنيوز- حسین کلانتری در دیدارهای فشرده خود با پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان، جمشید انصاری معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور استخدامی و همچنین وزیر آموزش و پرورش دیدار و خواستار توجه، پشتیبانی و نگاه ویژه دولت برای رونق و توسعه بیش از پیش این استان شد.

کلانتری ضمن بیان دغدغه ها، مشکلات، نارسایی ها و انتظار توجه و کمک بیشتر این مقامات همچنین از آنها برای سفر به کهگیلویه وبویراحمد و آشنا شدن با مشکلات و رصد نزدیک طرح ها و بخش های مربوطه نیز دعوت بعمل آورد.

وی در دیدار خود با رئیس بنیاد مستضعفان بر ضرورت شتاب بخشی طرح های محرومیت زدایی در شهرستان لنده به عنوان دومین منطقه پایلوت محرومیت زدایی بعد از قلعه گنج کرمان تاکید کرد و خواستار سفر فتاح به استان کهگیلویه وبویراحمد و این شهرستان شد.

کلانتری یادآور شد: با اجرای طرح‌های محرومیت زدایی توسط بنیاد برکت وابسته به بنیاد مستضعفان از جمله در حوزه اشتغال پایدار، تقویت تولید، راه اندازی بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط و تقویت بخش‌های زیربنایی، کشاورزی و دامپروری به ویژه در روستاها و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و علمی از محرومیت‌های عمیق این منطقه کاسته شود.

وی اضافه کرد: تاکنون افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال طرح عمرانی و زیربنایی در حوزه‌های مختلف با هدف محرومیت‌زدایی شهرستان لنده در کهگیلویه و بویراحمد تعریف شده اما به نظر می رسد روند اجرای این طرح ها کند و چندان رضایت بخش نیست.

کلانتری افزود: این طرح ها در بخش‌های مختلف ورزشی، آموزشی، بهداشت و درمان، مخابرات، کشاورزی، آب، راه و سایر طرح‌های اشتغالزایی و تولیدی در حال اجرا هستند.

در شهریور ۹۷ با حضور محمد سعیدی‌کیا، رئیس سابق سازمان بنیاد مستضعفان کشور در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان لنده به عنوان دومین منطقه پایلوت محرومیت زدایی توسط بنیاد مستضعفان کشور انتخاب شد.

شهرستان ۲۱هزار نفری لنده با پنج هزارو ۵۶۰ خانوار، ۱۰۶ روستا و ۴۱ درصد جمعیت روستایی و ۵۹ درصد جمعیت شهری یکی از شهرستان های محروم کشور است.

پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان نیز با پاسخ مثبت به درخواست ها و دغدغه های کلانتری استاندار کهگیلویه وبویراحمد ابراز داشت که به زودی در سفر به استان و بازدید از آخرین روند اجرای طرح ها در شهرستان لنده برای شتاب بخشی این طرح ها و رفع موانع موجود تصمیمات و اقدام های لازم را انجام خواهند داد.

به گزارش بويرنيوز،‌ استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین در دیدار با جمشید انصاری معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور استخدامی کشور بر ضرورت ساماندهی و کمبود نیرو در برخی نهادها بویژه فرمانداری و بخشداری این استان شد.

انصاری نیز قرار است به زودی به استان کهگیلویه وبویارحمد سفر کند و مشکلات و دغدغه کمبود نیرو در برخی نهادهای اجرایی استان را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهد.

کلانتری همچنین در سلسله دیدارهای هفتگی خود با محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش دیدار و بر لزوم ساماندهی و رفع برخی موانع آموزشی در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری از جمله در بخش فضاهای آموزشی مورد نیاز تاکید و خواستار توجه ویژه این وزارتخانه و دولت تدبیر و امید برای رفع محرومیت های تاریخی شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=313412
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. رضا گفت:

    خداکنه این دیدارها از جنس دیدارهای استاندار سابق نباشه

  2. پاتاوه مارگون لوداب زیلایی گفت:

    استان کهگیلویه و بویراحمد در همه زمینه ها و عرصه ها و حوزه ها در ابعاد گوناگون بسیار عقب افتاده هست زیرساخت های راه و جاده و مخابرات و پزشکی و درمانی و حوزه اجتماعی و رفاه بسیار مشکل دارد.این استان نیازمند توجه بسیار ویژه دولت و حاکمیت و هم چنین بخش خصوصی و تعاونی را دارد.در ابعاد و زوایایی مختلف توسعه پیشرفتی بسزایی نداشته.

  3. لنده گفت:

    بنیادعلوی وابسته به بنیاد مستضعفان می باشد اصلاح شود

دیدگاه شما