سه شنبه 5 آذر 1398 - 9:01

مديرکل ميراث فرهنگي کهگيلويه و بويراحمد منصوب شد/تشکر از دکتر وکيلي(+عکس)

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون امور مجلس‌های وزارت گردشگری، مشاور وزیر و معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در این مراسم با حکم مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجید صفایی به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منصوب و از زحمات محمودباقری در مدت شش سال حضور در این اداره‌کل تجلیل شد.

به گزارش بويرنيوز،‌مجيد صفايي در اين نشست گفت: گردشگري در استان کهگيلويه و بويراحمد اگر نگوييم اولين و اولويت دارترين مساله است،‌قطعا جزو اولويت هاي اول استان است.

مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان گفت: با اقدامات ارزنده در زمينه گردشگري،‌ميتوان خلا نبود صنايع در استان را تا حد قابل قبولي پر کرد،‌ اين البته نياز به نگاه ويژه به ويژه در تخصيص منابع،‌همکاري ساير دستگاه ها و مهم تر از همه برنامه هاي و تلاش و جديت در سازمان ميراث فرهنگي دارد که انشاءالله تلاش ما هم استفاده حداکثري از اين قابليت مهم براي بهبود وضع استان خواهد بود.

وي گفت: جا دارد از استاندار استان،‌مجمع نمايندگان استان و خصوصاً دکتر وکيلي که موجبات خدمتگذاري اينجانب را فراهم آوردند کمال قدرداني را داشته باشم.

افزایش ۷۰ درصدی تخت‌های اقامتی کهگیلویه و بویراحمد

“محمود باقری”، مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم با بیان اینکه سند توسعه گردشگری استان تدوین شده است، گفت: تعمیر ۲۷۰ شی را از اقدامات انجام شده ۶ سال اخیر بوده است و همچنین از مجموع ۶ اثر تاریخی ثبت شده، چهار مورد در چهار سال اخیر انجام شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون موزه یاسوج ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: این موزه مراحل پایانی خود را طی را می کند. در حوزه صنایع دستی نیز ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات به جامعه هدف پرداخت شد.

باقری اظهارکرد: انعقاد قرارداد در بخش‌های مختلف و پوشش استانداردهای صنایع دستی از دیگر اقدامات انجام شده است و انجمن صنایع دستی استان نیز تشکیل شده است. بازارچه صنایع دستی یاسوج نیز با ۴۵ غرفه ایجاد و راه اندازی شده است.

مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش ۷۰ درصدی تخت‌های اقامتی استان در حوزه گردشگری خاطرنشان کرد: افزایش اردوگاه‌ها، اقامت گاه‌های بوم‌گردی و مراکز اسکان نیز انجام شده است. از میزان ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته به بافت تاریخی دهدشت ۶۰۰ میلیون تومان تخصیص داده شد.

باقری با بیان اینکه ثبت لباس محلی و ثبت موسیقی و آثار تاریخی استان از جمله اقدامات انجام شده در این دوره از مدیریت اداره کل بوده، تصریح کرد: ده‌ها پروژه گردشگری در استان به بهره برداری رسیده و یا در دست تکمیل قرار دارد.

وی بیان کرد: ۱۱میلیارد تومان در سال ۹۲ جذب سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان داشته ایم در حالی که هم اکنون این میزان به ۱۳۰ میلیارد تومان رسیده است. تاکنون ۸ واحد بوم گردی در استان به بهره برداری رسید و ۱۰ واحد دیگر نیز در برنامه است.

“فریبا رحمان پور”، مشاور امور زنان و خانواده وزیر میراث فرهنگی نیز در این مراسم در رابطه با حذف ستاد خدمات سفر و کمیته گردشگری بر اساس دستور العمل‌ها و ابلاغات کشوری که از سوی معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد، گفت: مقدمات این مساله قبل از مدیریت آقای مونسان بوده و تلاش خواهیم کرد که این مساله را به نحوی برطرف کنیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=313396
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    درود بر شما شما بر عکس … خیلی خوب و مفید توضیح دادید

  2. زنده گفت:

    تبریک به اقای صفایی

دیدگاه شما