جمعه 24 آبان 1398 - 22:15

جزئیاتی از یک انقلاب نو در بانک ملی ایران/آمار امیدوار کننده بانکی در میان غبار تحریم ها

در آخرین روز تابستان بود که خبر تحریم بانک ملی ایران به صورت گسترده ای در فضای مجازی و حقیقی دست به دست می شد.

به گزارش بویرنیوز به نقل از عصر امید، این نخستین باری بود که رئیس جمهور آمریکا به طور خاص و شخصاً اقدام به تحریم یک بانک ایرانی و اطلاع رسانی آن می کرد، این اقدام بی سابقه البته موجی از نگرانی داخلی ها از روند ادامه کار ارزی بانک ملی ایران را نیز به همراه داشت.

اما ماجرا به گونه ای متفاوت پیش رفت!

واقعیت این بود که همه نگران از تصمیم ترامپ، آینده ارزی خوبی را برای بانک ملی متصور نبودند و به عقیده آنها مشکلات زیادی به ویژه برای شعبات ارزی و خارج از کشور بانک ملی ایران در پیش خواهد بود، اما ماجرا طور دیگری رقم خورد.

طبق آمارهای رسمی اقتصادی، عملکرد ارزی و بین الملل بانک ملی ایران در نظام بانکی کشور همچنان ممتاز و پیشرو است و بانک ملی ایران همچنان هم انتخاب نخست فعالان اقتصادی در استفاده از شعبات خارجی، تسهیلات ارزی و سرمایه گذاری خارجی به شمار می رود.

به گزارش عصر امید، هم اکنون طبق آخرین آمار، 23 شعبه خارج از کشور این بانک به طور جدی در حال فعالیت هستند و همه فعالان اقتصادی می توانند از خدمات این شعبات استفاده کنند.

خدمات به مردم توسعه پیدا کرد

در همین مدت اما علاوه بر فعالیت جدی واحدهای ارزی و خارجی بانک ملی، توسعه قابل توجهی به خدمات رسانی به مردم نیز داده شد.

به دستور دکتر حسین زاده رئیس بانک ملی ایران، هیچ مشتری نباید از بانک ملی ناراضی بیرون برود، در همین راستا و برای اجابت خواست مردم و حل مشکلات جامعه، در بانک ملی هم اکنون سیاست بانک به کاهش هزینه های جاری و استفاده از سرمایه گذاری های های ارزان برای باز شدن فضای مناسب برای ارائه تسهیلات مناسب به مردم و فعالان اقتصادی سوق داده شده است.

تنها در شش ماه اول سال 98 این بانک تعداد 25 هزار و 660 فقره وام قرض الحسنه رفع احتیاجات ضروری به ارزش 893 میلیارد و 832 میلیون ریال پرداخت کرده است، در عین حال در مدت مذکور به منظور رفع نیازهای فوری و ضروری متقاضیان، تعداد 202 هزار و 258 فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش دو هزار و 237 میلیارد ریال نیز توسط بانک کارگشایی پرداخت شده است.

حمایت از فعالان اقتصادی شتاب گرفت

در همین شرایط اما بانک ملی نه تنها حمایت ها از رونق تولید و اشتغال را کاهش نداد که با روند فزاینده ای به بهبود و ارتقاء ارائه تسهیلات مناسب برای زنده نگه داشتن تولید و صنعت بومی و ملی اقدام کرد.

پرداخت بیش از 49 هزار فقره تسهیلات مضاربه در راستای حمایت از تجارت داخلی کشور، ارائه 49 هزار و 806 فقره تسهیلات مضاربه به ارزش 37 هزار و 174 میلیارد ریال در راستای همسویی با اهداف کلان دولت جهت حمایت از بازار اشتغال و پرداخت 100 هزار و 211 فقره تسهیلات در قالب مضاربه به ارزش 77 هزار و 486 میلیارد ریال برای رونق تجارت داخلی و بازار کسب و کار کشوربخشی از عملکرد بانک ملی تنها در شش ماهه نخست امسال بود تا باز هم اثبات شود این بانک همچنان معتبرترین مرجع بانکی کشور به ویژه از نگاه مردم و فعالان عرصه صنعت و اقتصاد به شمار می رود.

انقلاب نو در بانک ملی

البته خدمات نوین و توسعه ای بانک ملی در این حد نماند، این بانک از نظر توسعه فناوری های نوین و امکانات مبتنی بر وب نیز در جایگاه نخست صنعت بانکداری ایران به شمار می رود و هرچند وقت یک بار با یک محصول فناورمحور جدید مشتریان خود را غافلگیر می کند.

تحت وب شدن 3500 شعبه بانک ملی در کشور را باید انقلابی نوین در بانکداری الکترونیک دانست، این اقدام در راستای افزایش سرعت، امنیت و کیفیت خدمات به مردم صورت گرفته و قطعاً با رفع برخی مشکلات این طرح، مردم شاهد تحولی ملموس در صنعت خدمات تحت وب بانکی خواهند بود.

از طرفی بانک ملی با فعال کردن رمز پویا از طریق گوشی و با اپلیکیشن 60 و یا سامانه کد دستوری #۶۰*۷۳۷* اقدام به امنیت بخشی فوق العاده برای حساب بانکی مشتریان کرده است تا نگرانی ها از دخل و تصرفات غیر مجاز در حساب های بانکی را به کمترین رقم برساند.

سامانه های بله، بام، اپلیکیش 60 ، سبا و ….از دیگر خدمات و نرم افزارهای نوین بانک ملی بودند که هر کدام در زمان معرفی خود یک تحول بنیادی در توسعه بانکداری ایران در تراز بانکداری جهانی بودند.

به گزارش عصر امید، برایند همه این خدمات در نهایت از بانک ملی ایران بعنوان بانک تراز اول کشور در زمینه ارزی و نوآوری، خدمات رسانی و عمل به مسئولیت های اجتماعی بوده و شاید در تازه ترین برگ افتخارات این بانک،تقدیم تندیس زرین برندهای مسئولیت پذیری اجتماعی به دکتر محمد رضا حسین‌زاده مدیرعامل بانک ملی ایران، جبران بخش کوچکی از عمل گرایی و تلاش جامعه بزرگ بانک ملی بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=313085
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما