پنجشنبه 23 آبان 1398 - 10:29

شیوه جدید استخدام هیات علمی در دانشگاه تهران

معاون آموزشی دانشگاه تهران از شیوه جدید استخدام اعضای هیات علمی در دانشگاه تهران خبر داد.
به گزارش بویرنیوز” حسین حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تغییرات آیین نامه استخدامی هیات علمی این دانشگاه، گفت: در سال ۸۹-۹۰ همه دانشگاه های کشور دارای یک آیین نامه استخدامی هیات علمی یکپارچه شدند و به همین علت سوابق قبلی مربوط به آیین نامه های گذشته کنار گذاشته شد.

وی با اشاره به اینکه این آیین نامه نیاز به اصلاحیه هایی داشت، گفت: به دلیل تعدد اصلاحات در آیین نامه استخدامی، قرار بر این شد دانشگاه یک بازنگری دقیقی بر روی این آیین نامه انجام دهد و در ادامه بر مبنای ماموریت و رسالت دانشگاه به مرحله اجرا در بیاید.

معاون آموزشی دانشگاه تهران ادامه داد: آیین نامه جدید برگرفته از آیین نامه های گذشته دانشگاه تهران است اما اصلاحاتی در آن اعمال شده است. آیین نامه قبلی در ۱۲۳ ماده بوده ولی آیین نامه جدید در ۷۹ ماده به تصویب رسیده است.

حسینی در ادامه ضمن بیان این مطلب که یکی از اصلاحات در آیین نامه جدید مربوط به شیوه های استخدامی هیات علمی است، گفت: ما در آیین نامه های قبلی یک استخدام تمام وقت داشتیم و یک استخدام نیمه وقت که فرد به جای ۴۰ ساعت در هفته ۲۰ ساعت را پر می کرد.

وی افزود: در آیین نامه جدید، «استخدام پاره وقت اعضای هیات علمی» اضافه شده است که ویژه محققان خارجی یا ایرانیانی است که در خارج از کشور هستند و می توانند با استناد به این آیین نامه برای ۳ تا ۴ ماه در دانشگاه استخدام شوند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=313021
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما