چاپ این برگه

لزوم انجام اقدامات بازدارنده در برخورد با عرضه نان بی کیفیت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی بر ضرورت انجام اقدامات بازدارنده در برخورد با مراکز عرضه کننده نان بی کیفیت در استان تاکید کرد.
به گزارش بویرنیوز به نقل از مهر، سعید فرخی پیش از ظهر یکشنبه در نشست کارگروه گندم، آرد و نان استان مرکزی در اراک، با اشاره به کیفیت و نحوه عرضه نان اظهار داشت: علی رغم گلایه هایی که نسبت به کیفیت نان استان مرکزی مطرح است اما باید گفت کیفیت نان در استان نسبت به استان های دیگر بهتر است.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی اراک گزارشی در خصوص کیفیت آرد و نان تولیدی در اراک تهیه و در جلسه بعدی این کارگروه ارایه کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی بیان کرد: علی رغم اینکه در سال گذشته در خصوص قیمت نان افزایش قیمت در استان صورت پذیرفت باید کمیته ای در خصوص بررسی بحث قیمت نان در استان مرکزی تشکیل شود.

فرخی اظهار کرد: در خصوص نحوه عرضه آرد بین واحدهای نانوایی صنعتی اختلاف نظری وجود دارد مقرر شد در این زمینه تجدید نظر  نسبت به بعضی از دستور العمل ها صورت پذیرد تا از افرادی که در حوزه تولید نان فعال اند و اشتغالی در این حوزه دارند، حمایت های لازم صورت پذیرد.

وی گفت: در یک ماه گذشته دستور العملی ابلاغ شد مبنی بر این که کارخانه های آرد در هر استان تامین آرد واحدهای خود را پیگیری کنند، پیش از این واحدها آرد خود را از کارخانه های مختلف شهرستان های دیگر تهیه می کردند. این امر موجب نگرانی از کیفیت آرد شده و حال با بسته شدن سامانه مربوطه در کشور برای انتخاب آرد مورد نظر کارخانه ها اختلاف به وجود می آید که باید این مشکل برطرف شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی تاکید کرد: با تخلفات حوزه آرد و نان در استان باید مقابله کنیم. باید برخوردها جدی تر باشد و نوع برخوردها بازدارنده نیست. همچنین مسایل حوزه شهرستان ها نیز باید در این جلسات مورد بررسی قرار گیرد.