چاپ این برگه

شائبه انتخاباتی اقدامات برخی از مدیران استانداری کهگیلویه و بویراحمد/+فیلم

گروه سیاسی- چند روز پیش بود که استاندار کهگیلویه و بویراحمد از برخورد قاطع با مدیران و مسئولانی خبر داد که در انتخابات جانبداری کنند.

یادداشت مخاطب «بویرنیوز»، ”استاندار کهگیلویه وبویراحمد هرگونه گزارش مستند از مراجع ذیربط ، قانونی و ذی صلاح مبنی بر تخلف و یا جابنداری مدیران دستگاه های مختلف اجرایی در انتخابات را همانند آرای مردم در صندوق های اخذ رای خط قرمز خود دانست و تاکید کرد: چنانچه تخلفی از سوی مدیری محرز شود یک هفته در مسئولیت نمی ماند.”

اما گویا صحبت های حسین کلانتری را برخی مدیران جدی نگرفته اند و براحتی برای کاندیداهای احتمالی از هر گونه تبلیغی دریغ نمی کنند.

اخیرا کلیپی در صفحه اینستاگرام یکی از نمایندگان مجلس منتشر شده است که گفتگو با شخصی است که قبلا لیدر نماینده بوده ولی علیرغم اینکه مدعی است کاری برایش انجام نشده و علیرغم اصرار تصنعی مصاحبه کننده برای مخالفت با وی، بازهم بر حمایت و ادامه مشی خود تاکید دارد.

تا اینجای کار اشکال ندارد، اما وقتی به صدای مصاحبه کننده دقت کنیم متوجه می شویم وی کسی نیست جز یکی از مدیران کل استانداری که اتفاقا دفترش بیخ گوش استاندار است.

موارد دیگری البته نیز وجود دارد، از جمله یکی از معاونان جهاد کشاورزی که صفحه اینستاگرامش یک در میان یا اقدامات و بقولی خدمات به کشاورزان است و یا تبلیغات برای یکی از نمایندگان کنونی مجلس!

یقینا این طرز رفتارها اگر حتی با توجیه اینکه خارج از ساعت اداری است، شکل بگیرد اما بازهم نمی توان بعد روانی آن و تاثیر کارکرد آن را بر ذهن جامعه هدف این دستگاهها نادیده گرفت، اگرچه به گفته معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، تبلیغ و اقدامات تبلیغی مدیران حتی در ساعات غیر اداری در نوع خود تخلف است و برخورد هم می‌شود.

مگر می شود کشاورزی که با جهاد کشاورزی سر کار دارد و یا ارباب رجوعی که در واحد خاصی در استانداری کار دارد وقتی می بیند که مسئول آن واحد لیدر سینه چاک فلان نماینده است یا به آن سمت و سو جذب نشود و یا هم اگر کارش راه نیفتد قطعا از دولت هم دلسرد می شود و بنوعی اینگونه عملکرد، بدین معنا تلقی می شود که خدمات دولتی این مراکز به نام نماینده سند می خورد.

حال باید دید صحبت های حسین کلانتری فقط ادعا و تهدید بود یا وی مثل حسین صابری که علیرغم قدرت و نفوذ نمایندگان وقت مقابل نیروهای آنها ایستاد، از خود اقتدار و نامی به یادگار می گذارد.