سه شنبه 14 آبان 1398 - 13:36

آخرین وضعیت پرونده سقوط هواپیمای یاسوج از زبان سخنگوی دستگاه قضا

سیزدهمین نشست خبری غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه صبح روز سه‌شنبه ۱۴ آبان ماه با حضور خبرنگاران برگزار شد.

۱۸ شخص حقیقی و حقوقی متهمان پرونده سقوط هواپیمای یاسوج هستند

به گزارش بویرنیوز، اسماعیلی؛ سخنگوی دستگاه قضا در گفت و گو با رسانه ها گفت:

 

در سفر رئیس قوه قضاییه به آذربایجان شرقی یکی از مطالباتی که مطرح شد تعیین تکلیف حادثه قطار بود/ دیروز این پرونده با صدور کیفرخواست نسبت به چهار نفر از متهمانی که شناخته شدند به دادگاه ارسال شد.

هماهنگ شده است در دادگاه این پرونده را به صورت خارج از نوبت رسیدگی کنند/بخش دیه پرداخت شده و این فرایند برای رسیدگی به اتهام متهمان از جنبه عمومی جرم است.

در پرونده مشابه وضعیت هواپیمای «ای تی ار» یاسوج در دادگاه منتهی به صدور کیفرخواست شده بود/ برای 18 نفر کیفر خواست صادر شد که 15 نفر شخص حقیقی هستند و سه نفر از شخصیت‌های حقوقی که مجرم شناخته شدند.

واکنش اسماعیلی به حواشی دیدار تراکتورسازی و استقلال

سخنگوی قوه قضاییه در ارتباط با حواشی دیدار تراکتورسازی و استقلال و بازداشت هفت نفر در این ارتباط: عدد بازداشتی ها بیانگر این است که چند نفر انگشت شمار عمل خلافی را انجام دادند/ با عمل مجرمانه برخوردکرده‌ایم و در آینده هم برخورد خواهیم کرد.

مستندات فراوانی مرتبط با پرونده «روح الله زم» به دست آمده است

 اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره «روح الله زم» و اینکه تحت بازجویی قرار گرفته و یا بازداشت‌هایی در این زمینه بوده یا خیر؟: در گام اول تحقیقات مفصلی انجام شد و مستندات فراوانی به دست آمده/ارتباط مستمر و وابستگی این فرد به سرویس‌های بیگانه محرز و نحوه ارتباط نیز مشخص شده/ وجوهی که از سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای مختلف اخذ کرده احصا شده/ این فرد یک حالت سرکردگی، سرشبکه‌ای و محوریتی برای بسیاری از پایگاه‌های برون مرزی و شبکه‌های خارج از کشور پیدا کرده بود و اینکه این شخص حلقه ارتباط برخی از این شبکه‌ها با سرویس‌های بیگانه بوده بدست آمده/ اشراف مناسبی از این طریق در خصوص سرویس های اطلاعاتی سرویس های بیگانه که عناصر داخلی را به خدمت گرفته اند پیدا شده است

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=312379
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما