سه شنبه 14 آبان 1398 - 0:29

دولت و نظام مدیون این اقدامات وزیر نیرو است/طرح‌ مهم وزارت نیرو برای آبادانی ایران (+جزئیات)

برای دومین بار است که خبرهای جسته گریخته از احتمال استیضاح وزیر نیرو به گوش می رسد.

به گزارش بویرنیوز به نقل از عصر امید، وزیر نیرو در حالی سکان وزارت نیرو را در دست گرفت که خشکسالی های بی سابقه در کشور موجب بروز تنش های شدید از جمله اتفاقات امنیتی در استان های اصفهان و یزد شده بود.

دکتر رضا اردکانیان با خواست رئیس جمهور، از جایگاه مهم خود در سازمان ملل و دانشگاه های آلمان دل برید و برای هدایت سکان وزارتخانه متلاطم نیرو عهده دار مسئولیت این وزارتخانه شد.

عبور از یک پیچ خطرناک امنیتی در کشور!

آشوب های جدی در استان های یزد و اصفهان را همه به یاد داریم، مساله ای  حاد و امنیتی  که خوراکی ویژه  برای بیگانگان و دشمنان قسم خورده این مرز و بوم هم شده بود، این مساله هر روز هزینه های گزافی را حتی به مجموعه نظام وارد می کرد و موجبات بدبینی مردم از دولت و خود نمایندگان را نیز رقم زده بود.

اما با تدبیر دکتر اردکانیان این مساله جدی و امنیتی حل شد، با این اقدام وزیر دانشمند دولت، هم نظام از زیر بار فشارهای داخلی و خارجی آسوده شد و هم بی اعتمادی ها به خود نمایندگان و مجموعه دولت از میان رفت.

با مجموعه اقدامات وزیر نیرو، هم در تامین و توسعه آب و برق رسانی و هم بسته های ویژه صرفه جویی در شبکه های توزیع و در میان مصرف کنندگان، سالهای خشک و کم آب بدون حاشیه سازی های امنیتی و اجتماعی پایان گرفت.

مدیریت سیل با کمترین تلفات

پس از این اتفاقات، کشور درگیر سیلی بی سابقه در طول 30 سال اخیر شد، سیلی که به گواه کارشناسان می توانست تلفات سنگین مالی و جانی به کشور وارد سازد.

این بار نیز بروز سیل در کشور دستاویز برخی داخلی ها و خارجی ها شد، به خوبی به یاد داریم اکثر رسانه های خارج نشین در خبرهای گسترده خود، از اتفاقی ناگوار و احتمال جان باختن عده زیادی از مردم در سیل در شمال و جنوب کشور می گفتند و مدام افکار مردم را بر علیه دولت و نظام تحریک می کردند.

اگرچه سیل عجیب و بی سابقه ای بود، اما با کمترین خسارت جانی و مالی مدیریت شد، حجم بارش ها و شرایط جغرافیایی استان های سیل زده، بروز این سیل را اجتناب ناپذیر کرده بود اما با مدیریت درست و علمی سدها و تلاش بی وقفه برای برقراری آب و برق مردم، خوشبختانه این اتفاق عظیم نیز به خوبی مدیریت شد.

“الف ب ایران” رویداد مهمی که باید همه ایران به آن افتخار کنند

با وجود همه این اتفاقات و رخدادهای ناگوار و با وجود تحریم های اقتصادی، اما وزارت نیرو از اجرای پروژه های عظیم آب و برق رسانی به مردم غافل نبود.

برای اولین بار در تاریخ وزارتخانه نیرو، 227 پروژه با اعتبار 33 هزار میلیارد تومانی تنها در یک سال به بهره برداری می رسد.

در این طرح که “الف ب ایران” نام دارد، وزارت نیرو قرار است صدها پروژه آبرسانی و برق رسانی در کشور را در اختیار مردم قرار دهد، اهمیت این کار وقتی بیشتر مشخص می شود که بدانیم هم اکنون در بخش های عمده کشور و وزارتخانه ها به واسطه تحریم های اقتصادی، تنها به حفظ شرایط موجود اکتفا شده؛ اما وزارت نیرو قدم در راهی گذاشته که در باور خیلی ها نمیگنجد و این دست اقدامات قطعاً اعتماد سازی مردم بعنوان یکی از اساسی ترین الزامات پیشرفت، توسعه و پایداری کشور را رقم می زند.

مناطق محروم و کمتر برخوردار بیش از هر زمانی دیده شدند

برای اولین بار در تاریخ کشور است که علاوه بر شهرها، روستاهای بزرگ کشور هم از نعمت سیستم های تصفیه فاضلاب برخوردار می شوند، این امر در راستای اراده وزیر برای عملیاتی سازی پروژه های علمی، توجه به محیط زیست و حراست از منابع ارزشمند آب کشور اتفاق افتاده است.

علاوه بر این، برای خدمت رسانی بیشتر به مردم ، پروژه های آبرسانی به صورت مجتمعی اجرا می شود تا بتوان همه روستاهای ریز و درشت استان ها را از نعمت آب شرب پایدار برخوردار کرد.

این افراد را استیضاح کنید

واقعیت اینست در گذشته بخشی نگری و اعمال فشار برخی نمایندگان موجب ایجاد صنایع آب بر در استان های خشک شده است، اگر امروز دنبال تعطیلی این واحدها باشیم، ناخواسته بخش زیادی از اشتغال و اقتصاد کشور تعطیل می شود و دقیقاً خلاف خواست مقام معظم رهبری در سالی که  رونق تولید و اشتغال شاخصه اساسی آن است، ضد این سیاست و شعار حرکت شده است.

قطعاً اگر قرار است کسی استیضاح شود، باید افرادی را پای میز استیضاح کشاند که با بخشی نگری و اعمال نفوذ، موجب تحمیل پروژه های غیر کارشناسی به کشور شده اند، افرادی که به لابی گری برای رای آوری موجب بخشی از شرایط معیوب امروز شده اند.

به گزارش بویرنیوز، عجیب است، وزیر دانشمند دولت که از ابتدای کار خود اجازه کار غیر کارشناسی و مطالعه نشده را نداده است، با بهترین تصمیمات و دیدن تمام نقاط ایران درون یک ظرف عادلانه به دنبال توسعه بوده و اتفاقات تاریخی در کشور و در وزارت نیرو را رقم زده ،امروز باید تشویق و تقدیر شود، تهدید به استیضاح می شود.

واقعیت اینست نمایندگان برای توسعه و آبادانی کشور باید همه نقاط کشور را درون یک قالب و یک مجموعه بدانند، اگر هر کسی بخاطر مسائل خاص سیاسی و منطقه ای برای مساله ای فشار به وزیر بیاورد نتیجه آن می شود اقدامات غلطی، که کشور و نظام را دچار تهدید و چالش می کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=312364
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما