شنبه 11 آبان 1398 - 19:40

اظهار نظر آیت الله ملک حسینی در خصوص استخدام های فله ای و اخراج نیروهای بیمارستان شهید جلیل یاسوج

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: قانون در مورد نیروهای بیمارستان شهید جلیل اجرا شود.

به گزارش بویرنیوز، پس از ایجاد حاشیه‌هایی مبنی بر اخراج نیروهای بیمارستان شهید دکتر جلیل یاسوج برخی از این نیروها با آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص دیدار کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان پس از شنیدن مطالب معترضین خطاب به آن‌ها اظهار کرد: نباید نام مقدس امیرالمونین(ع) و واژه عدالت را نزد ما مسوولان آورد چرا که باید با شنیدن نام آن حضرت و این واژه خجالت بکشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: در مقامی نیستم که بخواهم قول 100 درصد به شما بدهم و لذا قبل از این که شما به ما مراجعه کنید با مسوولانی از جمله رئیس بازرسی، رئیس‌کل دادگستری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و فرمانده سپاه فتح رایزنی صورت گرفت و قرار شد که موضوع در شورای تامین مورد بررسی قرار گیرد.

آیت‌الله ملک‌حسینی خاطرنشان کرد: عقیده دارم که اگر مسؤولان معتقدند که جذب فله‌ای صورت گرفته بنده با اخراج فله‌ای نیز مخالفم چرا که این کار بسیار بدتر از جذب فله‌ای است.

وی با بیان این که در هر صورت معتقدم که کار خلاف قانون غلط است یادآور شد: باید وحدت رویه در کشور مد نظر باشد چرا که قانون برای همه کشور است اگر در کشور جذب نیرو به صورت رقابتی بوده این جا هم باید به صورت رقابتی باشد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری به موضوعی مهم در همین خصوص اشاره کرد و گفت: اگر معلوم شود که از همه طوایف در بین نیروها وجود دارد گزینشی منصفانه است اما اگر گزینش‌ها خویشاوندی بوده و بسیاری از آن محروم شده‌اند تعارفی در کار نیست چرا که این قوم و خویش‌ بازی فردا موقعیت‌های دیگری در استان را هدر می‌دهد و بچه‌های همه ما و شما زیر چرخ بی‌عدالتی و بی‌قانونی له می‌شوند.

آیت‌الله ملک‌حسینی با تاکید بر این که چنین اقداماتی باید برای همه ادارات و دستگاه‌ها باشد افزود: به آن‌ها تذکر داده‌ام اگر قرار باشد قانون فقط برای بیمارستان جلیل اجرا شود و دیگر دستگاه‌ها و ارگان‌ها و ادارات جور دیگری عمل کنند این کار معنی ندارد.

وی گفت: مسوولان می‌گویند چون در بیمارستان تازه تاسیس دکتر جلیل جذبی صورت گرفته باید در برابر چند هزار نفر دیگر جوابگو باشیم و لذا اگر قرار است نیرویی جذب شود باید در فضای رقابتی آزمون برگزار می‌شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خطاب به معترضین گفت: آن‌هایی که اعتراض دارند هم از خود شما و منتسبان و خواهران و برادران و پسرخاله و پسر عموی خود شما هستند لذا نباید همه چیز را متوجه مسؤولان دانست و گناه را فقط به گردن آن‌ها انداخت.

وی با بیان اینکه اگر نسبت به یکدیگر خوش طینت بودیم اوضاعمان این گونه نبود افزود: آن‌ها تقصیر ندارند اگر شما 200 نفر اعتراض به اخراج خود دارید در مقابل آن‌ها هم می‌توانند فراخوان بزنند و 3000 نفر خواهان جذب در بیمارستان شوند.

آیت‌الله ملک‌حسینی ادامه داد: اجازه دهید در محیط آرام استاندار و رئیس کل دادگستری و فرمانده سپاه و نیروی انتظامی و سایرین با حضور رئیس دانشگاه بنشینند و تصمیمی درست بگیرند البته نگاه به لیست نکنند و البته شاخص‌هایی تعیین کنند که چه کسانی می‌توانند بمانند بدون این که بدانند نام آن‌ها چیست و چه کسی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: بر اساس شاخص‌ها و قاعده باید به نیروها نگاه کنند و بگویند چه کسانی طبق قاعده می‌توانند بمانند.

وی در ادامه به اعتراض مسوولان اشاره کرد و با بیان اینکه اگر این اعتراض آن‌ها ثابت شود من هم طرفدار مسؤولان هستم افزود: می‌گویند برخی از نیروها تنها برای سابقه و پیشینه وارد شده‌اند تا بتوانند امتیازی برای آینده خود داشته باشند و کاری ندارند که حقوقی به آنها داده شود یا نه که اگر چنین چیزی اثبات شود اجازه نخواهم داد حقی از دیگران ضایع شود؛ نباید حق دیگران به خاطر ناز پرورده‌هایی ضایع شود که کس و کار داشته و در بیمارستان هم هیچ زحمتی نکشیده‌اند.

وی گفت: دفاع از حق این طور نیست که دفاع از لیست کرده باشم دروغ به شما نمی‌گویم و وعده بی‌خود نمی‌دهم هر کسی در بیمارستان زحمتی متقبل شده باید این زحمت آن‌ها جز شاخص‌های به کارگیری مد نظر قرار گیرد نه این که نازپروده‌ای که هیچ کاری در بیمارستان انجام نداه‌‌اند نظر قرار گیرد.

آیت‌الله ملک‌حسینی خاطرنشان کرد: در بحث آزمون هم اگر روشن شد که در کل کشور آزمونی بوده از آن‌ها دفاع می‌کنم و اگر این جور نبوده نباید ژست بگیریم که می‌خواهیم در استان قانون اجرا کنیم.

وی یادآور شد: به مسؤولان گفته‌ام که در صورت برگزاری شورای تامین دو نفر نماینده نیروهای بیمارستان دکتر جلیل برای بیان دیدگاه‌های دوستان خود حتما در جلسه شورا حضور داشته باشند تا در فضایی آرام و منطقی موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

ملک‌حسینی از این عده نیروهای بیمارستان خواست تا بدون هیاهو و هرگونه جنجال مشکل خود را تنها از طریق مراجع قانونی پی‌گیری کنند تا حقی در این بین ضایع نشود./فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=312277
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما