شنبه 11 آبان 1398 - 8:35

معبر مرگ در یاسوج اینجاست + فیلم و عکس

بویرنیوز، در این محور چند نقطه بسیار خطرساز وجود دارد که رانندگان را سردرگم می‌‌کند و هر آن خطر تصادف مرگبار در این نقطه به مشام می‌رسد اما مسؤولان متولی همچنان به صورت معناداری این نقطه را به حال خود رها کرده‌اند.

فارس- داریوش بهنیا؛ استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از ضعیف‌ترین زیرساخت‌های ترافیکی را در کل کشور دارد به نحوی که با همه اقدامات انجام شده و خدماتی که نظام جمهوری اسلامی ارائه کرده اما هنوز در حوزه راهها چه درون شهری و چه برون شهری وضعیت مناسبی ندارد.

اینجا نه خبری از قطار است و هواپیما/آزادراه در رؤیا و خیال کهگیلویه و بویراحمدی‌ها

استانی که هنوز یک کیلومتر آزادراه ندارد و خبری از راه‌آهن و ریل و قطار در آن نیست و تنها پرواز آن با سقوط هواپیمای تهران- یاسوج در بهمن ماه سال 96 راکد شده و تردد در بزرگراه را به تازگی و تنها چند سالی است که مردم استان تجربه می‌کنند در حالی که سایر استان‌ها دهه‌ها پیش بزرگراه و آزادراه داشته‌اند.

وضعیت راه‌های استان اصلا مناسب نیست و این را می‌توان از آمار کشته‌های جاده‌ای به خوبی فهمید اما گوش هیچ مسؤولی گویا بدهکار مطالبات دیرینه مردم این دیار نبوده و نیست و این غفلت مسؤولان است که روزانه و هفتگی خانواده‌هایی را در پرپر شدن عزیزشان داغدار و عده‌ای را معلول می‌کند.

وضعیت کمربندی یاسوج

کمربندی یاسوج، محور یاسوج به اصفهان و بابامیدان، جاده سادات، محور سوق به دهدشت و محور دهدشت به چرام کانون وقوع تصادفات و نقاط پرحادثه در استان است که مرتب تیتر رسانه‌ها می‌شوند.

محور ارتباطی دهدشت به چرام تنها 15 کیلومتر طول دارد اگر هر سال کمتر از یک کیلومتر تعریض و بهسازی می‌شد وضعیت این جاده چنین نابسامان نبود.

در کمتر از 10 روز چهار جوان در این جاده تسلیم مرگ شدند و هیچ شعار و گفتاری تسلای دل خانواده‌هایی که به سوگ نشستند نخواهد شد.

جاده دهدشت به سوق که به علت وقوع تصادفات بی‌شمار به جاده خون شهرت یافته از دیگر محورهای نا مناسب است که کابوس مرگ در آن می‌تازد.این جاده به طول 9 کیلومتر مدت 11 سالی می‌شود زخمی شده و در حال بهسازی و تعریض است.

استانی بدون چراغ راهنمای عابر پیاده/اینجا پلیس خانه به دوش است

هر چند علت وقوع هر تصادفی باید کارشناسی بررسی شود و نمی‌توان جاده را عامل اصلی در بروز حادثه دانست اما رفع نواقص جاده‌ای و تقویت زیرساخت‌ها اهمیت ویژه دارد و این‌هاست که می‌تواند بروز حوادث و تلفات جاده‌ای را کاهش دهد.

بنا به گفته سرهنگ اسماعیل خوشوقت تنها استانی در ایران هستیم که یک عدد چراغ راهنمای عابر پیاده در آن وجود ندارد و همچنین این استان کمترین تعداد تقاطع‌های غیر هم سطح و زیرگذرها را در کل کشور در میان شهرها و مراکز استان‌ها به خود اختصاص داده است.

به همه این کمبودها باید کمبودها و ناکافی بودن امکانات و تجهیزات پلیس را هم اضافه کرد که بنا به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همه 8 ساختمان پلیس در شهرستان‌های 8 گانه استیجاری هستند و در مرکز استان پلیس راهنمایی ساختمان ندارد، به دلیل کمبود امکانات و تجهیزات بسیاری از شهرهای کوچک استان زیر پوشش پلیس راهنمایی و رانندگی نیستند.

به گزارش فارس با این وضعیت و کمبود زیرساخت‌ها و ناآماده بودن بستر لازم در شهرها و معابر باید در آینده نزدیک با افزایش تعداد خودروها و جوابگو نبودن معابر درون شهری شاهد حوادث ناگوار رانندگی باشیم و فراموش نکنیم که در تصادفات منجر به مرگ عابر پیاده در معابر شهری رقم 2 برابر میانگین کشوری یعنی 74 درصد را به خود اختصاص داده‌ایم.

عجیب‌ترین وضعیت اینجاست؛ معبر مرگ از پل بشار می‌گذرد

به گزارش فارس؛ عجیب‌تر از هر وضعیتی باید به ورودی و خروجی شهرهای استان از جمله به مشکلات معابر شهر یاسوج اشاره کرد که جز پرخطرترین نقاط استان از حیث تصادفات رانندگی محسوب می‌شوند.

برای مثال بلوار منتهی به پل سوم بشار از سه راه علی‌آباد تا ورودی شهرک صنعتی بلکو یکی از پرخطرترین نقاط به شمار می‌رود که در این سال‌ها هر چه پلیس فریاد کشیده و از وضعیت خطرناک این نقطه اعتراض کرده گوش شنوایی نبوده است.

در این محور چند نقطه بسیار خطرساز وجود دارد که رانندگان را سردرگم می‌‌کند و هر آن خطر تصادف مرگبار در این نقطه به مشام می‌رسد اما مسؤولان متولی همچنان به صورت معناداری این نقطه را به حال خود رها کرده‌اند.

پدر یکی از جانباختگان که فرزند 18 ساله خود را اسفندماه سال گذشته و تنها 13 روز قبل از سال تحویل در این مسیر از دست داده به ما می‌گوید چه کسی پاسخگوی مادر داغدیده رضای جوان ماست چرا باید وضعیت راه‌های استان ما چنین باشد که هر روز شاهد داغدار شدن خانواده‌ها باشیم چرا مسوولان سهل انگارانه از کنار چنین مشکلاتی می‌گذرند آیا جان مردم برای مسؤولان استان ما اهمیتی ندارد.

  معلوم نیست که چه کسی باید پاسخگوی این وضعیت در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد باشد و چرا و به چه دلیل هشدارهای پلیس جدی گرفته نمی‌شود، چه کسی جوابگوی خانواده‌های داغدار این محور تاکنون بوده و اگر حادثه‌ای در آینده رخ داد چه دستگاه و کدام مسوول پاسخگو خواهد بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=312237
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما