چاپ این برگه

جناب وزیر جهاد کشاورزی،امیدواریم نگاهتان به کهگلیلویه و بویراحمد مثل سفرتان رفع تکلیفی نباشد

محمود حجتب؛ ویر جهاد کشاورزی روز پنج شنبه و پس از سفر خود به استان فارس، سری هم به کهگیلویه و بویراحمد زد.

به گزارش بویرنیوز، در این سفر با وجود اینکه کهگیلویه و بویراحمد از قطب های کشاورزی بود و کشاورزان و باغدران استان هم درد دل های فراوانی داشتند، اما این سفر به افتتاح چند پروژه و بازدید از غار تاریخی ده شیخ بدون تشکیل جلسه و شورای اداری پایان یافت.

در این خصوص چند نکته قابل ذکر است:

اینکه مقامات کشوری به استان بیایند اقدام ارزشمندی است و حداقل اتفاق اینست که توجهات را به سمت کهگیلویه و بویراحمد سوق می دهیم اما دعوت اینچنینی آنهم از یک وزیر چندان مطلوب نیست.

سفر اینچنینی یک وزیر چه سودی میتواند برای استان داشته باشد، این استان از قطب های مهم کشاورزی است، اما دغدغه ها، گلایه هایش آنطور که باید شنیده شد، باغداران و کشاورزان این استان با محدودیت ها و موانع بزرگی روبرو بودند که حضور مناسب وزیر میتوانست راه گشای بسیاری از آنها باشد اما اینچنین نشد.

بهتر نبود به جای تفریح و بازدید از غار تاریخی ده شیخ، وقتی به کشاورزان دردمند استان اختصاص می یافت؟

البته ما هم امیدواریم این سفر به دعوت مسئولان استان نبوده باشد و یک سفر رسمی نبوده باشد، چرا که در آنصورت فقط اقدام رفع تکلیفی و بی نتیجه رخ داده است و بس.

جناب آقای وزیر، این استان استعدادهای فراوانی در زمینه باغداری و کشاورزی دارد، ظرفیت هایی که اگر به درستی هدایت و حمایت شوند می تواند نقش آفرینی مهمی در اشتغال و اقتصاد استان فراهم کند، کشاورزان استان در زمینه تسهیلات کشاورزی، صنایع تبدیلی و خدمات حمایتی و مشاوره ای، تامین آب و آبیاری نوین خواسته های مهمی دارند که امیدوارند در یک سفر موثر و کاری به آنها پرداخته شود.